Taxa auto va fi micsorata si o vor plati cei ce cumpara, nu cei ce vand

Autoplay · iunie 1, 2011 · Știri

Galerie foto

Ministrul a contrazis interpretǎrile potrivit cǎrora cei ce vând maşini vechi ar putea supota taxa şi a explicat cǎ taxa va fi plǎtitǎ ca şi pânǎ acum, adicǎ de cǎtre cumpǎrǎtor ȋn momentul revânzǎrii maşinii. Un comunicat de presǎ al ministerului de resort a fǎcut luminǎ ȋn aceastǎ privinţǎ: "(…) declaraţia ministrului Mediului şi Pǎdurilor privind faptul cǎ taxa de primǎ ȋnmatriculare ar putea fi plǎtitǎ la toate maşinile ȋnmatriculate ȋn România ȋnainte de 1 ianuarie 2007 a fost preluatǎ şi interpretatǎ eronat. Rǎspunzând unei ȋntrebari, ministrul Mediului şi Pǎdurilor a declarat cǎ taxa se plǎteşte şi pentru maşinile ȋnmatriculate ȋn România ȋnainte de 1 ianuarie 2007, ȋn momentul ȋn care acestea sunt vândute. Precizǎm cǎ taxa auto trebuie plǎtitǎ de cǎtre cumpǎrǎtor, aşa cum prevede OUG50/2008, modificatǎ ȋn decembrie 2010".
Potrivit lui Borbely, extinderea obligativitǎţii de a plǎti taxa pentru toate maşinile ȋnmatriculate ȋnainte de 1 ianuarie 2007 este necesarǎ pentru a fi ȋn "conformitate cu cerinţele CEJ". Ministrul nu a oferit ȋnsǎ explicaţii suplimentare cu privire la retroactivitatea legii. "A fost o perioadǎ ȋn 2008 când nu trebuiau sǎ plǎteascǎ taxa decât cei ce aduceau maşini din strǎinǎtate. Şi atunci Curtea Europeanǎ de Justiţie a decis cǎ trebuie sǎ plǎteascǎ taxa şi cei care au ȋnregistrat maşini ȋnainte de 1 ianuarie 2007. Peste tot ȋn lume poluatorul plǎteşte. Dacǎ unii ȋşi asumǎ riscul sǎ aducǎ ȋn ţarǎ maşini second-hand, atunci trebuie sǎ plǎteascǎ. Majoritatea maşinilor second-hand aduse pânǎ acum câţiva ani au fost mai vechi de 13 ani. Datoritǎ politicilor aplicate, ȋn special a programului Rabla, aceastǎ cifrǎ a scǎzut foarte mult", a declarat Borbely.