autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_2906_resize_1503243978
25 Iulie 2017
Autor: Dragos Gaspar
Foto: autoplay
Noul Nissan Micra -- Sculptura demna de o clasa superioara

Dacă la unele modele chiar îmi reproşez că parcă le ajunge rândul cam târziu să fie testate, cu Noul Nissan Micra am fost mult mai prompt, mult mai receptiv. Maşina asta pare toată o promisiune după cum arată şi ne lămurim cum stau lucrurile în rândurile următoare.

Dacă ar putea vorbi culorile...

Nu aveam de unde să ştiu ce culoare avea Noua Micra pe care urma s-o testez, dar grijile mele se îndreptau spre şedinţa foto, pentru că întâlnirea cu noua generaţie a modelului de clasă mică de la Nissan s-a produs chiar în după-amiaza de iunie ce a fost marcată de o furtună atât de intensă de a dat peste cap planurile organizatorilor „Afterhills”. Când am văzut-o în parcarea concesionarului Caremil încă mai purta urmele ploii îndurate, dar albastrul său era atât de pătrunzător încât maşina asta ar fi ieşit din orice negură, din orice perdea de ploaie, oricât de deasă ar fi fost. Culoarea o prinde de minune, însă ar fi greu de găsit o nuanţă care să nu se aşeze ca turnată pe maşina asta cică din clasa mică. Poate că şi culorile dacă ar putea fi întrebate pe ce exemplar din acest segment ar vrea să fie aşezate cred că ar situa fără să clipească Micra pe podium. Mie mi se pare că de la 206 încoace puţine maşini au mai putut tulbura atât de tare clasa mică atunci când vine vorba de design.

Noua Micra este cu totul altceva decât precedenta generaţie. Maşina a fost proiectată cu intenţii clare de a atrage atenţia, de a subjuga priviri şi de a culege aprecieri. Pare că plonjează toată spre înainte, gata de sprinturi irezistibile pe şosea, de parcă ar fi o maşină sport. Sculptată cu fineţe, cu mult simţ de răspundere, are o siluetă de invidiat, dinamică, ce va căuta cu succes clienţi de toate vârstele. Nu mai insist însă în privinţa designului exterior, deoarece risc să epuizez cam mult din spaţiul pe care-l am la dispoziţie, iar fotografiile vorbesc de la sine.

Cu a cincea sprintând în rampă

Noua Micra era dotată cu un motor pe benzină de 0,9 litri, ce dezvolta 90 CP. La volan am urcat după ce am apăsat pe butonul instalat pe mânerul portierei, iar propulsorul l-am pornit din buton. Cheia a rămas în buzunar, m-am înscris în trafic şi motorul a început să se ocupe de dorinţa mea de a recupera timp, deoarece tot foarte grăbit eram, aşa ca de obicei. N-am simţit să-i fie prea greu, deoarece abia atunci când treceam de jumătatea cursei pedalei de acceleraţie începea să-i fie auzit glasul. Atunci însă maşina parcă trecea într-un mod de rulare „SPORT”, deoarece sunetul propulsorului era însoţit imediat de o zvâcnire care îţi asigura o depăşire rapidă. De pe generosul display situat între cadranele de bord, unde ai parte de toate informaţiile necesare pentru a nu-ţi muta privirea spre şi mai generosul display tactil de pe consola centrală, eşti sfătuit când să schimbi treptele de viteză, iar în linie dreaptă motorul de pe Noua Micra sprintează în voie după ce ai trecut de 2.500 de ture. Nu l-am simţit deloc gâfâind şi probabil că avea un ajutor de nădejde în cutia de viteze manuală în cinci rapoarte.

Dar eu aveam să mă conving de tot ce putea atunci când l-am dus pe dealuri, ca să-l forţez la maximum. N-am renunţat la aerul condiţionat pentru a-l ajuta, ci dimpotrivă, am mai avut un pasager pentru a-l pune şi mai serios la încercare. Am intrat în rampă cu un oarece demaraj, dar iată că am ajuns repejor în treapta a cincea, la care eram hotărât să nu renunţ decât atunci când vroiam eu. Traseul era destul de virajat, însă Micra stătea atât de bine pe şosea încât n-am simţit nevoia să frânez. Superbele jante erau aşezate pe pneuri cu balon îngust, numai bune pentru călătorii ceva mai lungi, dar n-aş putea spune că viteza a crescut ameţitor. Nu am fost curios să văd acul vitezometrului când de mult coboară în dreapta cadranului, important era să nu retrogradez din treapta a cincea. Nici măcar sfătuitorul de la bord nu-mi afişa aşa ceva, iar motorul chiar s-a comportat admirabil.

A venit însă o succesiune de curbe mult mai strânse din care chiar nu puteam să ies tot în viteza a cincea, însă am revenit foarte repede acolo şi chiar am putut sprinta pe o linie dreaptă după pofta inimii. Sigur, consumul a crescut, însă când am ajuns de unde am plecat a revenit şi el chiar de unde-l lăsasem, dar sunt convins că şi cu acest propulsor de 0,9 litri traseul poate fi refăcut şi cu patru adulţi în maşină, dar şi cu generosul portbagaj încărcat la maximum. Probabil că la viraje s-ar impune mai des retrogradarea treptei de viteză, dar nu cred că mai jos de a patra.

Instalaţie audio de mare fineţe

Dacă am amintit de generosul portbagaj pot spune că Micra se pretează foarte bine pentru ieşiri de câteva zile. Nu este doar o maşină mică de oraş, comportamentul său dinamic recomandând-o fără emoţii şi pentru drumuri mai lungi. Mi-am conectat telefonul mobil în doar câteva secunde, iar instalaţia audio BOSE este de excepţie. Nu ştiu dacă am mai auzit un sunet atât de calitativ pe un model din acest segment şi chiar nu ştiu ce ureche trebuie să ai ca să poţi spune, fără să ştii în ce ai urcat, că maşina nu este una dintr-o clasă superioară, chiar premium. Am fost atât de încântat de calitatea sunetului încât nici n-am încercat să mă lămuresc la ce ajută difuzoarele din tetierele scaunului şoferului. Sigur nu erau puse degeaba, poate că ele deja contribuiau din plin, dar n-am stat să verific, asta o vor face viitorii proprietari care vor comanda excelentul sistem audio, unul care mai ales la drumurile mai lungi se va dovedi un rafinat companion.

Noua Micra este foarte potrivită şi pentru vacanţe, cu un portbagaj instalat pe cupolă, însă nu pot să închei fără să vă spun că prin oraş, pe distanţe ce rar se apropiau de 3 kilometri, consumul mediu afişat a fost de 7,1 la sută, însă cei care au de parcurs distanţe mai lungi cu măcar unul-doi kilometri vor putea scădea lejer consumul sub 6 la sută.


Verdict de dreapta by Matei

Când m-am întâlnit cu tata şi mi-a prezentat Noul Nissan Micra m-am bucurat, deoarece nu mă aşteptam la o surpriză atât de plăcută. Când am văzut atâtea schimbări de design şi de mărime pe acest model am fost plăcut surprins, deoarece mi-o aminteam ca broscuţa în care nu credeam că voi încăpea, dar acest fapt s-a schimbat.

Modelul testat a fost probabil vârful de gamă din punct de vedere al dotărilor şi beneficia de un motor de 0,9 litri care dezvoltă nu mai puţin de 90 CP suficienţi pentru oraş, întrucât pentru asta a fost concepută maşina după părerea mea. Interiorul este mult peste aşteptările mele, deoarece am putut observa un display generos, tactil, care răspunde foarte bine la atingeri şi este vizibil şi în cele mai însorite zile de vară. Scaunele şi volanul dau maşinii o notă dinamică surprinzătoare.

Ca să fiu sincer, sunt fascinat de muzică. Prima oară când intru într-o maşină mă interesează sunetul: să fie clar şi puternic. Noua Micra m-a surprins, ea fiind echipată cu boxe de la BOSE, care lasă o senzaţie plăcută. Acestea sunt poziţionate ca să emită sunet din toate poziţiile faţă de şofer, instalaţia audio folosind o tehnologie 360°. Joasele şi înaltele sunt bine evidenţiate, încântând pe fiecare după plăcerea sa muzicală.

Conectarea prin Bluetooth dintre maşină şi telefon este extrem de rapidă, chiar şi când revii în habitaclu după prima conectare. Meniul este foarte simplu, foarte curat şi poate fi folosit de oricine doreşte chiar dacă nu se pricepe prea bine în ale tehnologiei. Butoanele de ajutor din jurul display-ului sunt foarte bine fixate, la locul lor, cu logică, şi-ţi fac navigarea prin meniul interactiv foarte uşoară şi comodă.

În concluzie, pentru o maşină de clasă mică este numai bună chiar şi într-o deplasare în doi în care nu este necesar foarte mult bagaj, deoarece portbagajul este suficient de încăpător pentru o valiză mai mare şi încă rămâne loc pentru alte cumpărături din timpul sejurului. Merge foarte bine, trage la fel şi este o plăcere să fii pe locul din dreapta, mai aproape de volan încă nu am putut ajunge, şi-ţi asigură un drum liniştit, iar sistemul audio asigură o atmosferă rar întâlnită.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite