autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Dacia_71146_global_en_resize_1445583141
25 Septembrie 2015
Totul despre premierele absolute Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt

Totul despre premierele absolute Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt

Dacia propune pentru prima oară în gama sa o cutie de viteze robotizată, denumită Easy-R. Disponibilă pe motorizarea TCe 90 CP asociată cu sistemul Stop & Start, această cutie de viteze cu 5 trepte asigură un confort sporit în utilizare datorită transmisiei fără pedală de ambreiaj. Easy-R va fi disponibilă în lunile următoare pe modelele Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway

Dacia Duster evoluează şi el, oferind clienţilor o întreagă serie de echipamente noi, printre care sistemul multimedia şi de navigaţie MEDIA-NAV Evolution, cameră video pentru marşarier, jante noi, o nouă culoare de caroserie - „vert Altai” - şi două nuanţe noi de tapiţerie.

La numai doi ani de la precedenta evoluţie a modelului Duster, SUV-ul Dacia se prezintă cu o serie de modificări menite să-i accentueze stilul robust şi plin de personalitate. Duster Edition 2016 se remarcă astfel prin noile jante de aliaj de 16 inch de culoare neagră, precum şi prin noua nuanţă de caroserie, „vert Altaï”, care înlocuieşte în gamă nuanţa „gris Olive”.

La interior sunt disponibile două noi tapiţerii („Silicon noir” şi „Féderer gris” pe fond negru) cu cusături discrete de culoare „gris Technique”. Versiunile de echipare de intrare în gamă vor beneficia de tapiţeriile în nuanţa „Silicon noir”, în timp ce versiunile superioare vor beneficia de tapiţeriile „Féderer gris” pe fond negru. Nuanţa „gris cosmos” va fi înlocuită de „gris platinium” (în funcţie de ţară şi de versiune) în special la nivelul panourilor de uşi, a mânerelor de susţinere şi a ornamentelor de pe faţada centrală a planşei de bord.

Sistemul multimedia de navigaţie MEDIA-NAV Evolution este de acum disponibil pe Duster Edition 2016 (în funcţie de versiune şi ţară). Datorită acestui sistem multimedia complet, Dacia oferă o conectivitate permanentă şi de calitate.

Mai mult, Duster Edition 2016 dispune, opţional în funcţie de ţară, de o cameră video pentru marşarier, care oferă un plus de siguranţă.

Motoarele gamei Dacia evoluează

Motorizările gamei Dacia evoluează odată cu trecerea la norma Euro 6. Toate motoarele Dacia beneficiază de acum de sistemul Stop & Start şi de sistemul de recuperare a energiei de frânare (Energy Smart Management). Toate motoarele Diesel ale gamei sunt echipate cu un filtru pentru oxizii de azot. Această soluţie este cea mai avantajoasă pentru client întrucât nu necesită întreţinere. Aceste evoluţii permit reduceri semnificative ale consumului, cu economii de combustibil între 0,2 şi 0,4 litri/100 km.

Easy-R: o transmisie fără pedală de ambreiaj accesibilă tuturor

În lunile următoare, Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway vor fi disponibile cu noua cutie de viteze robotizată Easy-R (în funcţie de ţară şi de versiune). Această ofertă va fi propusă la un preţ accesibil, conform valorilor mărcii Dacia. Noua transmisie este disponibilă pentru motorizarea TCe 90 CP. Asociată cu acest propulsor, cutia Easy-R asigură un comportament dinamic încă de la turaţii joase, oferind o reală plăcere de a conduce atât în traficul urban, cât şi la drum lung. În plus, consumul înregistrat este de numai 4,9 litri/100 km, iar nivelul emisiilor de CO2, de 109 g/km, este comparabil cu cel corespunzător unei cutii de viteze manuală.

Această cutie de viteze robotizată răspunde aşteptării clienţilor care îşi doresc un şofat cât mai confortabil în traficul urban. Easy-R asigură astfel o utilizare comodă datorită soluţiei tehnice care elimină pedala de ambreiaj. Cutia dispune de un sistem de acţionare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor şi acţionarea ambreiajului în locul şoferului. Ea dispune de două moduri de funcţionare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual (Impulsional).

În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informaţiilor referitoare la condiţiile de rulare, cum ar fi turaţia motorului, viteza de deplasare, stilul de condus al şoferului, etc. În modul Manual (Impulsional), şoferul decide singur momentul schimbării treptelor de viteză.

În comparaţie cu o cutie de viteze manuală tradiţională, cutia de viteze robotizată Easy-R oferă următoarele:

# Un plus de confort şi de uşurinţă în utilizare

Modul Drive îl scuteşte pe şofer de grija de a acţiona ambreiajul şi de a schimba treptele de viteză. Cutia efectuează singură aceste comenzi identificând momentul optim de schimbare a treptelor astfel încât să asigure cel mai bun compromis între acceleraţie şi consum. Sunt astfel evitate situaţiile în care motorul funcţionează supraturat sau subturat precum şi opririle generate de subturare.

În poziţia Manual / Impulsional, şoferul este cel care decide şi care efectuează schimbările de viteze. El poate  astfel selecta treapta de viteză potrivită pentru o depăşire neprevăzută sau în cazul unei aderenţe scăzute pe o şosea acoperită cu zăpadă. Pentru aceasta este suficient ca maneta să fie plasată în poziţia M. Din acest moment, trecerea la o viteză superioară sau inferioară se face prin acţionarea manetei în sensul „+” sau „–”.

În cazul în care este necesară o accelerare energică, cutia trece automat într-o treaptă inferioară şi furnizează astfel cât mai rapid performanţa maximă disponibilă (kick down). Ea poate retrograda cu până la două trepte de viteză pentru a beneficia astfel de toată puterea motorului, ceea ce este extrem de util în situaţii precum accelerarea la intrarea pe autostradă de pe un drum secundar.

# Un plus de manevrabilitate

Poziţia Drive permite un control optim al deplasării vehiculului la viteză foarte redusă. Prin ridicarea pedalei de frână, vehiculul avansează sau se deplasează înapoi cu viteză redusă fără a fi necesară acţionarea pedalei de acceleraţie. Această funcţie facilitează manevrele la viteză mică (în parcare) şi permite stabilizarea maşinii în rampele cu înclinare redusă, completând astfel sistemul Hill Start Assist. În plus, această funcţie este foarte utilă în cazul traficului aglomerat.

# Un consum redus

Cutia de viteze robotizată oferă un consum şi emisii de CO2 identice cu cele specifice versiunii manuale. Întrucât sistemul de acţionare nu este solicitat decât în momentul schimbării rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R este mult mai redus decât cel înregistrat de o cutie automată tradiţională.

# Calitate – durabilitate

Utilizarea unei soluţii electromecanice în locul tehnologiei hidraulice asigură, pe lângă o mai mare precizie a acţionării, o durabilitate şi o fiabilitate sporite. Cutia de viteze robotizată Easy-R a fost supusă unor teste intense pe bancurile de probe, care au însumat 130 000 de ore. Este de remarcat şi faptul că toate cutiile de viteze robotizate Easy-R sunt supuse controlului la ieşirea de pe linia de asamblare.

Ce aduce nou sistemul multimedia şi de navigaţie MEDIA-NAV Evolution

# Sistem de navigaţie care integrează funcţia Info-trafic TMC gratuită care permite propunerea unor itinerarii alternative (disponibilă în funcţie de ţară).

# Alertă de siguranţă (pentru zonele periculoase,…)

# Accesul la conectivitate prin intermediul unor aplicaţii dedicate (disponibile în funcţie de ţară): Datorită acesteia, utilizatorul va avea acces pe ecran la conţinutul multimedia pe care şi l-a configurat în prealabil prin aplicaţia AHA, pe care o poate descărca gratuit pe smartphone. Aplicaţia îi oferă acces la întregul conţinut multimedia (webradio, podcast, muzică, cărţi audio), precum şi la reţelele sociale Facebook şi Twitter. Ea oferă şi informaţii în timp real cu privire la puncte de interes situate în apropiere, precum hoteluri sau restaurante. Sistemul permite atât apelarea telefonică a numerelor de contact ale acestor obiective, cât şi ghidarea către adresele respective. Vehiculul este echipat cu sateliţi de comandă la volan care permit accesul la funcţia de recunoaştere vocală SIRI  oferită de Apple (compatibilă cu ’iPhone® 4S).

# Interfaţă modernizată, color: Dacia MEDIA-NAV Evolution păstrează toate atributele care au dus la succesul sistemului MEDIA-NAV : un ecran tactil de 18 cm (7 inch) şi o interfaţă care permite navigarea uşoară în cele şase categorii: radio, media, telefon, hartă, navigaţie (cu varianta de afişaj în 2D şi Birdview) precum şi efectuarea setărilor. Aparate precum smartphone sau cititor MP3 se pot conecta la priza USB sau jack, accesibile pe faţada sistemului. Datorită funcţiei Bluetooth®, Dacia MEDIA-NAV Evolution permite utilizarea sistemului audio-

streaming care asigură ascultarea fişierelor muzicale înregistrate pe smartphone.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite