autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
golf0_1400780020
25 Aprilie 2014
Volkswagen Golf -- Cea mai cautata masina din Europa implineste 40 de ani

Volkswagen sărbătoreşte 40 de ani de când a lansat cel mai de succes model european din toate timpurile: Golf. Până în prezent au fost vândute în total peste 30 de milioane de exemplare, Golf demonstrând încă din prima zi că susţine progresul tehnologic.

Indiferent dacă dispune de motor turbo, cu injecţie directă, electric sau tehnologie plug-in hybrid, ABS, ESC, XDS sau tracţiune integrală 4MOTION, Adaptive Cruise Control, funcţie de prevenire a coliziunilor sau de control al stabilităţii, aer condiţionat, sistem Dynaudio, touchscreen cu senzor de proximitate, faruri cu LED şi face parte din gama Trendline, Comfortline, Highline, GTI, GTD sau GTE – Golf oferă întotdeauna cele mai importante şi mai performante tehnologii.

Golf I – Prima serie a modelului VW Golf a ieşit de pe linia de asamblare a uzinei din Wolfsburg în data de 29 martie 1974. După ce multe decenii la rând Beetle şi, prin intermediul acestuia, vehiculele cu motorul instalat în spate şi tracţiune spate reuşeau să domine piaţa, o dată cu apariţia lui Golf a început era maşinilor cu propulsorul dispus transversal şi tracţiune faţă.

Ca succesor al legendarului Beetle, construit în peste 21,5 milioane de unităţi, Golf I, desenat de Giorgio Giugiaro şi membrii Volkswagen Design, a fost nevoit să satisfacă nişte aşteptări imense şi să ducă mai departe povestea celei mai de succes maşini din lume de la acea vreme. Iar obiectivul a fost îndeplinit. Cu ajutorul încrederii degajate pe durata deplasării, economiei excelente de spaţiu şi designului modern, Golf a cucerit atât de repede piaţa încât exemplarul cu numărul 1.000.000 a fost fabricat în octombrie 1976.

Prin lansarea primului Golf GTI, în anul 1976, Volkswagen a inaugurat introducerea unui mai mare dinamism în această clasă, în timp ce Golf D (motor Diesel cu aspiraţie naturală – 1976) şi Golf GTD (turboDiesel – 1982) au marcat pătrunderea maşinilor Diesel în segmentul compact. În plus, versiunea Golf Cabriolet, prezentată în 1979, a devenit una dintre cele mai populare decapotabile din lume.

Golf II – Începând din august 1983, pasagerii n-au mai stat atât de aproape unii de alţii deoarece utilizarea spaţiului a fost îmbunătăţită încă o dată. De asemenea, Golf a fost primul care a introdus în segmentul său convertorul catalitic (1984), sistemul care previne blocarea roţilor în timpul frânării (ABS, 1986), direcţia asistată şi tracţiunea integrală (1986).

Golf III – Prin lansarea celei de-a treia generaţii a modelului Golf, în august 1991, Volkswagen a dat startul unei noi epoci în ceea ce priveşte siguranţa. Golf III a fost primul care a beneficiat de airbag-uri frontale, începând din 1992, iar evoluţiile majore în maniera de construire a caroseriei au dus la o siguranţă sporită în caz de accident. Totodată, numeroase inovaţii tehnologice sunt legate de cel de-al treilea Golf, cum ar fi primul motor cu şase cilindri (VR6), sistemul cruise control, convertorul catalitic de oxidare pentru motoarele Diesel (1991) şi primele propulsoare Diesel cu injecţie directă (TDI în 1993). Funcţia ABS a devenit standard pentru toate modelele Golf în anul 1996. Pe lângă toate acestea, Volkswagen a lansat, în 1993, o nouă convertibilă bazată pe Golf III, un nou vehicul cu tracţiune integrală (syncro II) şi primul break Golf Variant.

Golf IV – Sub îndrumarea lui Hartmut Warkuß, pe atunci directorul de design al grupului Volkswagen, Golf IV a dat o formă finală designului clar şi precis care a reprezentat întotdeauna o caracteristică de bază a acestei mărci. Prin debutul sistemului de control electronic al stabilităţii (ESC), în 1998, maşina a continuat să promoveze siguranţa. Tot în 1998, Volkswagen a dezvăluit primul Golf cu tracţiune integrală prevăzut cu ambreiaj Haldex – intitulat Golf 4MOTION. Un an mai târziu, funcţia ESC s-a transformat într-una standard, iniţial în Germania. În 2002 au apărut primul motor cu injecţie directă (FSI) şi airbag-ul standard pentru cap, instalat în dreptul ferestrei. În acelaşi an, Volkswagen a lansat modelul R32, care reuşea să atingă viteza maximă de 250 km/h, iar în 2003 a fost primul care a beneficiat de revoluţionara cutie de viteze cu dublu ambreiaj (DSG).

Golf V – Acest automobil prezentat în 2003 a ridicat atât de sus ştacheta în privinţa nivelului de confort şi a performanţelor dinamice încât mulţi dintre competitorii din clasa lui au rămas în urmă. Regula s-a aplicat şi la categoria siguranţă. Un factor care a contribuit la o mai bună stabilitate a caroseriei sudate cu laser a fost creşterea cu 35% a rigidităţii torsionale. La solicitarea clienţilor, Golf era disponibil atunci, pentru prima oară, cu airbag-uri laterale, care veneau să se alăture celor şase deja existente.

În termeni de confort şi performanţe dinamice, Golf V a bifat multiple aspecte, spre exemplu: noile suspensii cu patru braţe montate în partea din spate, cutia de viteze DSG cu şapte trepte, farurile bi-xenon, plafonul panoramic retractabil şi primul sistem twincharger – adică un compresor mecanic de supraalimentare combinat cu un turbocompresor – întâlnit la TSI în 2006. În acelaşi an a debutat şi Golf Plus, urmat în 2007 de CrossGolf, o nouă variantă Estate şi eficientul Golf BlueMotion, care se mândrea cu un consum mediu de combustibil de 4,5 litri/100 km.

Golf VI – În doar patru ani, până la sfârşitul lunii iulie 2012, au fost fabricate peste 2,85 milioane de exemplare Golf bazate pe cea de-a şasea generaţie a maşinii, lansată în 2008. Încă o dată siguranţa lui Golf a înregistrat avansuri semnificative: caroseria lui era atât de dură încât a obţinut maximul de cinci stele la testul de coliziune organizat de EuroNCAP. Între timp, au fost create mai multe propulsoare TSI şi s-a făcut tranziţia în rândul motoarelor turboDiesel (TDI) de la injectorul unitar la sistemul de rampă comună, conducând la performanţe dinamice superioare şi consum redus de carburant. Un etalon al acestui din urmă aspect a fost cel de-al doilea Golf BlueMotion, cu un consum combinat de combustibil de numai 3,8 litri/100 km şi emisii de CO2 de 99 g/km. Noi sisteme de asistenţă, precum reglarea dinamică a iluminării cu ajutorul opţiunii Light Assist sau asistenţa la parcare au contribuit la evoluţia maşinii.

Golf VII – Pe 4 septembrie 2012, Volkswagen a celebrat premiera mondială a celei de-a şaptea generaţii a modelului Golf. Greutatea automobilului a fost diminuată cu 100 kg, iar economia de combustibil a fost îmbunătăţită cu maximum 23%, în funcţie de motorul ales. Noul Golf TDI BlueMotion utilizează doar 3,2 litri de carburant per 100 km şi are emisii de CO2 de 85 g/km, în ciclul european de omologare NEDC. În plus, Volkswagen a echipat modelul Golf cu o gamă variată de noi sisteme de asistenţă disponibile pe piaţă – unele ca dotare standard, altele opţionale. În 2014, compania germană a electrificat clasa compactă prin lansarea versiunii e-Golf, care oferă o autonomie de aproximativ 190 km şi poate fi deja achiziţionată. De asemenea, noul Golf GTE3 va fi dezvăluit în toamna acestui an, el fiind prevăzut cu un sistem plug-in hybrid ce obţine un consum standard de combustibil de 1,5 litri/100 km. În modul complet electric, Golf GTE poate fi condus pe o distanţă de 50 km.

Golf este cel mai de succes model construit vreodată de Volkswagen. În vara anului 2013 a fost fabricat exemplarul cu numărul 30 de milioane, făcând parte din cea de-a şaptea generaţie a maşinii. Această gamă este produsă la Wolfsburg (Germania), Zwickau (Germania), Foshan (China) şi Puebla (Mexic).

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite