autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
25 Iulie 2014
Festivalul de Viteza de la Goodwood 2014 -- Mercedes-Benz a fost in centrul atentiei

Goodwood Festival of Speed este un eveniment automobilistic desfăşurat în fiecare an, începând din 1993, în comitatul englez West Sussex, la iniţiativa Lordului March. An de an se încearcă străbaterea într-un timp cât mai scurt a unui traseu cu lungimea de 1,86 km, la această probă fiind acceptată înscrierea unei varietăţi de automobile şi motociclete.

Sebastien Loeb, pilotul francez de curse şi raliuri, a fost principalul favorit al ediţiei din acest an. El a condus un model Peugeot 208 T16 Pikes Peak şi a parcurs ruta propusă de organizatori în 44,60 de secunde, însă tot nu a reuşit să doboare performanţa celor 41,6 secunde înregistrată de germanul Nick Heidfeld în 1999.

Loeb a fost urmat în clasament de Michael Bartels, fost campion mondial al competiţiei GT1, care a obţinut un timp de 45,82 de secunde la volanul autovehiculului Maserati MC12 „Goodwood Cent 100”. Podiumul a fost completat de Kenny Brack, fost lider al întrecerilor IndyCar, sprijinit de un bolid McLaren F1 GTR „Long Tail” să străbată cei 1,86 km în 47,52 de secunde. Locul al patrulea a fost ocupat de un Nissan GTR-NISMO GT3 pilotat de Jann Mardenborough, cu un timp de 48,05 secunde.

Omagiu adus celor 120 de ani de implicare în motorsport a mărcii Mercedes-Benz

Organizatorii Festivalului de Viteză de la Goodwood creează în fiecare an o sculptură impresionantă dedicată sponsorului principal al evenimentului, însă de această dată regula nu a fost respectată din dorinţa de a se exprima respectul faţă de cei 120 de ani de prezenţă în sporturile cu motor ai companiei Mercedes-Benz.

Sculptura de peste 160 de tone a fost realizată de artistul Gerry Judah şi este considerată cea mai complexă şi mai ambiţioasă lucrare văzută vreodată la Goodwood. Ea are în total 90 de metri lungime şi reprezintă un arc ce se înalţă până la 26 de metri, în vecinătatea Castelului Lordului March, pe ea fiind fixate două maşini – o replică a modelului Mercedes-Benz W 25 Silver Arrow din 1934 şi un Mercedes AMG Petronas F1 W04.

„Sculptura mi-a depăşit orice aşteptare. Este cu adevărat minunată şi ne ajută să celebrăm cele mai palpitante, mai carismatice şi mai frumoase maşini de curse create vreodată. Sprijinul nostru faţă de Festivalul de Viteză este mai puternic anul acesta decât oricând deoarece aniversăm 120 de ani de când un automobil Daimler a câştigat primul eveniment de motorsport, în 1894. Aceşti primi paşi ne-au ajutat să ajungem unde suntem astăzi”, a declarat Michael Bock, şeful diviziei Mercedes-Benz Classic.

„Lucrarea centrală din acest an este cea mai mare provocare artistică de la Goodwood şi reprezintă o dovadă în plus a talentului lui Gerry Judah, el reuşind să fie în ton cu filosofia noastră de inovaţie continuă. Priveliştea este spectaculoasă pentru toţi cei care participă la Festivalul de Viteză”, a completat Lordul March.

Maserati a triumfat în proba de eleganţă

Un model Maserati A6 CGS Berlinetta a fost desemnat câştigător în proba Cartier, de eleganţă, a ediţiei din acest an a Festivalului de Viteză de la Goodwood. Distincţia îşi propune să recompenseze maşina cu cel mai frumos design din istoria industriei auto.

Automobilul Maserati deţinut de Egon Zweimuller Jr. a fost plasat pe poziţia fruntaşă a celei de-a treia clase a probei, intitulate „The height of fashion”. El a reuşit să-i impresioneze mai mult pe membrii juriului decât învingătorii celorlalte clase, după cum urmează: Clasa 1. „Vintage Voiturettes” – un autoturism Amilcar CGS din 1925 aflat în posesia lui Keith Bowley; Clasa 2. „Blown Away” – un model Mercedes 500K Cab A deţinut de Winfried Ritter; Clasa 4. „Affairs of Status” – un Lincoln Continental din 1960 aflat în La Salle Collection; Clasa 5. „Mid-engined masterpieces” – un Lamborghini Miura P400S din 1968 deţinut de Stephen Keen; Clasa 6. „Horses for Courses” – un Ford Mustang Mustero din 1966 al lui Bill Shepherd şi Clasa 7. „Best foot forward” – un TVR Cerbera Speed 12 din 1997 deţinut de Graham Abbott.

Juriul a fost format din jurnalistul Geordie Greig, foştii sportivi Sir Chris Hoy şi Sally Gunnell, actorul Rowan Atkinson, şeful de design al companiei Apple – Sir Jonathan Ive şi designerul Anya Hindmarch.

Ferrari vândut la licitaţie cu 10,7 milioane de lire sterline

Licitaţia organizată de Bonhams a acumulat impresionanta sumă de 22,6 milioane de lire sterline. Atracţia principală a fost un model Ferrari 375-Plus construit în anul 1954, care a fost utilizat în competiţii precum Mille Miglia, Targa Florio şi Carrera Panamericana, adjudecat pentru 10,7 milioane de lire sterline după o „luptă” serioasă.

De asemenea, un automobil De Dietrich fabricat în 1902 şi aflat în colecţia privată a lui Michael Banfield a fost vândut la licitaţie cu 998.300 de lire sterline.

Record absolut stabilit de un avion

Spectatorii ediţiei din 2014 a Goodwood Festival of Speed au avut şansa de a admira un avion Midair Squadron Hawker Hunter XL577 parcurgând celebrul traseu de 1,86 km lungime în doar 9,98 secunde. Aflată la prima şi singura ispravă similară, aeronava pilotată de maiorul Dave Piper s-a deplasat cu viteza de 668 km/h. „A fost o oportunitate căreia nu am putut să îi rezistăm. După recordul stabilit în 1953, Hunter a continuat să fie recunoscut drept unul dintre cele mai rapide şi mai agile avioane de vânătoare construite vreodată. Aşteptăm să vedem provocarea din 2015”, a afirmat maiorul Mike Davis.

John Surtees şi Kimi Raikkonen au concurat împreună

Ultima zi a Festivalului de Viteză de la Goodwood i-a avut în prim plan pe John Surtees şi Kimi Raikkonen, două legende ale curselor de Formula 1 care şi-au unit forţele pentru a le oferi spectatorilor şansa de a vedea un moment special. Aniversarea celor 50 de ani de când Surtees a câştigat titlul mondial de Formula 1 a fost marcată printr-o cursă la bordul modelului Ferrari 164, în tandem cu monopostul F2007 pilotat de Raikkonen.

În proba Forest Rally Stage organizată de Skoda, cel mai rapid timp a fost obţinut de Dani Sordo, pilotul echipei Hyundai, al cărui automobil i20 WRC a depăşit cu doar 15 secunde modelul Skoda Fabia S2000 condus de Neil Simpson.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite