autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
1P90262075_highRes_concorso-deleganza-v_resize_1500804360
25 Iunie 2017
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017 -- Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo a fost desemnata --Best of Show--

Cel mai exclusivist şi mai renumit concurs de frumuseţe din lume captivează mii de vizitatori, prin comori rare, strălucitoare şi episoade fascinante din istoria mobilităţii, reunite sub moto-ul „Around the World in 80 Days - Voyage through an Era of Records”.

Un triplu succes reuşit de un automobil unic. Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo a fost recompensat cu „Best of Show” în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017 ce a avut loc la Cernobbio (nordul Italiei). Juriul a acordat cel mai important premiu al competiţiei - Trofeo BMW Group - unui unicat special din anul 1957. Pe lângă faptul că a fost câştigător al categoriei sale - „Supergioiello - Little Toys for Big Boys” -, coupé-ul cu un design rafinat a fost favoritul principal în rândul spectatorilor şi a câştigat Trofeo BMW Group Italia. În cadrul celei de-a şaptea ediţii Concorso di Motociclette, juriul a acordat premiul „Best of Show” unei motociclete touring de anduranţă ce a fost produsă în Austria. Puch 250 Indien-Reise a fost fabricată în 1933, iar modelul a impresionat specialiştii prin condiţia autentică şi istoria fascinantă.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este este considerat cel mai exclusivist şi tradiţional concurs de frumuseţe din lume pentru automobilele şi motocicletele istorice. Şi în acest an, concursul, organizat în comun de BMW Group şi Grand Hotel Villa d’Este, şi-a reconfirmat reputaţia. Selecţia de vehicule, ambianţa de pe ţărmul Lacului Como şi publicul bun cunoscător şi pasionat au generat o atmosferă absolut unică. De asemenea, Concorso d’Eleganza Villa d’Este este un eveniment unic de acest gen, care prezintă concepte şi prototipuri moderne alături de comorile istorice rare. În acest an, designerilor de automobile li s-au alăturat în premieră producătorii de motociclete, care au avut posibilitatea de a-şi prezenta studiile pe două roţi. Datorită acestei sinteze unice, Concorso d’Eleganza Villa d’Este creează o punte interesantă între trecutul şi viitorul mobilităţii.

Decor măreţ pentru o călătorie prin istoria mobilității

Încă o dată, ambianţa magnifică a Grand Hotel Villa d’Este şi parcul de la Villa Erba au constituit decorul pentru concursul de frumuseţi rare. Vizitatorii au fost intrigaţi de eleganţa vehiculelor expuse şi de poveştile neobişnuite şi iluminate din istoria automobilelor şi a motocicletelor. Mii de vizitatori au pornit într-o călătorie sublimă şi fascinantă în timp, prin istoria mobilităţii, beneficiind de soare strălucitor şi temperaturi de vară.

Participanţii au provenit din diferite părţi ale mapamondului, cu vehicule din 16 ţări. La vremea lor, un număr mare de vehicule clasice a creat senzaţie prin succesele din motorsport, recordurile de viteză sau inovaţiile tehnice.

Maşina învingătoare, Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo, a fost concepută de Franco Scaglione (1916-1993) în 1957. Designer-şef în perioada marelui carosier italian Bertone, a dezvoltat coupé-ul pe baza a trei studii aerodinamice provenite din colaborarea cu Bertone şi Alfa Romeo, în perioada 1953-1955, sub conducerea lui. Până în prezent, acestea sunt cunoscute drept B.A.T. Mobiles - acronimul provine de la Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica. Prototipul are o caroserie din aliaj, în egală măsură aerodinamică şi elegantă. Sub capotă s-a aflat un motor cu patru cilindri, capabil să dezvolte 100 CP, iar prototipul a fost predecesorul modelului de serie Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale, prezentat în 1959. Prin urmare, poate fi considerat o sinteză între realitate şi ficţiune.

Cel mai prestigios premiu tradiţional - Coppa d’Oro Villa d’Este - este şi el acordat pe baza preferinţelor publicului. Acest premiu special a fost acordat automobilului de recorduri al lui Lurani Nibbio, construit în 1935. Vizitatorii parcului Villa d’Este au fost entuziasmaţi de starea perfectă a decapotabilei compacte, cu un singur loc, şi de fascinanta istorie a familiei sale. Este creaţia jurnalistului, publicistului, designerului de automobile şi pilotului italian Giovanni Lurani Cernuschi, al optulea conte de Calvenzano (1905-1995). El însuşi a proiectat şi a construit maşina, continuând să doboare numeroase recorduri de viteză cu acest automobil.

Automobilul a fost propulsat de un motor de motocicletă, cu doi cilindri, de 500 cmc de la Moto Guzzi, care a dezvoltat 46 CP, iar Lurani Nibbio, avându l la volan pe designerul său, a doborât patru recorduri mondiale de viteză. Alte opt recorduri au urmat după optimizarea caroseriei în 1939. Mai târziu, un motor de 250 cmc a fost montat pe Lurani Nibbio, iar maşina a stabilit alte şase recorduri de viteză până în 1947.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite