autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
com19704040102_resize_1477214522
25 Septembrie 2016
48 de ani de la fabricarea primului model Dacia

Luna aceasta s-au împlinit 48 de ani de când primul autovehicul Dacia 1100 ieşea de pe linia de producţie a uzinei Dacia. În 1968 statul român semnează un contract de licenţă cu Renault şi începe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenţă R8. La doar un an distanţă, în 1969 va începe producţia celui de-al doilea model Dacia, Dacia 1300, sub licenţă R12.

Modelul 1100 a fost produs până în 1971, timp în care aproape 40.000 de autovehicule au ajuns pe drumurile din România. Dacia 1100 era echipată cu motor spate, 4 cilindri (viteză maximă 133 km/h, consum: 6,8 litri/100 km), avea 4 uşi şi 5 locuri.

Uzina Dacia a luat naştere în anul 1966, la Colibaşi, în judeţul Argeş.

Între anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Automobile Dacia continuă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 şi după anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii români, Dacia Nova.

Din anul 1999, Dacia devine o marcă a Grupului Renault şi începe procesul de modernizare a întregului aparat industrial.

Astăzi, la 17 ani de la privatizare, cele două uzine amplasate pe platforma industrială Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica şi Şasiuri) folosesc Alliance Production Way (APW), un nou sistem de producţie comun uzinelor Renault-Nissan ce are ca scop ameliorarea profitabilităţii şi competitivităţii într-o manieră durabilă.

În prezent, capacitatea Uzinei Vehicule de la Mioveni este de 350.000 vehicule/an. În 2015, 93% din producţia uzinei a fost exportată.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite