autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Suzuki Grand Vitara
15 August 2009
100 de ani de inovatii Suzuki
Suzuki Splash
Suzuki SX4
2009 este un an important pentru Suzuki. Implineste 100 de ani de existenta a companiei. Un secol in care a reusit sa si construiasca o reputatie de necontestat, prin inovatia si calitatea produselor sale care si au demonstrat adevarata performanta prin titlurile cistigate in campionatele mondiale, atit pe doua, cit si pe patru roti.

Istoria Suzuki porneste din satul Hamamatsu (Japonia), in anul 1909, cind Michio Suzuki fonda "Suzuki Loom Corporation", o afacere bazata pe constructia de razboaie de tesut, ce a jucat un rol important in boom ul industriei japoneze de matase. De la razboaie de tesut, Suzuki a ajuns astazi sa fie cunoscuta pe plan mondial drept marca de top in industria moto, una din cele zece cele mai mari producatoare auto (autoturisme de oras si de teren), producator de mini camioane si mini vanuri, motoare de ambarcatiuni, barci cu motor, generatoare, scaune motorizate si constructii prefabricate. Aceasta expansiune se datoreaza, in principal, fondatorului sau, Michio Suzuki, un adevarat vizionar ce a aspirat la diversificarea activitatilor companiei. Visul sau nu a fost orbit de "succesul de moment", ci a mers mai departe, reusind sa construiasca diverse prototipuri de masini de mica dimensiune si sa comercializeze in premiera mondiala bicicleta cu motor.

Dorinta acestui om de a revolutiona tehnologia momentului a dus la nasterea lui Suzuki Motor Corporation. Si, astfel, au aparut automobilele Suzulight (model ce lanseaza Japonia in era autoturismelor usoare) si Suzuki Fronte 800, cit si celebrele motociclete T20 si GT750. Inca de la bun inceput, primele vehicule Suzuki si au demonstrat performanta, cistigind ani la rind Grand Prix Championship si campionatele mondiale de motocross.

Viziunea lui Michio a fost continuata de urmasii sai, care au respectat indeaproape "Misiunea" Suzuki, stabilita inca din 1962, de a dezvolta produse de valoare superioara datorata imbunatatirii continue, si de a fi constant focusati pe nevoile consumatorilor. Ghidata de filosofia fondatorului sau, Suzuki a continuat sa lanseze noi serii de motociclete, precum GS si American Intruder, in paralel cu nasterea unor noi specii de automobile, LJ10, un 4x4 compact, si Vitara, un SUV perfect adaptat conditiilor urbane si off road.

In prezent, Suzuki este lider de top pe piata moto si o adevarata vedeta a campionatelor mondiale de motocross, dar nu se rezuma doar la atit. Fundatia Suzuki, fondata in 1980, finanteaza proiecte de cercetare si perfectionare a tehnologiei auto, care sa asigure un consum cit mai mic de energie (ceea ce minimalizeaza extra costurile cumparatorilor) si un numar cit mai mic de emisii CO2. Aceste eforturi reflecta dedicatia lui Suzuki Motor Corporation de a dezvolta metode alternative de combustibili si generatii noi de motorizari pe baza de bioetanol si biodiesel, pentru a oferi consumatorilor sai masini eco, cu un consum redus, la un pret extrem de accesibil.

Atit motocicletele, cit si masinile Suzuki reflecta filosofia marcii - "Suzuki. Way of Life" - care esentializeaza dorinta de a ti satisface si bucura complet consumatorii prin produse de valoare superioara. Produsele Suzuki au un design original si rafinat, sint manevrabile, performante, consuma putin si iti redau placerea de a conduce, fie pe doua sau pe patru roti.

Intr un secol de existenta, Suzuki a reusit sa patrunda in peste 193 de tari, inclusiv in Romania, unde este lider de piata pe vinzari moto. Desi masinile Suzuki au aparut recent pe piata noastra, au fost apreciate de la bun inceput, cistigind o serie de premii, incepind cu premiul pentru debutul anului, si continuind cu premiera lui Swift si Splash la premiile Best Cars si Autobuilt.

Desi ne aflam in plina criza auto, Suzuki e intr o continua expansiune, reusind sa comercializeze mult mai multe unitati in acest inceput de an, decit cu un an in urma, datorita unei campanii care include preturi mici de vinzare pentru masinile din stoc. Astfel, Splash, masina perfecta pentru oras costa 9.650 euro, Grand Vitara, un SUV performant de 18.500 euro, Jimny, un 4x4 de talie mica la 15.500 euro si SX4, vedeta campionatelor mondiale in anii trecuti, la 12.250 euro.

Vedeta acestei veri ramine insa Swift, o masina de talie mica, insa sportiva si nervoasa, perfecta pentru cei ce viseaza sportivitate ieftina, incepind de la 8.990 euro. Suzuki Swift este masina ce si a demonstrat puterea si performanta, fiind o adevarata "micuta mare campioana" in Junior World Rally Championship si World Rally Championship.

Pentru a si intari si mai tare pozitia pe piata auto romaneasca, "strategia Suzuki Romania pe termen scurt implica extinderea retelei de dealeri in principalele orase ale tarii. Ne dorim ca masinile Suzuki sa fie apreciate de publicul romanesc, fiind masini de calitate, constant perfectionate prin tehnologii de ultima generatie. Vrem sa facem cunoscut ADN ul acestei marci: originalitate, inovatie tehnologica si perfectionism dus la maxim", a declarat Alin Radu, director general Suzuki Romania.
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite