autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
aveo_hatch_resize_1328169857
25 Iunie 2011
Autor: Adrian Mitrea
Foto: Adrian Mitrea
Noul Chevrolet Aveo -- Complet schimbat
interior_resize_1328169858
portbagaj_resize_1328169858
aveo_hatch_resize_1328169859
aveo_sedan_resize_1328169861
Vechiul Aveo este ultimul model din „moştenirea Daewoo” care poartă sigla Chevrolet, iar odată cu noua generaţie marca americană face un uriaş pas înainte. Am fost să testez maşina la Zurich, unde Chevrolet organizează primele teste cu noul Aveo pentru presa auto europeană. Noua generaţie impresionează prin manevrabilitate şi sportivitate - două trăsături aproape străine vechiului model. Designul exterior conservă bine ADN-ul Aveo, dar e modern şi agresiv, iar interiorul e surprinzător de bine gândit pentru a oferi ergonomie şi spaţii multe pentru depozitare. Totuşi, îmbinările elementelor din plastic din interior şi anumite setări ale maşinii îţi lasă impresia că inginerii puteau lucra un pic mai bine.
Când spui Aveo te gândeşti la o maşină cu un raport calitate-preţ bun, dar în minte îţi vin
şi rezultatele slabe la testele EuroNCAP, unde vechiul Aveo a obţinut doar o stea şi jumătate din cinci posibile. Acest lucru reprezintă o pată importantă în CV-ul lui Aveo. E greaua moştenire Daewoo... Asta i-a atras lui Aveo, pe forumuri, comentarii precum „sicriu pe roţi”. Misiunea noului model e foarte dificilă, iar Chevrolet nu-şi permite să o dea în bară.
Tocmai de aceea acum a scos din mânecă noul Aveo, care nu mai are absolut nimic în comun cu vechiul model. Deşi testele de impact cu noul model încă nu s-au făcut, maşina a fost concepută pentru a obţine maximum de 5 stele.
Pe lângă asta, cea mai mare transformare vine de la partea mecanică. Acest nou Aveo e construit pe nouă platformă de clasa B a General Motors şi e primul model care o adoptă. Aceeaşi platformă va sta şi la baza viitoarei Corsa.
Am pus mâna pe trei motorizări, două tipuri de transmisii şi ambele variante de caroserie.
Varianta cu propulsor pe benzină de 1,2 litri şi 86 Cai Putere, care probabil va deveni cea
mai vândută la noi, e suficient de vioaie pentru oraş şi nu-ţi lăsa impresia că durează o veşnicie cele 13,6 secunde de care are nevoie pentru a ajunge la 100 km/h. Cutia de viteze manuală cu cinci trepte „merge ca unsă”, se acţionează precis şi e corect etajată pentru că talpa să nu-ţi devină complexată că struneşte doar 86 CP. Atenţie totuşi la versiunea de echipare! Chiar dacă motorul de 1,2 litri e cel mai mic disponibil, o variantă de dotări alta decât cea de intrare în gama e mai indicată, pentru că antifonarea e mai bună de la versiunea a doua în sus.
Aveo vine cu o transmisie automată cu 6 viteze (botezată Hydra-Matic) pe motorizările de 1,4 litri de 100 CP şi pe 1,6 litri cu 115 CP. Această cutie de viteze îşi face treaba onorabil şi e foarte plăcută în oraş. În plus, Aveo se număra printre puţinele maşini de clasa B care pot fi comandate cu o transmisie automată rezonabilă. Cutia DSG de pe Polo, Fabia şi Ibiza e net superioară, e drept, însă restul concurenţilor din clasă fie nu au transmisie automată, fie au, dar cu patru rapoarte sau CVT.
Cum e firesc, motorul cel mai mare te poate face să te bucuri cel mai mult de maşină, cu atât mai mult cu cât mecanica noului Aveo îţi lasă de înţeles că poate suporta propulsoare chiar mai puternice de 115 CP, limitele trenului de rulare fiind greu de atins. Introducerea în viitor pe Aveo a motorizării de 1,4 litri pe benzină, turbo, de 140 CP, va transforma micul model american într-o alternativă foarte interesantă la Polo TSI.
Din păcate, transmisia automată de pe Aveo huruie neobişnuit când motorul trece de 5.000 de rotaţii pe minut şi lăsa impresia că putea fi reglată mai bine de atât. Modul secvenţial al cutiei e util, însă ai nevoie de un pic de timp de adaptare pentru a o putea folosi cum trebuie. Apăsarea unor butoane de pe lateralul manetei, în loc de mişcarea acesteia înainte şi înapoi, e cam ciudată, dar cred că va prinde la femei tocmai că necesită efort minim de acţionare.
Indiferent de motorizare şi versiunea de echipare, Chevrolet Aveo îţi transmite un sentiment plăcut de fermitate şi agilitate. E bine închegat, volanul răspunde prompt la comenzi şi ruliul pe viraje e neaşteptat de redus. E o maşină americană, construită în Coreea, cu atribute tipice automobilelor germane.
Între sedan şi hatchback nu există diferenţe notabile de manevrabilitate, setări şi echipare, dar am observat totuşi că sedanul e mai bine antifonat. Şi încă o veste bună pentru familişti: portbagajul sedanului are acum 502 litri, faţă de 400 litri la vechea generaţie.
Habitaclul e modern, are o mulţime de spaţii de depozitare şi pare bine închegat. Spun că pare, şi nu sunt ferm convins de asta, pentru că feţele de uşi şi bordul sunt confecţionate din plastic tare, iar îmbinările sunt perfectibile. Chiar şi aşa, trebuie să recunosc că n-am auzit nici un fel de zgomote suspecte în habitaclu şi că nivelul confortului e la cote ridicate pentru clasa mică.
În concluzie, noul Aveo reprezintă o surpriză plăcută şi se pare că Chevrolet a înţeles ce anume caută tinerii clienţi europeni. Fiesta, Mazda2, Polo şi Corsa nu mai sunt acum singurele maşini deosebit de agile din clasa mică.
Chevrolet Aveo va fi lansat oficial în România la sfârşitul lunii iunie-începutul lunii iulie, la un preţ de 9.630 euro cu TVA pentru versiunea de caroserie cu cinci uşi, echipată cu un motor pe benzină de 1,2 litri de 70 CP. Echiparea standard a noului Aveo include: ABS, ESP (sau ESC), şase airbag-uri, cruise control, oglinzi reglabile electric, radio CD cu MP3 şi patru difuzoare, servodirecţie, volan reglabil pe înălţime şi în adâncime, geamuri electrice fata, închidere centralizată şi scaun şofer reglabil şi pe înălţime.


comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite