autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_B012_1388154922
25 Noiembrie 2013
Autor: Adrian Mitrea, 0-100.ro
Foto: Alexandru Dorobanţu, 0-100.ro
Noua Honda CR-V -- Ii descoperi treptat calitatile

Honda CR-V nu e o maşină care să se remarce în mod deosebit la vreun capitol şi nu e genul de maşină care atrage foarte mult atenţia. Pare un SUV compact din vremurile noastre, dar cuminte sau chiar plictisitor, genul acela de maşină pe care nu prea o bagi în seamă dacă nu eşti fan Honda. Dincolo de aceste aparenţe se dezvăluie însă un CR-V mai bun că niciodată, modern, echilibrat şi foarte plăcut tocmai pentru că inginerii japonezi s-au străduit să-l facă atât de coerent şi plăcut. E o maşină care se ridică peste aşteptările pe care e în stare să ţi le creeze şi pe măsură ce o conduci îi descoperi treptat calităţile.

Acest nou CR-V seamănă destul de mult cu vechiul model şi aminteşte de modul în care evoluează generaţiile de maşini la germani. Nimic revoluţionar, doar progres discret. Partea din spate este acum o „coadă Kamm” mai evidentă, că la maşinile hibride ale Honda. Chiar şi aşa, CR-V e un SUV cu proporţii foarte bine definite.

Noul CR-V a primit deschidere electrică pentru hayon, atât din cheie (telecomandă), cât şi din interior (există un buton dedicat în blocul de butoane din stânga volanului). De asemenea, hayon-ul are buton de închidere pe portbagaj. Sistemul de închidere a portbagajului este cu o tijă şi motor electric, deci mecanismul nu este integrat în amortizoare, ca la alte maşini.

Maşina poate avea şi keyless entry şi keyless start. Tot ce trebuie să faci este să ai cheia asupra ta. Maşina se descuie când pui mână pe clanţă şi se încuie când te depărtezi de maşină, iar pornirea motorului se face de la buton.

Portbagajul e mare (589 litri), cu deschidere largă. Dispune de bride de ancorare din metal, iar pe stânga este o plasă în care poţi depozita mici obiecte. Cârlige pentru bagaje există pe ambele părţi.  Suprafaţa de încărcare este aproape plană şi scaunele când se rabatează fac spectacol. Pur şi simplu - dintr-o singură acţionare a manetei din portbagaj sau a pârghiei textile din lateralul şezuturilor - sare atât şezutul, se pliază tetiera şi se aşează spătarul în poziţie a€œrabatat. E un mecanism foarte bine gândit şi eficient.

Habitaclul e destul de simplu. Honda ne-a obişnuit cu interioare futuriste, high-tech. Acesta de la CR-V e mai simplu, mai curat. Există spaţii foarte bine organizate în feţele de uşi în care poţi pune un telefon, chei şi, desigur, sticle. Poziţia de condus e înaltă faţă de sol, însă scaunul în raport cu podeaua maşinii este jos, astfel că ai ergonomie bună, preluată parcă de la o maşină compactă, cum e Civic. Poate chiar mai bine. Nu stai ca pe scaunul de bucătărie. Volanul are comenzi ca la Civic, cu butoane rotunde. Poţi să selectezi, de exemplu, tema de design a afişajului de sus, denumit i-MID.

Sistemul de navigaţie şi multimedia e integrat foarte frumos, mai bine decât la Civic. Acest infotainment e foarte uşor de folosit, inclusiv funcţiile sale pentru telefon. La prima vedere pare un sistem aftermarket complicat şi ieftin, dar dacă îţi acorzi cinci minute de acomodare ajungi să te înţelegi foarte bine cu el. Butoanele fizice sunt logic organizate: pe stânga ai butoane pentru audio, iar pe dreapta ai butoane pentru navigaţie şi telefon, inclusiv micul joystick pentru navigare liberă pe hartă. Sistemul audio se aude foarte bine dacă foloseşti ca sursă un stick USB sau HDD-ul, însă pe radio dezamăgeşte puţin la calitatea semnalului.

Pe planşa de bord zonele sunt delimitate foarte bine. Există o zonă de climatizare şi zonă multimedia. Butoanele se apasă plăcut, nu se simt ieftine, dimpotrivă. Calitatea percepută a crescut.

Acum, feţele de uşi sunt moi în partea superioară. Bordul a rămas în continuare din plastic dur, însă arată bine şi drept vorbind nu prea ai motive să-l pipăi.

Maneta de control pentru cutia de viteze vine la îndemână şi e foarte comod de acţionat. Cutia de viteze iniţial pare lentă, însă pe măsură ce te obişnuieşti cu maşină şi transmisia îţi învaţă stilul, experienţa de condus devine din ce în ce mai plăcută. Maneta de comandă poate fi dusă şi într-un mod Sport. Alte SUV-uri concurente nu au acest mod Sport şi când scriu asta mă gândesc tot la un SUV japonez, cu care CR-V concurează direct, Mazda CX-5.

Motorul de 2,2 litri şi 150 CP (350 Nm) are suficiente resurse de putere şi scoate un sunet plăcut, ce inspiră forţă şi rafinament. Păcat că taxele pentru motoare mai mari de 2 litri devin descurajante în România. Oricum, pentru costuri de exploatare mai mici, CR-V este deja disponibil şi în România cu motorul turboDiesel de 1,6 litri (120 CP) montat iniţial pe Civic, dar nu beneficiază de tracţiune 4x4 precum cel de 2,2 litri.

CR-V are şi un buton Econ, care îţi arată cât de economic eşti tu în comportamentul cu pedala de acceleraţie. Se aprind nişte benzi de LED-uri la marginea indicatorului pentru viteză. Când este verde e clar că nu abuzezi de pedală, când se stinge lumina verde şi devine albă e clar că nu mai conduci eco.

CR-V cere atenţie deosebită la obstacole şi micile aventuri off-road. Pragurile îţi dau impresia că maşina e înaltă, dar când te uiţi pe sub ea îţi dai seama că nu e chiar aşa şi deci rişti să o atingi „œpe burtă” dacă te iei după garda la sol afişată de praguri.

Oricum, comportamentul rutier exemplar pe drumuri asfaltate arată clar că maşina asta a fost făcută pentru şosea, deşi nici la ieşirile la picnic nu te vei face de râs cu performanţele off-road. Suspensiile sunt mai degrabă tari, iar sistemul de direcţie - incisiv. Puţine SUV-uri se conduc la fel de bine precum CR-V. Acest fapt oarecum surprinzător este completat de scaune foarte bune, potrivit de moi. Noua Honda CR-V este una dintre puţinele maşini în care NU m-a durut spatele după mai multe ore petrecute la volan.

Pe lângă garda la sol înşelătoare, trebuie să mai punctez nişte neajunsuri. E o maşină destul de gălăgioasă - sunete aerodinamice şi de la anvelope -, iar motoraşul de la ştergătoarele faţă se aude prea puternic, astfel că trebuie să dai muzica la volum mare dacă şofezi pe timp de ploaie.

În concluzie, noul CR-V dezvăluie un progres vizibil al Honda în direcţia unor maşini mai bune, însă în cazul noului CR-V că modelul testat (Executive) calitatea mai bună se reflectă puternic şi în preţ: 39.916 euro cu TVA.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite