autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_000_resize_1332530137
25 Februarie 2012
Autor: Adrian Mitrea
Foto: Alexandru Dorobantu
Jeep Grand Cherokee -- Un tanc gata sa urce pe orice
IMG_001_resize_1332530137
IMG_002_resize_1332530137
IMG_003_resize_1332530138
IMG_004_resize_1332530138
IMG_005_resize_1332530139
IMG_006_resize_1332530139

Noul Jeep Grand Cherokee păstrează doar numele şi faima de la vechiul model. Acum nu mai are motor turboDiesel de la Mercedes-Benz, ci de la Fiat, roţile spate au primit suspensii independente, iar interiorul a câştigat la capitolele ergonomie şi calitate. Cu alte cuvinte, Jeep Grand Cherokee s-a schimbat enorm, dar năravul de a ataca cu vitejie tot ce-i iese în cale a rămas la locul lui.

Concept

Odată ce Grupul Fiat a preluat controlul asupra Grupului Chrysler, cel care deţine Jeep, această marcă a rămas singura cu prezenţă internaţională. Nume precum Dodge şi Chrysler au dispărut din Europa, dar Jeep este mai prezent şi mai adaptat acestei pieţe ca niciodată. Aşa se face ca noua generaţie Grand Cherokee vine exact în momentul în care Jeep recucereşte inimile europenilor.

Design

SUV-ul american are acum un design mai prietenos, mai apropiat parcă de al unei maşini de şosea. Aceeaşi temă e preluată şi în interior, unde materialele sunt acum mult mai plăcute la atingere şi designul e mai puţin spartan. Ba chiar are accente premium, mai ales dacă vorbim de o variantă de echipare de top, Limited, ca cea din test.

Tehnologii, confort şi dotări

Aşadar, confortul a crescut simţitor, iar sub caroseria uşor pătrăţoasă nivelul tehnologic se menţine foarte ridicat. Faţă de vechiul model, care avea punte spate rigidă, acum roţile posterioare beneficiază de suspensii independente. E un câştig important la capitolele confort şi stabilitate pe drumuri asfaltate. Garanţia că performanţele off-road au rămas de top sunt tehnologiile Quadra Lift şi Selec Terrain. Quadra Lift este practic suspensia pneumatică care ajustează automat sau manual garda la sol a SUV-ului. Selec Terrain îţi permite să alegi modul de operare al tracţiunii (Quadra Trac II) în funcţie de condiţiile de drum, de la un comutator rotativ amplasat pe tunetul median, între selectorul de viteze şi cotieră. Există mod pentru zăpadă, pietre, nisip şi noroi, dar şi o setare sport, pentru

asfalt. Setarea pentru pietre măreşte la maximum garda la sol şi calibrează răspunsul acceleraţiei şi tracţiunii pentru viteze mici.

Dacă porneşti şi reductorul, Grand Cherokee devine un tanc gata să urce pe orice. Singurele limite sunt impuse de anvelope, care, în acest caz, sunt de vară... Chiar şi aşa sunt remarcabile performanţele off-road ale maşinii. Nu e ca un Wrangler, desigur, dar să nu uităm că Grand Cherokee este cel mai luxos model din gama Jeep şi oferă acel compromis optim între un comportament off-road decent şi ce ar trebui să fie o maşină de familie.

O notă de nobleţe este adusă de inserţiile de ulm sicilian, dar şi de iluminarea verde-discretă din habitaclu -- tipică Chrysler şi Jeep. Computerul de bord este minimal, spartan, iar sistemul de infotainment, pe cât e de complex, pe atât e de greu de utilizat. Grafica e simplistă şi neprietenoasă. Măcar instalaţia audio sună decent...

Un alt minus al lui Jeep Grand Cherokee este rezultatul de 4 stele din 5 posibile obţinut la testele de siguranţă Euro NCAP.

Pe şosea

Motorul turboDiesel de pe maşina din test este de 3 litri, V6, şi vine de la Fiat. E un propulsor modern, care sună bine şi îţi inspiră forţă şi încredere prin cei 241 CP pe care îi dezvoltă. Din păcate nu e prea economic... Atâta timp cât ţii turometrul în zona verde, să zicem că reuşeşti să scoţi un consum extraurban de sub 10 litri de motorină pentru 100 de kilometri parcurşi, dar în condiţii grele de teren sau în oraş poţi să te aştepţi chiar la 17-18 litri motorină/100 km. Asta şi pentru că maşina e foarte grea (2,3 tone), dar şi pentru că transmisia automată are doar cinci viteze, în condiţiile în care cutiile de viteze automate moderne au chiar opt trepte (Volkswagen Touareg).

Concluzii

Jeep Grand Cherokee are un preţ de pornire de 43.000 de euro cu TVA, iar o variantă identică cu cea din test costă aproape 50.000 de euro. E un SUV capabil şi foarte bine echipat în aceşti bani. Cei mai apropiaţi rivali sunt Nissan Pathfinder V6 dCi şi Volkswagen Touareg V6 TDI. Pathfinder este cu 5.000 euro mai scump decât Grand Cherokee, iar pentru un Touareg echipat la fel trebuie să plăteşti cu peste 10.000 euro mai mult.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite