autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_7967_1406791406
25 Iunie 2014
Autor: Adrian Mitrea, 0-100.ro
Foto: Adrian Mitrea, 0-100.ro
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift -- Mai mult boost decat eco

Nu există femeie frumoasă, deşteaptă şi devreme acasă. Sau dacă ea există, costă mult. Cam aşa şi cu maşinile, iar Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift bifează incredibil de multe calităţi pentru un model de clasa B. Despre Fiesta ai mai citit cu siguranţă impresii sau poate chiar ai condus una. Noutatea este însă cutia de viteze Powershift, adică o transmisie cu dublu ambreiaj, mod de funcţionare Sport şi posibilitatea de a selecta manual treptele de viteză, prin intermediul unor butoane „+” şi „–” plasate pe lateralul manetei schimbătorului. În materie de cutii de viteze similare, Volkswagen are binecunoscutul DSG, iar Renault are EDC.

Adevărul este că cel mai apreciat motor al ultimilor doi ani, 1.0 EcoBoost, care a câştigat Engine Of The Year în 2012 şi 2013, merita o cutie de viteze modernă.

ştiu, cutiile de viteze automate nu sunt populare în România. De aceea mă simt dator să vă reamintesc că actuala generaţie de Fiesta era oferită în anii de după lansare (2008) în versiune automată cu motor de 1,4 litri natural aspirat. Transmisia avea doar patru trepte de viteză şi era de generaţie veche. Dacă nu aţi auzit de această combinaţie, n-aţi pierdut nimic.

Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift merită însă toată atenţia. De ce? E tot automată, vei spune. Da. Motivele pentru care românii nu au la suflet automatele sunt următoarele: cutiile sunt lente, motorul consumă mai mult, preţul de achiziţie este mai ridicat, eventualele reparaţii sunt mai costisitoare.

Powershift rezolvă primele doua probleme. Această cutie de viteze schimbă foarte repede şi lin, iar consumul are mari şanse să fie chiar mai mic decât în cazul unei versiuni manuale de Fiesta, cu acelaşi motor. Ca un bonus, puterea e transmisă atât de bine roţilor încât Fiesta 1.0 EcoBoost cu Powerhift pare că are cel puţin 125 CP, nu doar 100 CP cât are de fapt. ştiu că sună a poveste şoferească, dar acesta e adevărul.

Acum vreau să va spun şi dezavantajele. Da, preţul de achiziţie este mai ridicat cu fix 1.008 euro cu TVA şi, da, eventualele reparaţii sunt cu siguranţă mai costisitoare decât la o transmisie manuală.

Mi-ar fi plăcut ca Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift să aibă o electronică reglată mai fin şi să „simtă” mai bine realităţile din trafic şi starea mea de condus. În modul Sport aproape că o face perfect. Spre exemplu, dacă rulezi constant cu 90 km/h şi apeşi frâna, cutia retrogradează automat 1-2 trepte, imediat, ajutând cu frână de motor şi pregătindu-te pentru o depăşire. E un scenariu întâlnit des pe drumuri naţionale, când ajungi din urmă vehicule mai lente.

În rest, dincolo de Powershift, Ford Fiesta rămâne aceeaşi maşină de clasă B excelentă: direcţie precisă şi uşor greoaie, suspensii sportive şi totuşi silenţioase, ergonomie foarte bună a postului de condus, sistem de infotainment SYNC cu preluare comenzi vocale şi apelare automată a 112 în caz de accident.

Dintre mărcile de volum, foarte puţine au modele care se conduc atât de bine precum Fiesta. Poate doar unele versiuni cu suspensii sport ale Polo şi Fabia să se apropie.

Versiunea testată costă aproape 20.000 euro cu TVA, semn că o maşină bună de clasă B costă. Acum poate înţelegi mai bine comparaţia cu o femeie făcută la începutul acestui articol...

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite