autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
invitation_001nou_1376938366
25 Iulie 2013
Autor: Adrian Mitrea, www.0-100.ro
Foto: Nissan
Noul Nissan Note -- Perfect pentru mamicute si taticuti

Nissan Note a ajuns la a doua generaţie și vine să completeze moderna gama Nissan de maşini de clasă B, formată din Juke și Micra (care a primit și ea un facelift acum). Probabil că nu s-au vândut nici 50 de maşini Note din vechea generaţie în România. Maşină mai necunoscută decât aceasta nici nu cred că există. Nissan și-a propus însă să-l facă pe noul Note foarte atractiv din punct de vedere tehnologic, dar și din perspectiva preţului.

Ca să nu prelungesc aşteptarea, vă zic din capul locului că nu am aflat preţurile pentru noul Nissan Note, însă cu toţii vom şti cât costă în toamnă, probabil prin septembrie. La conferinţa de presă de la Bratislava, unde au avut loc testele internaţionale pentru presă, principalul concurent identificat de cei de la Nissan pentru Note a fost Ford Fiesta. Obiectivul japonezilor este să propună un preţ mai mic pentru Note decât al unui Ford Fiesta într-o echipare similară.

În termeni mai stricţi, Note concurează fix cu Ford B-Max, nu cu Fiesta, cu Opel Meriva, nu cu Corsa, cu Citroen C3 Picasso, nu cu C3, cu Fiat 500L, dar și cu coreenele Hyundai ix20 și Kia Venga.

Sincer vorbind, segmentul B a devenit atât de aglomerat și au apărut atât de multe stiluri de caroserie încât orice model poate concura cu orice model în această categorie, chiar dacă asta ar însemna să facem comparaţii și versus-uri aparent stupide, cum ar fi Renault Captur cu Fiat 500L.

Dar haideţi să vedem ce-l face pe noul Nissan Note special!

Din punctul de vedere al şoferului nu ai cum să nu remarci cât de silenţioasă și coerentă este această mașină. E un automobil perfect pentru mămicuţe și tăticuţi. E suficient de modern și de rar cât să pară mașină nouă pe piață și după cinci ani, are imaginea unui bine reputat constructor auto japonez, are motoare moderne și un interior prietenos.

Cea mai plăcută surpriză o oferă scaunele. Cel puţin la versiunile de top (Tekna) testate la Bratislava scaunele sunt foarte bine profilate, oferă susţinere laterală bună și o poziţie corectă la volan. Acelaşi lucru este valabil și pentru locurile din spate, unde și spațiul pentru genunchi și cap este generos.

Oficialii Nissan se laudă că la picioare, în spate, în Note este mai mult loc decât în BMW Seria 7. Aşa o fi, dar să fim totuşi un pic serioşi! BMW Seria 7 are un şezut al banchetei spate de două ori mai lat decât la Note.

De dragul economiei de carburant și poate pentru a tempera maşina, Nissan a optat pentru nişte trepte de viteză foarte lungi, care fac noul Note să pară lent. Versiunea turboDiesel (1.5 dCi de 90 CP) atinge 100 km/h în 11,9 secunde, iar cea supraalimentată pe benzină (1.2 DIG-S de 98 CP) în 11,7 secunde. Există și o versiune natural aspirată a acestui motor pe benzină. Ea dezvoltă 80 CP și trimite Note până la 100 km/h în 13,7 secunde.

Aşadar, nici unul dintre aceste motoare nu sună pe hârtie foarte vioi și nu este nici în realitate. După cum spuneam, e o mașină pentru mămicuţe și tăticuţi, pentru oameni liniştiţi, moderni și anonimi.

Există câteva elemente-cheie care pot face din Note o mașină căutată și foarte interesantă pentru cumpărător. Primul este sistemul multimedia Nissan Connect, care funcţionează ireproşabil și este cu un pas înaintea tuturor tehnologiilor rivale. Cea mai interesantă funcţie a sa este că poţi să trimiţi maşinii prin apel telefonic o rută Google Maps configurată acasă pe calculator. Utilizând un cont personal dintr-o interfaţă dezvoltată de Nissan îţi poţi trimite de pe tabletă sau calculator ruta dorită, iar din mașină alegi „actualizare”. Astfel, maşina sună automat la un număr de telefon local cu tarif normal și descărcă automat în câteva secunde ruta încărcată de tine. Poţi să porneşti la drum imediat sau să o memorezi pentru mai târziu.

Asta face ca sistemul Nissan Connect să ofere funcţii avansate chiar dacă ai un telefon mai vechi care nu poate fi numit SmartPhone. Singura condiţie este să aibă Bluetooth pentru a putea fi conectat la mașină.

În al doilea rând există minunatul Safety Shield. E pentru oară când un producător auto îndrăzneşte să pună atât de multă tehnologie de siguranță pe o mașină atât de mică și (probabil) accesibilă. Safety Shield este compus din trei tehnologii-cheie: Lane Departure Warning (LDW - avertizare la părăsirea neintenţionată a benzii de rulare), Blind Spot Warning (BSW - Blind Spot Warning) și Moving Object Detection integrat în Around View Monitor (MOD și AVM).

Primul sistem, LDW, devine activ la viteze mai mari de 70 km/h și te avertizează prin 4 bip-uri când părăseşti banda de circulaţie fără a activa semnalizarea. Maşina consideră că ai adormit.

Al doilea, BSW, devine activ la viteze de peste 30 km/h și îţi aprinde în oglinzile retrovizoare un martor luminos galben dacă pe partea respectivă, în unghiul mort, se află o mașină. Dacă semnalizezi intenţia de a intra pe acea bandă martorul luminos începe să clipească și în interior auzi două bip-uri.

Aceste două sisteme (LDW și BSW) utilizează o cameră video montată în spatele maşinii (deasupra numărului) pentru a analiza traficul din spate și poziția maşinii între marcajele rutiere. Interesant este că inginerii Nissan au dezvoltat un sistem de autocurăţare a camerei prin jet de lichid (preluat din rezervorul pentru spălat geamuri) și prin jet de aer. Dacă afară plouă, un jet de aer suflă apa de pe lentilă. Dacă aceasta este murdară, lichidul este împroşcat cu presiune pentru a o curăţa.

În fine, al treilea sistem – MOD – este integrat de minunatul AVM. Patru camere video compun o imagine ca din elicopter a maşinii și vezi practic pe ecranul Nissan Connect tot ce se află în jurul tău pe o rază de circa 2 metri. E incredibil de util la parcări. Funcţia MOD detectează mişcările din jurul maşinii, cum ar fi un copil care apare neprevăzut în spatele maşinii când parchezi, vecinul de parcare ce a pus „strategic” un cărucior de cumpărături în dreptul portierei tale și nu ai observat asta.

Nissan Connect și Safety Shield sunt cu adevărat minunate și diferenţiază noul Nissan Note semnificativ în lupta cu rivalii săi. Problema lui Note este că fără aceste tehnologii poate cădea prea uşor în banal. Nu are nici uşi spate cu deschidere inversă ca Meriva, nici lipsa montantului B ca la B-Max. Astfel, Note devine un fel de savant spălat pe creier.

Nissan Note are la bază platforma V (clasa B) a Nissan, din care se desprind Micra și Juke, și este produs în Marea Britanie, la Sunderland. Note este oferit cu transmisii manuale cu cinci viteze și „automate” cu variaţie continuă (CVT).

Micra

Produsă în India (toate maşinile pentru Europa), Thailanda, Mexic și China, Nissan Micra a primit modificări semnificative pentru exterior și interior, fiind acum o mașină cu adresabilitate mai mare decât până acum, în sensul în care acest nou design are șanse să cucerească și bărbaţi, nu doar femei. Nissan spune că 2 din 3 clienți ai lui Micra sunt femei.

Micra a primit și ea sistemul multimedia Nissan Connect, stopuri cu LED și, mai presus de toate, motorizarea supraalimentată pe benzină de 1,2 litri (1.2 DIG-S) de 98 CP.

Interiorul lui Micra a fost revizuit pentru a inspira o calitate mai bună, iar odată cu facelift-ul Nissan lasă posibilitatea clienţilor să își poată personaliza mai mult maşina.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite