autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_8767_resize_1411310005
25 August 2014
Autor: Adrian Mitrea, 0-100.ro
Foto: Alexandru Dorobanţu, 0-100.ro
Toyota Hilux -- Fiabilitate dovedita si istorie

Cu o tradiţie începută în 1968 şi şapte generaţii scurse de atunci, Hilux este unul dintre cele mai cunoscute şi longevive pick-up-uri de pe piaţă, fiind un sinonim pentru durabilitate şi mai puţin pentru stil sau performanţe care dau bine pe hârtie.

Această Toyota Hilux este versiunea cu motor de 2,5 litri turboDiesel şi 144 CP, cu un cuplu maxim de 343 Nm disponibil între 1.600 şi 2.800 rotaţii pe minut. După orice standarde, motorul este mare, puterea redusă pentru o astfel de cilindree, iar cuplul este livrat pe o plajă largă de turaţii. Aici este asul din mânecă al Toyota, într-o lume a pick-up-urilor care a început sa se îndrepte spre motoare de 2,2 litri sau chiar 2 litri şi puteri de peste 150 CP.

Hilux cu motorul de bază atinge 100 km/h în 13,3 secunde şi o viteză maximă de 170 km/h, având un consum mediu declarat de 7,3 litri motorină/100 km şi emisii de 194 g CO2/km (Euro 5).

Surprinzător pentru un pick-up, sunetul motorului este foarte plăcut şi destul de discret, astfel că el se face simţit în habitaclu exact atât cât să inspire încredere şi să te bucuri de „muzica tehnologică” compusă din sunetul injecţiei şi al turbinei, în principal. Iată că mici surprize vin de unde te aştepţi mai puţin la o astfel de maşină.

Cu un rezervor de 80 de litri şi un consum în oraş de sub 10 litri/100 km parcurşi – identic şi pentru rulatul în teren accidentat – Hilux promite autonomie bună în orice situaţie.

Hilux este printre ultimii mohicani când vine vorba de comenzi, în habitaclu fiind încă prezentă maneta pentru comanda sistemului 4x4. La majoritatea rivalilor săi această maneta a fost înlocuită cu un buton, dar uite ca Toyota păstrează farmecul pick-up-urilor de şcoală veche chiar şi la Hilux facelift.

Scaunele sport de pe Toyota Hilux din acest test sunt foarte bune, cu un confort şi suport lateral nesperat de bune. Restul cabinei rămâne însă spartană, cu plastic tare şi finisaje mult perfectibile. Plasticul are un aspect ieftin şi nefinisat. Ca o boare de modernitate, sistemul multimedia vine cu touchscreen şi înglobează chiar camera video pentru marşarier. E o dotare excelentă când vrei să manevrezi în siguranţă Hilux-ul de aproape de peste 5,1 metri lungime. Lungimea este esenţială pentru o benă încăpătoare, iar Hilux nu suferă la acest capitol. Sarcina utilă este de 670 kg.

Experienţa de la volan rămâne caracteristică pick-up-urilor din trecut, cu direcţie uşor greoaie şi precisă, o suspensie care iartă orice şi care face ca greutatea de puţin peste 2 tone a maşinii să fie imperceptibilă atât pe asfalt, cât şi pe drumuri forestiere. Deşi modele precum Ford Ranger, Nissan Navara şi Volkswagen Amarok mizează pe un stil de condus de tipul automobilelor, Toyota Hilux se simte mereu ca un pick-up – mare, impozant, rudimentar şi solid – şi îşi asumă responsabil categoria din care face parte. Iar asta nu înseamna că se conduce greu, ci că se conduce un pic diferit şi foarte plăcut.

Cu un preţ de 28.337 euro fără TVA (35.137 euro cu TVA), Toyota Hilux se înscrie lejer în zona pick-up-urilor premium, având de partea sa fiabilitate dovedită şi istorie, dar mai puţină performanţă dinamică şi un interior cu finisaje modeste.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite