autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_9120_resize_1416852554
25 Octombrie 2014
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Porsche Macan -- Un SUV ireprosabil de condus si excelent finisat

Aventura Porsche în domeniul SUV-urilor continuă, semn că modelul Cayenne este un succes răsunător care merită dublat de un altul. Pe numele sau Macan, acest al doilea SUV Porsche creat vreodată are numele inspirat termenul indonezian pentru „tigru” şi, pe bună dreptate, este o felină mare, agresivă şi mai ales seducătoare. Porsche Macan concurează pe piaţă în principal cu BMW X4. Ambele sunt maşini premium, ambele sunt foarte performante.

Macan S Diesel din acest test-drive are o echipare de top, cu multe opţionale, aşa cum îi stă bine unei maşini premium aflată la marginea superioară a segmentului său. Preţul modelului din imagini este de 79.215 euro fără TVA (98.226 euro cu TVA), iar pentru aceşti bani primeşti cam tot ce poţi să-ţi doreşti de la o maşină, plus imaginea ceva mai exclusivă de care se bucură marca Porsche şi clienţii săi selecţi.

Sunt câteva puncte de referinţă ale lui Macan pe care aş vrea să insist: motorul, cutia de viteze şi interiorul.

Macan S Diesel are sub capotă un propulsor turbo Diesel de 3 litri (2.967 cmc), V6, capabil să dezvolte 258 CP şi un cuplu maxim de 580 Nm între 1.750 şi 2.500 rotaţii pe minut. Eficient, sunetul şi performanţele acestui motor sunt remarcabile.

Cu 6,1 secunde până la 100 km/h cu start de pe loc (cu pachetul opţional Sport Chrono, fără el vorbim de 6,3 secunde), Porsche Macan S Diesel umileşte multe maşini pe benzină, mai mici şi mai uşoare. Sigur că nu îţi vei cumpără un Macan S Diesel pentru a-i umili pe alţii, cu maşinile lor sport cu tot, dar acest indicator de performanţă spune foarte multe despre cât de relaxantă şi lipsită de grija lipsei de putere poate fi o călătorie la bordul acestei maşini.

Merită să va readuc aminte că Porsche este maestră în eşapamente, aşa că sunetul acestui propulsor Diesel e foarte fin şi deosebit de plăcut în zona de cuplu maxim, când schimbi treptele de viteze din padelele de la volan.

Fiindcă tot am adus vorba despre padele, ele sunt o extensie naturală a unei superbe cutii de viteze cu dublu ambreiaj şi 7 viteze. Se cheamă PDK şi proprietarii sau fanii de Porsche au auzit numai cuvinte de laudă despre ea. PDK vine de la Porsche Doppelkupplung şi trebuie să ştii doar atât despre ea: e foarte rapidă, intuieşte excelent ce vrei să faci cu maşina, are funcţie Launch Control. Treaba asta cu Launch Control e cea mai nouă găselniţă în domeniul cutiilor de viteze aşa-zis generic „a€œutomate”. La Porsche Macan S Diesel se face aşa: apeşi pedala de frână la fund cu piciorul stâng, apeşi scurt butonul Sport Plus de lângă schimbătorul de viteze, apeşi acceleraţia la fund (imediat în bord îţi apare mesajul Launch Control activated), eliberezi frâna şi te ţii bine de volan. Până pe la 90 km/h respiraţia îţi va fi tăiată de apăsarea în scaun deosebit de puternică pe care o generează motorul Diesel şi cuplul său imens.

Pentru momentele tale de relaxare e bine să ştii că în modul „Confort” această maşină e confortabilă şi silenţioasă că un covor plutitor, iar interiorul e atât de bine lucrat încât chiar şi ochiul meu foarte critic în ceea ce priveşte detaliile nu poate găsi vreun cusur. Pielea e de foarte bună calitate, mirosul său, al mochetei şi al plasticului fac parte din acelaşi film. Aproape că te fac să te laşi de fumat doar ca sa poţi respira în voie aerul uşor luxos din interiorul lui Macan.

Desigur că nu există maşină perfectă, iar în cazul lui Macan S Diesel lasă de dorit camera video pentru marşarier. Ea e „€œruptă” de pe Audi şi are o rezoluţie slabă, astfel încât imaginea redată pe ecranul sistemului multimedia este neclară şi uşor pixelată. Un alt minus al lui Macan ar fi lipsa (la preţul său ridicat) unor sisteme deja consacrate pe SUV-uri mai accesibile, non-premium, cum ar fi monitorizarea unghiurilor moarte şi frânare automată în caz de pericol iminent.

Aceste mici neajunsuri subliniază încă o dată că Porsche s-a axat pe altceva când a făcut Macan: un SUV ireproşabil de condus şi excelent finisat.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite