autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_1057_resize_1421860588
25 Decembrie 2014
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Opel Insignia Country Tourer -- Insignia pentru orice

Unii spun că imită Audi A4 allroad sau Audi A6 allroad, alţii spun că arată mai bine decât Volkswagen Passat Alltrack. Cert este că Opel Insignia Country Tourer este acea variantă de Insignia creată pentru a fi impunătoare, mai puţin pretenţioasă cu drumurile şi la fel de practică că orice Insignia Sports Tourer (break). În plus, roţile mari (18 inch), eşapamentul cu evacuare dublă (câte o ţeava pe fiecare parte) şi farurile şi stopurile cu tentă fumurie dau maşinii o prestanţă deosebită.

Personal, niciodată n-am înţeles de ce oamenii consideră SUV-urile maşini practice. SUV-urile sunt cum vreţi voi, dar niciodată nu vor fi mai practice şi mai prietenoase cu buzunarul decât un break. Aşa că până când Opel va lansa un înlocuitor pentru Antara, cel mai bun „€œSUV” Opel pe care ţi-l poţi cumpăra este Insignia Country Tourer.

Maşina aceasta are protecţii din plastic pentru pasajele roţilor, gardă la sol mai mare cu 20 mm faţă de Insignia Sports Tourer şi tracţiune integrală permanenţă în echiparea standard.

La ce bune toate acestea? Simplu. Dacă tot dai 40.000 de euro cu TVA pentru o maşină de familie, atunci măcar să fie una ale cărei aripi nu se ciobesc de la pietre, care te poate duce în siguranţă la schi iarnă şi care tolerează bine şi drumuri mai proaste sau micile ieşiri la picnic, pe drumuri forestiere.

Sigur, poţi ajunge în vârf de munte şi cu Tico, şi cu Opel Corsa OPC, dar cu ce riscuri? Şi cu ce costuri? Insignia Country Tourer tocmai de aceea a fost creată: o maşină împotrivă grijilor.

Varianta din test-drive este o configuraţie de top, cu un preţ de listă de circa 40.000 euro cu TVA. În aceşti bani primeşti tot ce am enumerat mai sus, plus un motor BiTurbo diesel de 2 litri care dezvoltă 195 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm. E bine să ştii că mai sunt disponibile un motor turbo diesel de 2 litri de 163 CP şi un turbo pe benzină de 2 litri şi 250 CP, cu 400 Nm.

Modelul din test reprezintă, probabil, cea mai inspirată alegere, având performanţe decente (0-100 km/h în 9,9 secunde) şi un consum optim de carburant (mediu real de circa 8 litri/100 km). Emisiile medii de CO2/km sunt de 174 grame.

Insignia Country Tourer se conduce bine, aşa cum te-ai aştepta de la un Opel, dar trebuie să ţii cont că al său comportament rutier este mai apropiat de cel al unui SUV decât de al unei berline medii, având o greutate de aproape două tone şi ruliu pronunţat pe viraje. Amortizoarele cu setări confortabile şi scaunele mari sunt semne clare ale unei orientări spre confort.

Cutia de viteze automată cu şase trepte contribuie semnificativ la starea de relaxare pe care ţi-o da maşină, deşi creşte consumul cu cel puţin jumătate de litru faţă de versiunile cu transmisie manuală cu şase trepte. E vorba de o automată clasică, cu convertizor de cuplu.

E drept, pentru specificaţiile tehnice anunţate, timpul de accelerare până la 100 km/h este cam mare, iar consumul real destul de ridicat. Acestea sunt, de fapt, cele mai mari minusuri ale maşinii şi singurele pe care le-am identificat.

Interesant este că Insignia Country Tourer abia a apărut pe piaţă şi deci vine direct cu avantajele restilizării de care au avut parte celelalte versiuni de caroserie ale Insignia. Instrumentele de bord sunt noi, sistemul multimedia este nou (IntelliLink) şi materialele folosite interior sunt de calitate superioară. De mare efect este reglajul temperaturii în habitaclu, care se face prin atingerea (touch) săgeţilor albastre (pentru rece) sau roşii (pentru cald). Nu există un buton fizic, ci doar o zonă „€œtouch sensitive”, cum sunt ecranele de la telefoanele mobile moderne.

Cu toate aceste tehnologii de ultima oră, designul modern şi atributele practice, Insignia Country Tourer este o variantă de luat în calcul dacă te gândeşti la o maşină serioasă şi completă pentru familie.

Ce alternative ai? Fie Volkswagen Passat Alltrack, fie Peugeot 508 RXH. Asta dacă vrei să comparăm mere cu mere. Aceştia sunt rivalii lui Opel Insignia Country Tourer.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite