autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_6522_resize_1450625882
25 Noiembrie 2015
Autor: Adrian Mitrea, 0-100.ro
Foto: Adrian Mitrea, 0-100.ro
Noul Opel Astra -- Iti ofera cam tot ce-ti trece prin cap

Opel Astra a ajuns la a cincea generaţie şi am fost să o conduc la Bratislava. Cu această maşină îmi permit să fiu un pic nostalgic, dar şi mai critic. Iată de ce. Primul test-drive internaţional pe care l-am făcut pentru 0-100.ro a fost în toamna anului 2009, când se lansa generaţia anterioară Opel Astra, iar eu, în trecut, am deţinut două modele Opel Astra G, ambele pe benzină (1.4 şi 1.6). Această a cincea generaţie e complet schimbată în esenţă faţă de tot ce ştiam până acum.

Cea mai bună veste este faptul că maşina este cu până la 200 kg mai uşoară. E un lucru pe care l-am semnalat constant, în toate testele mele cu maşini Opel: sunt prea grele, prea masive, şi din acest motiv dinamica maşinii şi consumul au de suferit. În sfârşit iată că Opel a înţeles!

Evident că nu numai eu am criticat acest aspect legat de greutate, ci foarte mulţi clienţi şi jurnalişti. Avem în faţă deci o maşină cu până la 200 kg mai uşoară şi cel puţin 120 kg diferenţă, în minus, faţă de vechiul model. Ceea ce înseamnă că, în funcţie de variantă de echipare şi de dotări, poţi să ai o maşină cu o masă mai redusă cuprinsă între 120 kg şi 200 kg. Adică echivalentul a 2-3 pasageri!

Graţie masei mai reduse toată maşină e... alta. Pur şi simplu nu mai ai senzaţia că te afli la volanul unui Opel. Înainte de test-drive chiar mă gândeam că cea mai mare critică pentru nouă Astra ar fi faptul că, estetic vorbind, nu a făcut un pas atât de mare între generaţii cum s-a întâmplat între modelele H şi J sau modelele G şi H. Atunci, într-adevăr, s-a văzut o schimbare de generaţie cu totul: design, tehnologie, tot.

Acum, te uiţi la Astra, pare un facelift evoluat, dar după ce te aşezi la volan şi începi  să conduci îţi dai seama că designul vechiului model a fost păstrat şi transformat special ca să nu crezi că te afli la volanul altei mărci. Aceasta pentru că din punctul de vedere al poziţiei de condus şi al modului în care merge maşina nu mai există nicio legatură cu modelele Astra din generaţiile trecute.

Am ales pentru test-drive o variantă despre care cred că va fi foarte populară la noi: 1.6 CDTI (turbo diesel) de 136 CP. Există şi versiuni mai puţin puternice ale acestui motor şi o gamă foarte largă de motoare diesel şi pe benzină dintre care poţi alege.

Cu acest propulsor am obţinut un consum real foarte bun pe 115 km parcurşi pe drumuri naţionale şi autostrăzi: 5,1 l/100 km. Pe segmentul de drum naţional consumul a scăzut chiar la 4,7 l/100 km.

Dincolo de motorizarea eficientă, pe noul Opel Astra îţi poţi pune cam tot ce îţi trece prin cap: scaune ortopedice, cu memorie, funcţie de masaj, încălzire, ventilaţie şi chiar şi locurile laterale din spate pot avea şezut încălzit. Din lista de tehnologii moderne se mai remarcă şi nişte faruri cu LED matrice foarte bune - nemaîntâlnite în acest segment până acum. Practic poţi rula mereu cu faza lungă pornită, iar LED-urile matrice fac în aşa fel încât să nu lumineze în zona în care ar putea orbi pe cineva.

Maşina poate avea şi sistem de frânare automată în caz de coliziune iminentă şi sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie. Sistemul de detectare şi prevenţie a părăsirii neintenţionate a benzii de circulaţie avertizează şoferul şi, în plus, corectează traiectoria automat.

Dacă tehnologiile depind de preţ, sunt câteva puncte forte ale noului Opel Astra pe care le veţi găsi de la cea mai accesibilă variantă până la cea mai scumpă. În primul rând este vorba despre designul interior foarte „curat”. Au scăpat de aglomerarea de butoane care se găsea pe planşa de bord. Acum totul e mai aerisit şi mai bine separat. Dacă aş sta să le număr, probabil că nu sunt cu mult mai puţine butoane, dar separarea lor şi organizarea lor face ca logica să pară ceva mai evoluată.

Un detaliu le-a scăpat însă inginerilor Opel. Inserţia din plastic cu aspect cromat de pe bord generează nişte reflexii înfiorătoare care aproape te orbesc dacă ai Soarele în lateral-dreapta-spate şi bate pe bord. Deci atenţie maximă la ce ornamente pentru bord vă alegeţi!

Postul de condus mi se pare foarte bine studiat: ergonomia comenzilor, a volanului, totul îţi pică în mâini exact aşa cum ar trebui să fie. Lucru valabil şi pentru schimbătorul de viteze. Nu trebuie să faci niciun fel de efort ca să ajungi undeva.

Există totuşi o mică ciudăţenie. Pedalierul îţi lasă senzaţia şi chiar este prea aproape de tine, de scaun, şi atunci trebuie să reglezi scaunul în spate şi să scoţi volanul din bord foarte mult, să-l apropii de tine. E o poziţie cu care m-am obişnuit un pic mai greu, am avut nevoie de câteva minute de acomodare şi mai multe manevre faţă de o altă maşină care are o poziţie de condus ceva mai uşor de nimerit.

Maşina este foarte bine insonorizată, atât în ceea ce priveşte zgomotele care provin de la trenul de rulare, suspensii şi motor, cât şi de la vânt. La viteze de 80-100 km/h e foarte linişte în maşină. E un sentiment comparabil cu cel pe care îl ai într-o maşină premium. Nu ai cum să-ţi dai seama chiar atât de uşor de acest lucru, dar aflându-te în maşină pentru mai mulţi kilometri şi mai multe ore începi să apreciezi şi detaliile de acest gen.

Sistemul de direcţie a pierdut un pic din acea fermitate, acea duritate specifică Opel, dar nu e neapărat un lucru rău. Acum maşina se simte între ceea ce ştim cu toţii că înseamnă o maşină germană şi o maşină franţuzească sau italiană. Una peste alta aş zice că inginerii Opel au ajuns la un compromis foarte bun în ceea ce priveşte direcţia unei maşini compacte care ar trebui să fie bună şi în oras, şi în afara lui.

În concluzie, noua Astra reprezintă o schimbare în bine semnificativă pentru Opel, iar preţurile în România pornesc de la 15.600 euro cu tot cu TVA.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite