autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_5099_resize_1440322201
25 Iulie 2015
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Noul Hyundai Tucson -- Rodul intregii experiente Hyundai

Progres prin tehnologie este sloganul Audi, iar dacă o altă marcă auto l-ar merita, una dintre ele este fără îndoiala Hyundai. Nu întâmplător mă leg de Audi şi sloganul său. Hyundai îşi doreşte să fie o marcă premium modernă, adică să ofere mult pentru puţini bani. Noul Hyundai Tucson nu este, totuşi, o maşină premium, la fel cum nici întreaga marcă Hyundai nu e premium. Totuşi, un pic de substanţă există, iar pentru a mă convinge de asta am fost în Germania, la Frankfurt, să conduc noul Tucson.

După o generaţie de absenţă pe piaţă, Tucson revine. Noul model este în egală măsură descendent al primei generaţii Hyundai Tucson (2004-2009), cât şi al primei generaţii Hyundai ix35 (2009-2015).

Probabil Hyundai şi-a dat seama că numele Tucson este mai puternic decât ix35 şi aşa s-a întors la denumirea veche a SUV-ului său compact, aflat deci la a treia generaţie.

Nu am apreciat niciodată marca Hyundai pentru maşinile sale luate ca produse individuale. Le-am apreciat pentru anumite detalii şi pentru progres. Mi-au plăcut foarte mult, în trecut, motoarele turbo diesel de 1,5 litri CRDi, precum şi progresul mărcii de la o generaţie la alta. Noul Tucson este genul de maşină Hyundai pe care, în sfârşit, o poţi aprecia pentru toate calităţile sale şi o poţi privi ca pe un întreg.

Nu e de mirare, deoarece noul Tucson este rodul a întregii experienţe Hyundai în materie de orice, de la motoare şi cutii de viteze până la design şi multimedia.

În Germania am condus noul Tucson cu motor 2.0 CRDi de 185 Cai Putere (maşina roşie în fotografii) şi cutie de viteze manuală cu şase trepte, precum şi versiunea cu motor turbo pe benzină 1.6 TGDi de 177 CP cu transmisie automatizată cu dublu ambreiaj DCT (cea argintie).

Versiunea diesel e vioaie şi relativ economică (8,2 litri/100 km mediu real), însă cei 185 CP se simt parcă vreo 160 CP. Cutia de viteze lucrează ireproşabil şi beneficiază de o timonerie cu curse scurte, astfel încât e chiar o plăcere de condus.

Varianta pe benzină e impresionant de silenţioasă şi relativ economică (10,9 l/100 mediu real), iar cutia de viteze cu dublu ambreiaj merge atât de bine încât până şi Volkswagen cu al său DSG ar trebui să-şi ia notiţe. Transmisia celor de la Hyundai funcţioneză ca oricare alta cu dublu ambreiaj uscat (nu scăldat în baie de ulei), însă are marele merit că nu smuceşte deloc la plecarea de pe loc, cum au în obicei aceste tipuri de cutii de viteze.

Aşa se face că ambele cobinaţii de motorizare plus transmisie mi s-au părut foarte nimerite. Cu această ocazie am aflat că transmisiile sunt produse de Hyundai, nu cumpărate de la marii furnizori auto internaţionali (Getrag, Aisin, ZF, etc...).

Experienţa de a conduce noul Tucson a devenit mai bună nu doar prin calitatea motorizărilor şi cutiilor de viteze, ci şi prin îmbunătăţirea semnificativă a suspensiilor şi a sistemului de direcţie.

Acum, fiecare roată a maşinii lucrează mai fin şi mai silenţios, iar direcţia nu mai are întârziere în răspuns şi nu mai este excesiv de moale. Există chiar şi un buton de la care poţi comuta între setările Normal şi Sport ale sistemului de direcţie.

Sistemul multimedia e nou şi uşor de folosit, cu mici probleme în modul de navigare pe hartă, cu degetul. E imposibil să te duci în direcţia dorită cand vrei să vezi, spre exemplu, cum arată ruta peste 7 km. Harta o va lua razna şi se va duce unde vrea ea. Exceptând acest detaliu, navigaţia în sine funcţionază bine, iar restul aplicaţiilor şi setărilor sunt la nivelul celorlalte SUV-uri compacte. Instalaţia audio pare un pic slabă, nu are fidelitate prea bună şi nici bass.

Toate comenzile şi instrumentele de bord sunt mai curate şi mai frumos organizate la noul Tucson, dar nu perfecte. Luminile albastre utilizate pentru tot ce inseamnă butoane au fost păstrate în aceeaşi nuanţă şi intensitate ca pe restul gamei Hyundai. Personal, găsesc luminile albastre obositoare pentru ochi, oriunde ar fi ele puse, fie că sunt în pomul de Crăciun, fie că sunt în maşină, astfel că acestea mi se par singurul minus notabil al maşinii, în sensul că decizia de cumpărare ar fi influenţată negativ din cauza luminilor. Dar poate nu toată lumea are o problemă cu luminile albastre, ca mine.

În rest, noul Tucson vine cu tot ce te aştepţi de la un SUV compact modern. Portbagaj mare (513 litri), faruri cu LED, sisteme de asistenţă complexe: LKAS (pastrarea benzii de circulaţie), AEB (frânare automată), BSD (monitorizarea unghiurilor moarte), RCTA (asistenţă pentru marşarier şi detectarea traficului din spatele maşinii).

În concluzie, noul SUV compact de la Hyundai chiar vine cu o nouă generaţie, nu doar o simplă cosmetizare, iar calitatea a crescut - atribute numai bune cât să te scoată din casă şi să mergi la un test drive!

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite