autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_1341_resize_1418929537
25 Noiembrie 2014
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Noul Ford Mondeo -- Asteptarea care confirma valorile

A cincea generaţie Ford Mondeo s-a lăsat foarte mult aşteptată în Europa. Au trecut aproximativ doi ani de când americanii au putut cumpăra aceasta maşină, sub numele Fusion, şi până la sosirea ei în Europa, cu numele Mondeo. În toată această poveste lungă partea bună e că, în final, Mondeo arată mai bine decât Fusion, iar pe lista cu motorizări se găsesc două propulsoare de top „Made in Romania”.

Experienţa pe care am câştigat-o în timp cu modele Ford m-a învăţat că maşinile lor au sisteme de direcţie precise, directe şi plăcute pentru şoferii entuziaşti, că sunt maşini agile şi silenţioase şi că spaţiul din interior este generos pentru pasageri.

Noul Mondeo vine să reconfirme o parte din aceste valori, să adauge unele noi, dar şi să ştirbească puţin din reputaţia bună pe care şi-a făcut-o Ford în materie de sisteme de direcţie.

Concret, direcţia noului Mondeo este un pic moale şi raportul de demultiplicare este prea mare (în raport cu celelalte setări sportive ale modelului). Astfel, senzaţia este că trebuie să roteşti mult de volan pentru ca maşina să vireze puţin. O uşoară senzaţie de „direcţie de autobuz” pe un autoturism de clasa D. Exagerez un pic să înţelegeţi unde bat. Dacă ar fi fost vorba despre un model Citroen, Renault sau Toyota, nu m-ar fi mirat aceste setări ale direcţiei. Dar ele vin din partea Ford, ale căror direcţii stăteau în clasamentul meu imediat sub Porsche (locul 1) şi BMW (2).

Am sesizat diferenţe notabile între modul în care se comportă Ford Mondeo 2.0 TDCi 180 CP, cu o caroserie sedan cu hayon, şi Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 CP, cu o caroserie break, în sensul că break-ul pare mult mai coerent, iar direcţia mai aproape de ceea ce ştiam eu că e Ford în stare. Pe scurt, noul Mondeo a fost făcut sa fie break. Sau poate or diferi setările de la Diesel la benzină, iar caroseria să nu aibă importanţă. Nu ştiu. Tocmai de aceea vă recomand cu căldură să mergeţi să conduceţi maşina, la orice dealer vreţi, astfel încât să cumpăraţi exact ce vă place. Eu doar vă atrag atenţia asupra unor aspecte pe care le-am observat.

Mergând mai departe, suspensiile noului Mondeo sunt de vis! Suspensiile precise îi conferă maşinii o agilitate incredibilă pentru dimensiunile sale. O filtrare excelentă, o ţinută de drum fermă şi, mai ales, o silenţiozitate care ar face orice model premium din segment să se simtă ruşinat. Dacă alegi şi geamurile laterale duble, laminate, atunci confortul acustic exemplar te va însoţi până spre 200 km/h. Toate Ford-urile Mondeo conduse în Spania erau echipate cu aşa ceva.

Practic, toate setările mecanice ale lui Mondeo te lasă cu senzaţia unei maşini capabile să suporte motoare mult mai puternice, spre 350-400 CP. Atât de bine e făcut şi reglat.

Spaţiul oferit de noul Mondeo pasagerilor săi nu este mare. Este uriaş! Iar ergonomia... exemplară. Se simt accente Volvo şi Mercedes-Benz în habitaclu. Spre exemplu, înaintea schimbătorului de viteze se află o zonă aerisită, cu spaţiu de depozitare, cum au toate modelele Volvo lansate în ultimii zece ani. Să nu uităm că Ford a deţinut marca Volvo.

Instrumentele de bord combină nişte cadrane analogice cu ace virtuale, plus informaţii utile pentru şofer frumos organizate. La fel, se simte o oarecare inspiraţie Volvo aici, dar şi Mercedes-Benz.

Din păcate, tot ce are de oferit Ford (deocamdată) pe Mondeo sunt nişte finisaje ornamentale din plastic, fără lemn sau aluminiu, ceea ce arată ca marketing-ul a vrut totuşi să ţină costurile sub control şi să atenueze din senzaţiile Volvo şi Mercedes-Benz.

Nici exteriorul nu îţi fereşte mintea de comparaţii. Grila radiatorului aduce cu ce vedem la Aston Martin (şi ea o fostă marcă a Ford), iar spatele şi silueta laterală este de inspiraţie Jaguar XF şi Tesla Model S.

Motorul Diesel de top, 2.0 TDCi de 180 CP, se mişcă mai bine decât cel 1.5 EcoBoost pe benzină, de 160 CP, însă acesta din urmă oferă nişte reacţii acustice mai plăcute. Diesel-ul pare antifonat exagerat, astfel că nu ştii niciodată ce turaţie are maşina doar ascultând motorul. În cazul propulsorului pe benzină primeşti note sonore mai precise şi, în cazul în care eşti genul de şofer pentru care sunetul natural al maşinii contează, atunci singura alegere rămâne 1.5 EcoBoost.

În ceea ce priveşte consumul, diferenţa dintre EcoBoost şi TDCi este de circa un litru/100 km parcurşi, evident, Diesel-ul fiind mai economic. Faţă de cifrele anunţate de Ford, drumurile de munte din Spania au reuşit să scoate diferenţe foarte mari. Vorbesc de un consum real mixt de circa 8,4 litri/100 km pentru TDCi 180 şi 9,6 litri/100 km pentru EcoBoost 160. Pe drumuri normale sunt convins că se poate mult mai puţin decât atât.

Acestea fiind spuse, Mondeo impresionează prin silenţiozitate, agilitate, spaţiu şi design în egală măsură în care te face să-ţi fi dorit motoare mai puternice şi un sistem de direcţie mai precis. Cu aceste informaţii din revistă, cu preţurile în faţă din decembrie 2014 şi cu propriile impresii după test drive-urile voastre, veţi putea decide şi singuri dacă Mondeo e o maşină care merită banii sau nu.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite