autoplay
A aparut numarul 132
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_4448_resize_1442999273
25 August 2015
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Noul Audi Q7 -- Prejudecati demontate punct cu punct

Se vede că au trecut zece ani de când generaţia anterioară Audi Q7 a fost lansată. Audi a învăţat să facă maşini din această categorie - SUV - mult mai bune! Şi când spun asta mă refer inclusiv la faptul că noul Q7 este cu 325 kg mai uşor decât generaţia anterioară, iar partea de tren de rulare a câştigat foarte mult în confort şi rafinament.

O mişcare foarte interesantă din partea Audi mi se pare îndrăzneala de a oferi o maşină cu direcţie integrală activă. Deci, opţional, virează şi roţile din spate. La viteze mai mici, de parcare sau de oraş, e vorba de o virare contrară roţilor din faţă. La viteze superioare, pe drumuri naţionale sau pe autostradă, roţile din spate virează în acelaşi sens cu cele din faţă. În ambele cazuri acest lucru se traduce într-o dinamică mai bună, ceea ce era chiar necesar la o maşină de calibrul lui Q7.

Recunosc că aveam aşteptări destul de scăzute sau moderate referitoare la această maşină când am venit la Verbier, în Elveţia, să o conduc în premieră. De cum am urcat la volan, fiecare dintre prejudecăţi sau fiecare aşteptare au fost demontate punct cu punct. Cel mai mult mă impresionează calitatea. Calitatea interiorului, calitatea trenului de rulare, confortul suspensiei. Totul e la superlativ!

Zgomotele şi vibraţiile de orice fel din maşină, fie că vin de la motor sau de la roţi, sunt foarte reduse. Aproape că nu e nicio diferenţă între rulatul cu 80 km/h şi rulatul cu 140 km/h.

Un mare plus mi se pare şi sistemul de direcţie de la noul Q7. Prin tradiţie, Audi nu are chiar direcţii de referinţă în segmentul în care concurează. Nu sunt întotdeauna peste BMW sau peste Porsche, însă această direcţie de la noul Q7 comunică foarte bine cu roţile şi simţi tot timpul că ai un control foarte bun asupra maşinii. Mişcările din volan nu se simţ absolut deloc artificiale, cum mă aşteptam într-o oarecare măsură.

De mare spectacol mi se pare sistemul multimedia şi de navigaţie, cu Google Maps, pe care poţi să vezi harta cam aşa cum o poţi vedea pe calculator, pe desktop, cu formele de relief, cu imagini preluate din satelit, care respectă inclusiv poziţia Soarelui în momentul în care conduci. Cumva vezi pe hartă indicaţii foarte, foarte precise despre locul în care te afli şi e mult mai uşor să foloseşti navigaţia şi să o înţelegi, să o interpretezi.

Mi se mai pare interesantă şi tehnologia care te avertizează dacă vin din spate maşini sau biciclişti, când ai parcat şi vrei să deschizi uşa. Semnale luminoase din oglindă şi iluminarea ambientală te fac atent la pericolul iminent.

De asemenea, sistemul de asistenţă pentru remorcă utilizează un senzor inteligent montat pe cârlig astfel încât să execuţi manevrele mai uşor. Tu trebuie să controlezi doar acceleraţia, frâna şi direcţia pe care vrei să o imprimi remorcii, prin butonul rotativ de pe consolă. De mişcările din volan se ocupă calculatorul, iar parcările cu remorca devin mult mai simple!

Un alt sistem interesant este cel de frânare automată în cazul în care virezi la stânga, peste axul drumului, iar din sens opus vin maşini. Maşina te împiedică practic să sari în faţă traficului de pe contrasens.

Dintre lucrurile care ar fi putut să fie mai bune la Q7 m-aş referi aici la designul exterior, care cel puţin în fotografii pare un break ceva mai mare şi uşor înălţat. Pare mai degrabă un Audi A8 allroad, să zicem, că design. Adevărat, când vezi maşina în realitate şi eşti lângă ea nu se simte, nu se vede mult diferită faţă de vechiul model ca proporţii, ca gabarit, însă îţi crează această impresie ciudată în fotografii şi în video cum că ar fi mai degrabă un allroad, nu un Q7 sau cel mai mare SUV al Audi.

Pe lângă considerentele pseudo-negative legate de design ar mai fi şi cutia de viteze automată cu 8 trepte care necesită perfecţionare. E o transmisie relativ nouă pentru Audi care se comportă excelent în 95% dintre situaţii, însă sunt anumite momente în care se simte că i-ar mai fi trebuit un pic mai mult rafinament.

Acele momente sunt, de exemplu, când mergi pe drum de munte şi treci din treptele a doua către a treia. Maşină e uşor e indecisă şi smuceşte puţin. La fel şi la manevrele de parcare, când comuţi din Drive în Reverse. Uneori se simte o uşoară smucitură a transmisiei, care nu e chiar naturală. Acestea sunt situaţiile în care, să zicem, ai putea să fii deranjat de cutia de viteze.

Audi Q7 porneşte de la 65.814 euro cu TVA în România (3.0 TDI de 272 CP) şi este deja disponibil la dealerii din ţară. Pe sfârşit de 2015 vor veni şi versiuni mai accesibile ale modelului.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite