autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_3232_resize_1432458779
25 Aprilie 2015
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Nissan Juke facelift -- Lider incontestabil in segment

Nissan Juke nu mai are nevoie de nicio prezentare şi nu avea neapărată nevoie nici de un facelift. Dar uite că pe final de 2014 a primit mici îmbunătăţiri pentru 2015 şi... iată-l! Aceeaşi maşină care nu poate să te lase indiferent, acum cu accente noi de design şi chiar şi cu un motor nou: 1.2 DIG-S, pe benzină, supraalimentat, care dezvoltă 115 Cai Putere.

Juke a primit acum lumini de zi (DRL) cu LED şi stopuri cu design nou, cu un design al lămpilor mai sofisticat, mai glossy. Interiorul nu aduce mari schimbări, dar nici nu era nevoie de aşa ceva. Ecranul sistemului multimedia este în continuare poziţionat corect, ergonomic, însă diagonala a rămas la fel de mică.

Pe lângă modificările estetice discrete şi de bun augur, Juke a primit şi sistemul de monitorizare a unghiurilor moarte de la modelele Nissan mai noi (noul Qashqai, noul X-Trail) -“ o tehnologie mai mult decât binevenită, indiferent dacă îţi place să conduci în oraş sau în extraurban.

Dar cea mai plăcută surpriză este motorul, cu tot cu transmisia manuală cu şase trepte. Fac o pereche foarte bună şi maşină e incredibil de vioaie şi silenţioasă, iar consumul urban real stă mereu între 7,5-8 l/100 km, adică valori foarte bune în comparaţie cu ale motorului de 1,6 litri natural aspirat de 117 CP oferit pe acest model.

Noua motorizare turbo 1.2 DIG-T mi se pare cea mai potrivită pentru Juke, dintre toate cele care există, iar apoi urmează 1.5 dCi şi racheta NISMO RS cu 1.6 DIG-T. Desigur, e un top personal, dar ce vreau să subliniez este că motorizarea 1.2 DIG-T este optimă pentru acest model şi pentru... buzunar.

Nu confundaţi acest motor 1.2 DIG-T cu cel 1.2 DIG-S de pe Micra. Pe Juke motorul este supraalimentat cu turbină, pe Micra cu un compresor. De aici şi terminaţia denumirii de motorizare termină în T (de la turbo), respectiv S (de la supercharged).

Acestea fiind spuse, Juke beneficiză de un design actualizat, tehnologii noi şi o motorizare de nivel mediu foarte bună. Caracteristicile dinamice ale maşinii s-au păstrat şi Juke rămâne în continuare o maşină foarte agilă şi distractivă de condus.

Din păcate acest facelift nu rezolvă minusuri mai vechi ale lui Juke. E vorba despre zgomote/scârţâieli ale portierelor spate în momentele în care se torsionează caroseria şi despre suspensia uşor gălăgioasă (mai ales pe spate). Dar chiar şi aşa, privit în ansamblu, Juke are o sumă de calităţi care îl vor face să rămână în continuare un lider incontestabil în segmentul său.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite