autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_4065_resize_1434712176
25 Mai 2015
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Ford Mustang -- Multa masina pentru putini bani

Când spui Ford Mustang ai în minte inconfundabilul logo-ponei, capota lungă, farurile rotunde şi stopurile din trei elemente – toate montate în jurul unui habitaclu mare, aerisit, şi a unui motor V8 care gâlgâie frumos. Toate aceste trăsături s-au pastrat peste ani, iar acum, mai mult ca niciodată, este mai aproape de noi, europenii, din toate punctele de vedere: se conduce mai bine, e mai rafinat şi, cel mai important lucru, îl poţi cumpăra şi din România.

Ford Mustang porneşte de la 35.000 euro cu TVA la noi în ţară, iar cea mai scumpă versiune se învârte în jurul valorii de 48.000 euro cu TVA, cu toate opţionalele incluse. Nu e o maşină neapărat accesibilă, dar pentru aceşti bani primeşti cu adevărat multă maşină, mult caracter, o listă impresionantă de dotări şi multă emoţie. Emoţie care va fi aceeaşi, la fel de frumoasă, de fiecare dată când apeşi butonul Start.

Am condus în Germania, pe lângă Munchen, ambele versiuni de motorizare ale lui Mustang şi ambele versiuni de caroserie.

Merită să reţii că motorul 2.3 EcoBoost cu patru cilindri are cam 80% din caracterul şi prestaţiile motorului mai mare, 5.0 V8. Iar pentru capacitatea lui cilindrică relativ redusă are specificaţii impresionante: 317 CP şi 432 Nm. Acest propulsor trimite maşina până la 100 km/h in circa 5,8-6 secunde, în funţie de versiunea de caroserie şi de dotări. Ceea ce este chiar impresionant pentru o maşină de 1,7 tone. Consumul va fi relativ blând, un mediu de 9,5-12 litri/100 km (chiar mai puţin) fiind perfect realizabil în condiţii reale de drum.

Aşa cum un strop de sare sau o linguriţă de zahăr poate desăvârşi gustul mâncării sau băuturii tale preferate, tot aşa motorul V8 de 5 litri face ca experienţa de condus un Mustang să fie de neuitat. Prin urmare, dacă ţi-l permiţi ca taxe şi consum, cumpără-l pe acesta! Combinaţia perfectă dintre vibraţie, sunet şi performanţă te însoţeşte pe toată plaja de turaţie a motorului, într-o acustică diferită la fiecare 1.000 rpm ale motorului. Consumul? Nu poţi spera la un mediu mai mic de 15 litri/100 km, dar orice valoare între 15 şi 30 litri/100 km poate fi atinsă.

Cutia de viteze manuală cu şase trepte, furnizată de Getrag, face ca experienţa la volanul lui Mustang să fie şi mai deosebită. Schimbătorul are curse scurte şi se acţionează greu şi ferm. Cea mai apropiată comparaţie este cea cu schimbătorul de viteze la Ford Ranger. De fapt toată maşina, tot Ford-ul Mustang este ca un fel de Ford Ranger de asfalt. E mare, masiv, impozant, greu şi se conduce bărbăteşte.

Ca să nu mai spuneţi că maşinile-concept nu ajung în producţia de serie, căutaţi pe internet conceptul Ford Evos. Veţi vedea foarte clar de unde se trage noul Mustang.

De mare spectacol este capota, care se vede foarte bine din habitaclu. E un detaliu pe care maşinile de odinioară îl aveau, dar care s-a pierdut în timp. Ei bine, fie că stai la volan, fie că stai în dreapta, capota noului Mustang te face efectiv să nu mai vrei să cobori din maşină. Iar interiorul ireproşabil organizat şi scaunele confortabile fac experienţa americană din maşină foarte plăcută.

Sigur că dimensiunile generoase ale capotei şi faptul că este fabricată din aluminiu are şi unele dezavantaje, cum ar fi faptul că vibrează la viteze mari (140 km/h). Un alt minus ţine tot de capotă, dar de data aceasta de cea din spate, a portbagajului: nu are maner în înterior pentru a o putea închide, astfel că eşti nevoit sa pui mâna pe caroserie pentru a face asta. Ceea ce înseamnă că laşi amprente pe maşina, care vor atrage praf. Şi mai înseamnă că vei fi nevoit să atingi maşina murdară (când e cazul) pentru a închide portbagajul.

Mi se mai pare important de reţinut faptul că există diferenţe semnificative de rigiditate a caroseriei între Convertible (decapotabilă) şi Fastback (coupe), chiar dacă Ford spune că diferenţele sunt mici. În fapt rigiditatea diferită chiar se simte, iar din acest motiv versiunea Fastback pare o maşină mult mai bună. Direcţia e mai fermă, suspensiile ţin mai bine maşina pe drum. Ca greutate, diferenţa dintre o caroserie şi cealaltă este de doar 65 kg.

Ford România are 40 de Mustang comandate şi plătite deja, ceea ce nu poate decât să arate că şi românii au gusturi alese când vine vorba de american muscle cars. Iar dacă nimic din ce ai citit nu îţi pare adevărat, nu îţi rămâne decât să mergi în showroom în această vară şi să îţi formezi propriile impresii. N-ar strica să ai vreo 35-40.000 euro în cont, pentru că îţi va fi foarte greu să te întorci acasă fără un Mustang!

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite