autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_5323_resize_1456247757
25 Ianuarie 2016
Autor: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
Foto: Adrian Mitrea, ThrottleChannel.com
BMW 220d xDrive Grand Tourer -- Cel mai spatios BMW compact

Ceea ce părea o glumă a devenit realitate în foarte scurt timp: BMW s-a apucat să facă maşini cu tracţiune faţă şi maşini de familie (MPV). Şi le face atât de bine încât ai zice că ei le-au inventat. BMW 220d xDrive Grand Tourer despre care tocmai ai început să citeşti este un exponent de seamă a ceea ce spuneam mai devreme. Ca să înţelegi mai bine ce înseamnă această maşină, să vedem ce este şi ce nu este acest Seria 2 Grand Tourer.

BMW 220d xDrive Grand Tourer este denumirea oficială, ceea ce înseamnă că ai în faţă un exponent al familiei de modele BMW Seria 2, adică cea mai ciudată familie de modele BMW, care merge de la maşini pentru mămicuţe şi tăticuţi, cum este BMW Seria 2 Active Tourer (foarte apropiat ca design de maşina de faţă), şi până la maşini făcute pentru purişti şi piloţi, cum este BMW M2 Coupe.

În egală măsură, BMW Seria 2 Grand Tourer de faţă este cel mai spaţios BMW compact şi are 7 locuri, cele doua scaune „din portbagaj” fiind opţionale. Este cel mai luxos, mai performant şi mai bine echipat automobil de familie din câte poţi avea, din moment ce nicio altă marcă premium nu a îndrăznit să facă un asemenea experiment şi toate celelalte modele din segment sunt produse de mărci de volum, populare, obişnuite.

Acum să vedem şi ce nu este BMW 220d xDrive Grand Tourer. Indicativul xDrive trădează faptul că maşina are tracţiune integrală, dar nu este o maşină de teren. Sistemul xDrive este acolo strict pentru o dinamică mai bună pe asfalt şi pentru un comportament general al maşinii mai echilibrat.

Deşi are 7 locuri, această maşină nu este mai spaţioasă sau mai mare decât un X5, spre exemplu. Da, are şapte locuri potrivite, nu în care să te lăfăi. Nu este o maşină la care se face risipă de spaţiu şi material, cum se întâmplă la SUV-urile mari şi la berlinele din segmentele E şi F.

Cu alte cuvinte, dacă îţi doreşti o maşină de familie cât mai mare în interior şi cât mai mică în exterior, care să poarte garanţia performanţei şi calităţii unei mărci premium, atunci BMW 220d xDrive Grand Tourer este pentru tine.

Motorul este un turbo diesel de 2 litri care dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 400 Nm la 1.750 rpm. Ce poţi să mai înţelegi din această propoziţie este că indicativul „20d” de la BMW a evoluat de la 163 CP, apoi la 177 CP, apoi la 184 CP, iar acum la 190 CP. Toate aceste schimbări petrecându-se în mai puţin de 10 ani.

Pentru un sprint de la 0 la 100 km/h maşina are nevoie de 7,6 secunde. Nu că acest lucru ar conta atât de mult la o maşină de acest gen, dar e din start mai rapidă decat orice MPV comparabil cu cel puţin două secunde. Iar acest lucru nu poate să însemne decât agilitate sporită şi rezerve de putere substanţiale în orice situaţie.

În extraurban, mers regulamentar, consumul va fi între 4 şi 5 l/100 km, iar în oraş poate să fie şi dublu, dar nu prea vei avea ocazia să vezi afişat pe computerul de bord peste 10 l/100 km în nicio situaţie.

Cu o configuraţie superbă, mai ales pentru interior, această maşină nu are minusuri care să te facă să nu o cumperi. Micile elemente perfectibile ar fi insonorizarea, iluminarea instrumentelor de bord pe timp de zi (pentru că ziua sunt foarte întunecate dacă nu aprinzi farurile). În rest, o maşină veritabilă de familie care merită văzută şi condusă, iar dacă 56.000 euro cu TVA (47.200 euro fără TVA) nu te sperie, atunci cu siguranţă eşti pe cale să pui mâna pe cel mai bun MPV compact de pe piaţă. Ori dacă preţul pare mare, BMW Seria 2 Grand Tourer porneşte de la 27.280 euro cu TVA (22.733 euro fără TVA).

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite