autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_3018_resize_1506246288
25 August 2017
Autor: Dragos Gaspar
Foto: autoplay
Suzuki SX4 S-Cross facelift -- Stie cum sa te surprinda placut

Când a apărut printre rivalele dintr-un segment tot mai populat şi tot mai pretenţios am spus despre SX4 S-Cross că este un model corect. Proiectat cu grijă de la un capăt la celălalt, lucrat cu mult simţ de răspundere se dovedea demn de luat în seamă, un model care merita şi ultimul leuţ dat pe el. După câţiva ani, maşina a suferit o restilizare majoră şi se prezintă acum parcă şi mai stăpână pe atuurile sale.

Ce ştiam, ce aşteptam

Nu ştiu cum le potrivesc eu, dar în ultima vreme nu prea am parte de vreme decentă când am luat vreo maşină la test. Luna trecută am prins o furtună cum nu se vede prea des la Iaşi, iar cu SX4 S-Cross ştiam deja ce mă aşteaptă: caniculă. Una extremă, dar n-am dat înapoi. Vreme bună de plajă, nu de test. Dar nici plaja nu putea fi îmbietoare dacă nu era măcar o piscină la doi paşi de ea. N-o să apelez la tot felul de comparaţii pentru a vă face o idee cam cât de cald era în săptămâna în care n-am auzit să fi fost văzut măcar vreun biet norişor pe cerul Iaşului, aşa că trecem direct în subiect.

De regulă mă împac destul de bine cu căldura, dar ea depăşeşte cu vârf şi îndesat măsura atunci chiar că devin şi mai pretenţios când testez o maşină. Când am aflat însă cu ce motor era dotat SX4 S-Cross nici nu m-am mai gândit la disconfortul termic. Fusesem încântat de el când am mers cu Noul Vitara S şi nu prea des mi-a fost dat să văd un propulsor atât de bun. Are doar 1,4 litri, dar dezvoltă 140 CP de am avut senzaţia pe Vitara S că nu mai aveam deloc portiere şi că nu mai mergeam pe patru roţi, ci pe două. Parcă aş fi încălecat o motocicletă dintre cele mai năbădăioase şi chiar eram curios ce diferenţe or fi fost cu el montat pe SX4 S-Cross.

Display-ul bun la toate

Maşina este atât de prietenoasă încât nu am avut nevoie de niciun moment pentru acomodare. Am pornit propulsorul apăsând un buton şi am dat repede comandă către instalaţia de climatizare. Cât m-am uitat eu un pic prin habitaclu deja atmosfera se schimbase semnificativ. Comenzile de pe consola centrală sunt toate la locul lor, de parcă le-aş fi pus eu acolo, totul fiind dominat de impunătorul touch-screen. Calitatea touch-ului este de invidiat şi nici nu putea fi altfel din moment ce constructorul japonez s-a încumetat ca până şi volumul instalaţiei audio să poată fi modificat tot prin atingeri, iar la parcările cu spatele m-am ajutat şi de camera graţie căreia te încadrai în locuri tare greu accesibile fără ea. Tot ce se poate face prin intermediul acelui display va fi şi mai de ajutor la drumuri mai lungi, în vacanţele reuşite la care va contribui şi generosul portbagaj, precum şi confortul oferit de bancheta din spate, acolo unde m-am aşezat şi am atins cu greu cu genunchii spătarul scaunului şoferului.

BOOSTERJET!

SX4 S-Cross mi-a plăcut de la primii metri parcurşi, atât de uşor se conduce. Pare a şti dinainte ce i-ai cere şi pare mereu pregătită să te surprindă, nicidecum să fie surprinsă! Prin oraş am făcut tot ce am vrut. M-am strecurat după bunul plac atunci când am avut nevoie, am sprintat tot atunci când se impunea fiind doar în modul AUTO (SNOW / MUD nu era cazul, aşa că nici LOCK nu putea fi folosit) şi în mare parte chiar n-am ţinut cont de consum. A trebuit însă să văd cam cât de prietenos este cu portofelul, deşi la toate modelele testate de la Suzuki am fost extrem de plăcut surprins şi la acest capitol. Nici de data aceasta n-am fost deloc dezamăgit când am văzut pe display-ul dintre cadranele de bord un consum mediu de 6,5 litri la sută. Poate oi fi prins eu condiţii ideale pe aşa o căldură, dar de-ar fi fost 7 sau chiar sub 8 eu tot m-aş fi declarat mulţumit.

Dar să nu credeţi că mai puteam rezista prea mult până să duc selectorul în modul SPORT. Maşina se comportă admirabil şi pe AUTO, dar pe SPORT e totuşi altceva, iar Boosterjet-ul nu s-a dezminţit. Maşina devine o înghiţitoare de kilometri cu un apetit de invidiat. Cu cât creşti viteza cu atât pare mai stabilă, mai sigură pe ea, iar frânele se comportă admirabil pe paliere din ce în ce mai solicitante până să mă lămuresc cât de mult mă pot baza pe ele. Virajele mai strânse le-am abordat de la început într-un mod mai sportiv, deoarece maşina îmi oferise deja multă încredere. Poate o mai fi mers ea în cei nici 10.000 de kilometri parcurşi de multe ori pe acel traseu de ştia cum să ia cu multă graţie toate curbele. Aveam parcă un copilot invizibil care-mi transmitea toate informaţiile utile, iar când am prins o linie dreaptă liberă, fără parteneri de trafic nici pe contrasens, am accelerat cât am putut. Şi am putut de am schimbat a doua oară prima cifră din cele trei ce indică viteza, iar maşina era în treapta a cincea şi încă putea şi mai mult. Nu i-am dat atunci a şasea, dar am mai testat o dată frânele şi am revenit tare repede la viteza legală, dar mai ales fără ca gentuţa de pe scaunul pasagerului s-o ia razna prin habitaclu.

Display înroşit

Am vrut totuşi să văd maneta schimbătorului de viteze într-a şasea şi acest lucru s-a petrecut într-un regim lent de condus. La indicaţia sfătuitorului de la bord am ajuns în treapta a şasea la 2.000 de ture şi la 100 km/h, asta ca să nu spun că nu am trecut prin toate treptele de viteză.

Tot pe display-ul dintre cadranele de bord am văzut prin oraş că s-a înroşit totul dintr-o dată. Prima senzaţie a fost că începea să se golească rezervorul, dar tocmai vă spuneam cât de puţin consumă. Am mai mers câţiva metri şi iar s-a înroşit. Tot nu m-am prins ce era, dar am zis să repet pe cât posibil ce făceam. Se înroşea iar când mă apropiam prea mult de maşina din faţă. Am mai repetat figura şi parcă se întărea şi frâna dacă eu n-o acţionam. Se înroşea iar când maşina din faţă stătea pe loc, de asta eram convins, iar acesta e unul din sistemele de siguranţă cu care SX4 S-Cross era dotat. Nu era singurul, pentru că maşina asta, cum am spus de la început, este făcută să te surprindă mereu cu câte ceva plăcut.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite