autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_2614_resize_1495365042
25 Aprilie 2017
Autor: Dragos Gaspar
Foto: autoplay
Noul Mercedes-Benz GLC -- Ce nu poate fi cuprins in pret

Invazia SUV-urilor construite de reputatul brand german n-a găsit de fiecare dată un loc liber pentru fiecare model în parte. Noul GLC trebuia să înlocuiască vechiul GLK, model pe care nu-mi amintesc să-l fi testat. Cu GLC am reuşit la a doua tentativă, însă vedem în continuare dacă a meritat aşteptarea.

Butonul magic

A trecut ceva vreme de la prima tentativă de a merge cu Noul Mercedes-Benz GLC. Îi venise şi lui rândul după ce îl înlocuise pe vechiul GLK, model care totuşi nu se mai alinia laolaltă cu SUV-urile pe care marca germană le-a impus cu atâta autoritate pe piaţă. Nu se mai încadra în peisaj, făcea o uşoară notă discordantă. Era o piesă care nu se mai potrivea într-un mecanism, pe când cu Noul GLC este cu totul altceva.

Dar chiar în săptămâna în care trebuia să fac testul am fost anunţat că maşina a fost vândută. Da, sunt clienţi care nu mai au răbdare şi o cumpără pe cea care tocmai le-a încântat simţurile. Nu puteam însă să pun Noul GLC pe o lungă listă de aşteptare, aşa că m-am putut bucura de el într-un week-end întins pe două luni, primul sfârşit de săptămână cu adevărat primăvăratic din acest an.

Maşina asta m-a frapat de cum am dat ochii cu ea, fiind dotată cu o culoare cu destule aptitudini împrumutate de la una cameleonică. Scăldată într-un soare generos căpăta accente de auriu, nu foarte luminos însă, pe când atunci când erau nori la putere parcă te ducea şi într-o direcţie spre verde, deşi cred că în mod normal aveam de-a face cu o maşină maro.

N-am acordat o foarte mare atenţie paletei de culori, iar cum am urcat la volan am zărit butonul magic pe care cam încep să-l caut la orice maşină. Pe consola centrală, am văzut un selector pe care scria DYNAMIC, iar cu acel buton plăcerea condusului sau reuşita unei călătorii sunt ca şi asigurate. Am pornit motorul, din buton, şi am lăsat maşina setată pe CONFORT. Să precizeze acum că era dotată cu un propulsor Diesel de 2,2 litri ce dezvoltă 204 CP şi trebuia să se înţeleagă cu o cutie de viteze automată cu 9 rapoarte. Cutie cu dublu ambreiaj ce schimbă atât de lin încât aproape că nu mai găseşti rostul plimbării manetei selectorului de viteze la o transmisie manuală. Motorul este parcă prea silenţios atunci când calci acceleraţia fără să-i impui un cine ştie ce ritm, iar colaborarea cu cutia este ireproşabilă. Suspensia este ideală, aproape nici nu simţi că roţile calcă totuşi pe sol. Parcă ai pluti pe o pernă de aer, nici nu simţi când totuşi capeţi viteză. Ajungi prea uşor la 80 km/h, dar mă simţeam de parcă mă pregăteam să trec de 40 km/h în maşina mea.

Se strânge toată în jurul tău

Ştiam de la început că nu voi duce maşina pe teren accidentat, ci voiam să mă bucur de ea doar pe asfalt. Şi dacă tot eram hotărât am intrat totuşi pe o bucată de drum tare rea pentru un oraş ca Iaşul, plină de denivelări, plină de praf. Noul GLC însă nici nu s-a sinchisit, dar nici nu mă prea aşteptam la altceva. A urcat rampa la pas, dar a şi absorbit denivelările cum numai un Mercedes-Benz ştie s-o facă şi m-am întors mulţumit pe asfalt pentru o nouă sesiune de plutire.

Dar oare cam cât credeţi că mai rezistam să stau pe CONFORT când pe display mai apar SPORT şi SPORT+? Am comutat pe SPORT, am dat drumul unui sprint de probă şi am urcat pe SPORT+. Maşina nu mai era atât de cuminte, atât de liniştită, iar motorul a dat un semnal că se poate conta oricând pe el. Aşa, ca o încălzire, depăşeşti treptat cam tot ce întâlneşti în cale pentru a fi sigur că maşina răspunde atât de prompt încât să faci cam tot ce-ţi propui. E greu să-ţi stea cineva în cale, iar absolut toate depăşirile sunt efectuate în condiţii de siguranţă deplină.

Deşi maşina se apropie de 4,70 metri lungime, ea este manevrabilă cu multă uşurinţă şi se dovedeşte extrem de compactă, lipindu-se fără probleme de şosea. Am intrat în curbe cu ceva mai multă sportivitate, preferându-le pe cele în rampă, iar Noul GLC s-a aşezat mai bine decât dacă l-aş fi pus eu cu mâna. Am bifat multe sprinturi pe distanţe scurte, iar pentru o reuşită deplină am capacitat şi sistemul de frânare într-o doză destul de însemnată, însă maşina tot compactă a rămas.

Câteva amănunte

V-am tot spus cum merge maşina asta, dar iată că n-am amintit nimic de unele dotări de care beneficiază. Am tot văzut pe display-ul central un triunghi roşu ce îmi dădea de veste că mă apropii cam tare de maşina din faţă, dar se pare că nu m-am apropiat suficient de mult ca să văd dacă nu cumva sistemul emite şi vreun semnal sonor. Despre instalaţia audio n-am ce comenta, de la primele acorduri fiind cucerit de acel sunet plin pe care numai o instalaţie de calitate îl poate oferi şi pe radio. Telefonul mobil se conectează imediat şi îl poţi folosi la alt nivel, camerele ce operează la 360 grade îşi dovedesc eficienţa la parcări în spaţii înguste, în care fără ajutorul lor poate că nici nu m-aş fi încumetat să intru, iar scaunele sunt foarte comode. Cele din faţă au o prelungire de unul-doi centimetri, iar coapsele dumneavoastră vă vor fi recunoscătoare la drumurile lungi.

Am dat doar câteva exemple, dar maşina asta are mult mai multe de oferit. Intri cu starea ta, dar imediat te subjugă atmosfera unică dintr-un SUV Mercedes-Benz şi pleci cu ea, depinzând în mare măsură de tine cât de mult o poţi păstra. Viitorii proprietari vor avea parte şi de această stare când vor plăti aproape 47.000 de euro (fără TVA) cât costă modelul testat, dar iată că n-am spus nimic de consum. La sprinturile pe SPORT+ s-a apropiat de 10 la sută, prin oraş fără să ţin cont de condusul economic era în apropriere de 8, iar când am comutat pe ECO şi am mers grijuliu a coborât sub 6.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite