autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_9378nou_1382380340
25 Septembrie 2013
Autor: Dragos Gaspar
Foto: Autoplay
Noul Dacia Logan MCV -- Macar perceptia despre break-uri s-o schimbe, daca nu si mentalitati

Nu mult a mai rămas până când Dacia va prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt facelift-ul pentru Duster (când am scris era 20 august). În martie, la Geneva, a lansat noul Logan MCV, un break în adevăratul sens al cuvântului, aşa cum spuneam atunci, dar abia de acum înainte va fi văzut şi pe străzile patriei. Încep să apară la concesiuni maşinile ce puteau fi comandate încă de la sfârşitul lui mai. La Geneva doar l-am văzut, acum l-am şi condus.

Întrece mult aşteptările

Acum mi se pare că Noul Logan MCV este şi mai mare decât constatasem la Geneva. N-am stat să-l măsor, nici nu l-am încărcat pentru a realiza cât de încăpător este portbagajul, nici probleme să mă strecor în trafic n-am consemnat, dar de fiecare dată când mă apropiam de el mi se părea imens. Poate că din această cauză maşina a şi fost dotată cu senzori pentru a te asista la parcarea cu spatele.  E mare, dar tot armonioasă mi se pare, chiar dacă din unele unghiuri portbagajul pare un pic mai lung decât dacă l-aş fi desenat eu. Dar eu nici la desen n-am pic de talent.

Tot legat de partea posterioară, nişte roţi mai late ar fi dat mult mai bine, dar trebuie să repet, că n-am mai spus-o de ceva vreme: orice în plus ar fi însemnat euro în plus la preţul final, ceea ce s-ar fi situat în contradicţie cu permanenta luptă pe care o duce Dacia pentru a le da produselor sale cel mai bun preţ posibil de pe piaţă. Nici Noul Logan MCV nu putea părăsi aceste chingi, dar rezultatul obţinut întrece mult aşteptările.

Deja celebrul 0.9 TCe

Aş vrea să ajung cât mai repede să vă povestesc surprizele plăcute în privinţa designului, chiar a dotărilor şi materialelor folosite, dar nu pot ascunde senzaţia de la primii metri parcurşi, aceea că maşina este pe cât de masivă pe atât de sprintenă. Avea suflu de la turaţii destul de joase, dar propulsorul nu suna ca unul Diesel. Era pe benzină şi am bănuit că este vorba despre deja celebrul 0.9 TCe, primul motor turbo pe benzină din istoria Dacia, unul care atinge 90 CP. 0.9 era şi Noul Logan MCV sprinta de fiecare dată când aveam nevoie să câştig repede câţiva metri pe şosea. Aveam şi sfătuitor la bord pentru a schimba vitezele pentru un consum cât mai mic, dar ştiţi că nu prea mă iau eu după el. N-am mers nici prea mult cu butonul ECO apăsat, nici limitatorul de viteză nu l-am folosit, iar la „cruise control” am apelat doar de curiozitate şi pot spune că oricine îl va putea folosi din prima, chiar dacă n-a mai întâlnit niciodată un astfel de sistem.

Dacă în oraş n-am întâmpinat dificultăţi de nici un fel, la drum întins chiar n-aveam pic de emoţii. Am mers cu 120-130 km/h, am mai apăsat acceleraţia când aveam de depăşit, însă consumul n-a trecut de 6,3 la sută. Prin oraş, dacă deplasările erau mai lungi de 6-7 kilometri aveam un consum mediu de cel mult 8 la sută pentru că n-am condus economic, iar dacă erau scurte depăşea 9 la sută în condiţiile în care aerul condiţionat trebuia să facă faţă la temperaturi de 33-34 grade Celsius.

Arată super şi preţul?

Dar mult mai curios eram să aflu cum va fi primită maşina în special de publicul tânăr, în contextul în care break-urile n-au prea mare trecere în România, şi am avut noroc cu carul, mai ales că timpul a fost tare scurt şi n-am provocat deloc nici una dintre situaţii. Îmi aduc aminte doar de trei.

Prima s-a produs când am parcat într-un loc unde erau vreo zece tineri. Lucrau acolo unde aveam de lăsat un pachet. Un minut am lipsit, dar când am revenit doi dintre ei erau deja în jurul maşinii. Ceilalţi o admirau de la distanţă. Mi-au spus din prima că le place cum arată. Că le place că are jante de aliaj. Că le place cum arată partea frontală sa frontală. Am deschis portiera şi unul din ei a cerut permisiunea să urce la volan. A fost cucerit de MEDIA NAV, cu touch-screen-ul de 7 inch care e de toate: navigaţie, sursă de entertainment, dar are şi USB, priză jack şi Bluetooth. Amândoi însă se interesau de preţ, pe care-l anticipau că trece bine de tot de 10.000 euro. Au plecat ei, a mai venit altcineva, care chiar vrea să-şi cumpere maşină. Era clar că-i place, era clar că ar fi avut nevoie de un Logan MCV. Dar mi-a spus că are 5.000 euro şi că va achiziţiona un hatchback compact la mâna a doua. Unul destul de vechi. Nu prea mai dă nimeni acea sumă drept avans pentru a lua un MCV nou-nouţ cu soluţiile de finanţare din România. Să vă spun cine pierde?

Încântă până şi un proprietar de SUV premium

A doua situaţie s-a produs când pozam maşina. Trecusem pe lângă un SUV premium, dar nici nu gândeam că tipul care-l conducea va coborî şi-mi va cere detalii despre Noul MCV. După ce a spus că-i place cum arată maşina, m-a întrebat ce preţ are. Şi el îl estima spre 15.000 euro. A pipăit-o un pic şi a plecat cu o impresie excelentă.

A treia s-a petrecut cu un amic. Şi el tot tânăr, la fel ca şi primii despre care am pomenit. Lui chiar nu-i trebuie un Logan MCV, dar mi-a spus că i-ar prinde bine să-l aibă măcar vreo două săptămâni. A fost însă impresionat de MEDIA NAV, de cât de uşor şi-a putut conecta telefonul a cărui agendă a fost imediat afişată, şi de cât de bine a putut dialoga. I-a plăcut şi calitatea sunetului, pentru că de design chiar devin plictisitor să vă zic că a fost încântat. A apreciat şi cât de încăpător este portbagajul şi că nu se simţea înghesuit pe banchetă, în spatele meu, deşi are 1,90 metri înălţime. El însă nu m-a întrebat ce preţ are, dar numai asta vă mai spun. Maşina testată costă 10.900 euro, iar opţionalele puse pe ea însumează aproape o mie de euro. Calculaţi singuri şi trageţi concluziile!

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite