autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_8957_resize_1371404087
25 Mai 2013
Autor: Dragos Gaspar
Foto: Autoplay
Mercedes-Benz ML 350 Bluetec -- Nu te depaseste nimeni

Nici în cazul acestui model n-aş şti să vă spun de ce abia acum a ajuns pe mâinile mele. Nu-s eu adeptul zicalei cu „mai bine mai târziu...”, dar de fapt nici nu-i chiar atât de târziu...

N-am dezactivat oprirea automată

N-aş începe cu altceva decât că pe traseul Iaşi-Suceava şi înapoi am remarcat multe ML-uri pe stradă. Nu-s convins că am văzut asta pentru că şi eu conduceam acest model, dar probabil a fost cel mai întâlnit SUV premium. Cred că ar urca lejer pe podium dacă iau în calcul toate SUV-urile întâlnite, dar cum n-am făcut o evidenţă clară nu ştiu pe ce treaptă ar trebui aşezat.

N-am eu o ierarhie proprie a SUV-urilor conduse, dar cred că ML 350 Bluetec intră lejer în primele zece. Nu spun mai mult pentru că ar aduce a laudă, iar maşina asta n-are nevoie de aşa ceva.

La scurtă vreme după ce am pornit spre Suceava într-o după-amiază superbă de sfârşit de aprilie, cu un soare mai mult decât generos ce ducea temperatura la 30 grade Celsius, fără pic de nori, am oprit la o barieră şi s-a oprit şi motorul. De regulă dezactivez funcţia de oprire automată a motorului la o maşină Diesel când stă pe loc, dar modelul oferit de dealerul Casa Auto Iaşi l-a pornit imediat cum am ridicat piciorul de pe frână cu multă discreţie. Cu atât de multă discreţie încât nici nu m-am obosit să caut butonul sau setarea pentru a o dezactiva. Nu mă deranja deloc. Pornirea nu era deloc zgomotoasă, ba chiar am găsit-o mai atentă cu urechile mele decât la multe maşini pe benzină.

Dar dacă tot am amintit de căldura din acea după-amiază trebuie să remarc instalaţia de aer condiţionat, care s-a pus serios pe treabă pentru a aduce temperatura din habitaclul la 22,5 grade Celsius, aşa cum primise ordin. Urechile mele auzeau că depune ceva efort pentru a rezolva problema cât mai repede cu putinţă, însă ele doar auzeau. Nu simţeau însă nici pic de curent, deşi gurile de ventilaţie erau deschise la maximum. Treaba celor de la Mercedes-Benz cum or fi reuşit asta, important este că temperatura a ajuns la nivelul dorit fără să iau măsuri împotriva aerului rece.

Cum îşi trimite rivalii la podea

Maşina era dotată cu un motor V6 ce dezvoltă 250 CP, pus să colaboreze cu o cutie de viteze automată. Am găsit multe setări în funcţie de suprafaţa pe care rulează maşina, ceva cam în genul celor de la Land Rover. Eu am lăsat-o pe AUTO, iar ea practic a făcut restul. Motorul nu se aude decât dacă trimiţi fulgerător acceleraţia la podea, însă nici vorbă să fie făcută Knock-Out, pentru că îşi trimite ea la podea rivalii de pa stradă. Cam aşa a procedat cu unul dintre competitorii direcţi ai ML-ului, însă nu de la podea, ci într-un ritm de croazieră, unul numai bun pentru toţi pasagerii maşinii. De altfel nici n-am fost nevoit să apelez la amintitul procedeu decât de vreo două ori, doar ca să mă conving că maşina se comportă ca un avion pregătit să decoleze, pentru că în rest nu-ţi poate sta nimeni în cale. Şi să nu credeţi că am exagerat cu viteza. Chiar deloc. Însă nici nu eram nevoit să încetinesc ca să găsesc momentul oportun pentru o depăşire în siguranţă. Puterea motorului îţi oferă rezerve mari de siguranţă şi îţi creează un sentiment extrem de plăcut. Ai suficient timp pentru a găsi cea mai bună soluţie, dar de regulă ea, soluţia, înseamnă că poţi depăşi fără probleme.

Nu ştiu dacă muzica m-o fi împins la a depăşi mai mult decât s-ar fi cuvenit, dar trebuie să recunosc că instalaţia audio este ireproşabilă. Suportă reglaje tare greu de atins cu alte instalaţii, aşa că am obţinut un nivel la care melodiile atât de cunoscute care sunt difuzate de toate staţiile de radio aveau tare multe noutăţi. La una din ele puteam paria că e un claxon al camionului de pe celălalt sens, dar totul venea din difuzoarele maşinii. Chiar m-am gândit să reţin numele câtorva dintre ele şi ce anume nu auzisem până atunci, dar aveţi şi varianta să mă credeţi pe cuvânt. Eu m-am bucurat cât am putut de muzica dată tare, dar nu la mai mult de jumătate din ce poate, pentru a o asculta în condiţii optime şi fără să sesizez nici cea mai mică vibraţie prin habitaclu.

Ultima surpriză plăcută, consumul

Aminteam ceva mai sus de setările pentru diversele suprafeţe de rulare, dar n-o să vă spun nimic despre cum se comportă maşina când părăseşte asfaltul. Am petrecut prea puţin timp ca să pot emite o opinie, dar suspensia căreia nu i-am găsit cusur pe drum drept a reacţionat tot foarte bine şi când a dat de denivelări.

Dar despre consumul maşinii tot trebuie să vă dau detalii. Ca de fiecare dată, n-am dat o clipă atenţie condusului economic. La întoarcere am mers destui kilometri şi pe SPORT, iar consumul mediu înregistrat a fost de 8,7 litri/100 kilometri.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite