autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_0700_resize_1429536585
25 Martie 2015
Autor: Dragoş Gaşpar
Foto: Autoplay
Mercedes-Benz E 200 CDI -- Inconfundabila amprenta

Am mai spus-o şi la alte modele, nu prea multe însă: chiar nu pricep cum de am putut lăsa să treacă atât de mult timp până să mă întâlnesc cu noua variantă a Clasei E. Sigur că au fost ele structurate cumva priorităţile, însă aşa o maşină nu ar trebui lăsată prea mult deoparte...

Amintiri din 2009

Îmi aduc şi acum aminte cum în primăvara lui 2009 aveam privilegiul să particip la testul naţional cu noua generaţie a Clasei E, una care strălucea din toate punctele de vedere. La ce maşini dotate am condus atunci pe sute şi sute de kilometri am rămas cu amintiri dintre cele mai plăcute, dar iată că prin 2013 a ajuns la noi şi varianta restilizată. De fapt, Mercedes-Benz a revizuit parcă din temelii noua generaţie de îţi vine să spui că avem de a face cu un model nou-nouţ. În premieră, l-a dotat cu două variante diferite de design pentru partea din faţă, dar modelul testat n-a mai fost aşa de dotat ca acum câţiva ani. Avea însă o sumedenie de facilităţi pentru a-ţi face viaţa tare plăcută la bord, însă, caracteristic pentru Mercedes-Benz, ce avea era de calitate maximă.

Două feţe

Iar partea din faţă este schimbată complet. În 2009 ştiu că mă legasem de proiectoarele de ceaţă, care arătau precum nişte pistoale gata să tragă în maşinile concurente. Acum însă nu mai există proiectoare de ceaţă în partea de jos a spoilerului, iar farurile au primit cu totul alt design, unul şi mai actual şi care se îmbină armonios cu restul formelor. Partea frontală face toţi banii, deşi tuşele de design au fost trasate cu responsabilitate pe toată maşina. Senzaţia de limuzină clasică se accentuează în timp ce ochii alunecă lin spre partea din spate, în căutare de  inexistente cusururi.

De cum am intrat în habitaclu, un sunet plin provenit de la instalaţia audio a acaparat atmosfera. Nici n-am simţit nevoia să umblu prin setări, atât de bine suna, şi nici nu am încercat să văd dacă ar şti să răsfeţe şi un nivel mai exigent. Bănuiesc eu că ar fi fost în stare, dar cam la fel am procedat şi cu instalaţia de climatizare. Am avut parte de o vreme frumoasă la început de primăvară, deci nu am avut de ce să cer cine ştie ce performanţe din partea butoanelor aşezate în partea de jos a consolei centrale.

Navă pe valuri

Pretenţii aveam însă de la cel mai mic motor Diesel de pe Clasa E, cel de 2,2 litri, care dezvoltă 136 CP. Cam puţini cai, la prima vedere, pentru ditamai limuzina şi chiar aşa ar fi putut părea dacă rulai prea mult pe „E”, adică într-un mod economic, în care pedala de acceleraţie nu reacţiona foarte prompt la o apăsare lină. Este însă modul ideal pentru a obţine un consum decent. Eu n-am mers foarte atent la consum prin oraş, am înregistrat un 8,6 litri la sută, dar cred că se poate coborî uşor sub 8. Spun asta pentru că în oraş am mers pe distanţe scurte şi nu aveam cum să realizez un consum ceva mai scăzut.

Maşina asta însă îţi va oferi cam tot ce vrei şi prin oraş, însă ea îşi va face banii, ceva peste 40.000 de euro, la drumuri lungi. Nu uit însă cum pe o străduţă parcursă cu destulă viteză maşina a încălecat denivelările precum o veritabilă navă valurile sau cum, de două ori, în spaţii înguste, am întors de nu-mi venea să cred că a fost atât de uşor. Iar astea sunt doar două dintre multele sale atuuri.

O strângere prietenească

Motorul se împăca minunat cu cutia de viteze automată în 7 rapoarte şi chiar am lăsat şi „ECO”-ul de pe consola centrală activat, practic funcţia start/stop care opreşte motorul la staţionările la semafor. De fapt îl opreşte aproape imediat după ce roţile nu se mai învârt şi nici nu m-am gândit să-l dezactivez. A trecut vremea când repornirile la maşinile Diesel sunt deranjante din cauza violenţei. Sunt şi alte mărci la care îl lăsam activat, iar Mercedes-Benz nu putea rămâne în urmă. Dimpotrivă.

Trebuie să vă mai spun că înainte de pornire centurile de siguranţă te strâng bine de tot mai întâi şi apoi se reglează pentru a-ţi asigura întreaga lor asistenţă. Parc-ar fi o strângere de mână între doi prieteni când se revăd.

Dar n-am rezistat eu prea mult până să văd „S” pe display, adică modulul SPORT, în care pedala de acceleraţie are o cu totul altă sensibilitate. Dar până să-mi dau seama cum se comportă am trecut pe schimbat vitezele cu padelele de la volan. Am vrut să văd ce face maşina la turaţii mai mari şi dacă pe „E” schimba de regulă vitezele între 1.500 şi 1.800 de ture, cum ajungeam la 3.000 rot/min trecea în treapta imediat superioară şi comuta pe cutia automată. La padele vine la pachet şi sfătuitorul de pe display care îţi spune când să schimbi viteza pentru un consum minim.

Poate părea puţin, dar de clasă!

Motorul sună bine cu pedala de acceleraţie la podea, deşi maşina nu are forţa să te ţintuiască de scaun şi să verse adrenalină cu carul. Este însă o maşină care depăşeşte cam tot ce vrea, iar mie nu mi-a putut sta nimic în cale. M-am apropiat foarte, foarte tare de 200 km/h, însă să trec de bariera asta nu am avut pe unde. Sigur că aş fi putut, dar ştiţi bine că încerc tot timpul să-mi respect partenerii de trafic şi, mai mult, să nu-i deranjez câtuşi de puţin.

Curbe abordate sportiv fără ca bolidul să iasă de pe traiectoria impusă, o frânare ireproşabilă, rafinată, care şi ea te unge pe suflet. La fel m-am simţit când şi telefonul s-a cuplat imediat cu sistemul hands-free şi toate comenzile erau la locurile lor, de parcă le-aş fi folosit de multă vreme. Convorbiri fără cusur, dar mai ales fără reproşuri de la vreun interlocutor cum că se auzea mai altfel decât în mod normal. Fără reproş nici sistemul care m-a avertizat de câteva ori că mă apropiam ameninţător de maşina din faţă. În 2009, aveam, printre multe alte opţiuni, ce masaj ştiau să facă scaunele şoferului!, drept avertizor un triunghi pe oglinzile laterale care mă povăţuia dacă voiam să schimb banda de deplasare iar maşina din spate considera că se află prea aproape, acum nu mai aveam aşa multe dotări. Dar tot ce aveam purta inconfundabila amprentă Mercedes-Benz.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite