autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
1opel1_resize_1506240643
25 August 2017
Noul Opel Insignia GSi -- Mai dinamic, mai precis si mult mai eficient

Combinaţia dintre reducerea greutăţii, centrul de greutate coborât şi motorul turbo de 2 litri este tipică pentru noua generaţie Insignia. Aceasta are ca rezultat un echilibru excelent şi un raport putere-greutate deosebit de bun. Asemenea valori interioare merită un exterior special. Cu prize de aer cromate de mari dimensiuni la partea din faţă şi un spoiler spate atrăgător care produce forţa deportantă necesară pe puntea spate, exteriorul GSi se potriveşte perfect cu performanţele sale. Scaunele sport tapisate cu piele (concepute special pentru GSi), volanul sport îmbrăcat în piele şi pedalele din aluminiu adaugă tuşele finale.

Reglajele fine, conform celei mai bune tradiţii Opel, au dus la apariţia celui mai eficient Insignia din toate timpurile, noul GSi având un comportament dinamic mai bun decât agilul Insignia Grand Sport. Un nivel nou al sportivităţii moderne caracterizat de o aderenţă extraordinară şi nivel foarte ridicat de precizie: calităţi pe care fanii sedanurilor sportive de clasă medie le vor aprecia şi care se regăsesc şi în timpii înregistraţi pe pistă. „Noul Insignia este în mod clar mai rapid pe un tur pe Nürburgring-Nordschleife decât mai puternicul Insignia OPC din generaţia anterioară”, a concluzionat după teste Volker Strycek, Director Autovehicule performante & Motorsport. Unul dintre motive este că GSi are cu 160 de kg mai puţin decât Insignia OPC 2.8 V6 Turbo cu care a fost comparat.

Cea mai dură pistă de curse din lume

Ultimele retuşuri pentru Insignia GSi au fost făcute pe legendarul circuit Nürburgring-Nordschleife. Aici, în Munţii Eifel, Opel deţine un centru de testări pentru autovehiculele performante pe care le produce. Inginerii Opel au dezvoltat un şasiu nou pentru GSi pe circuitul Nürburgring, cel pe care triplul campion de Formula 1 Jackie Stewart l-a denumit „Green Hell” (Iadul Verde). Arcurile mai scurte coboară GSi cu 10 milimetri şi amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. Frânele puternice Brembo cu patru cilindri (diametrul de 345 de milimetri) şi direcţia care era deja precisă au fost adaptate în consecinţă.

Insignia GSi este echipat standard cu şasiul mecatronic FlexRide. Acesta adaptează amortizoarele şi direcţia în fracţiuni de secundă; de asemenea, unitatea de comandă recalibrează pedala de acceleraţie şi modifică momentele de schimbare a treptelor de viteză în modul automat. Şoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcţie de modul ales, direcţia şi răspunsul acceleraţiei se modifică. Exclusiv pentru GSi este modul Competition care poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă permite şoferilor experimentaţi să obţină un control mai bun al direcţiei şi anulează controlul tracţiunii - pentru o tură rapidă pe Nordschleife, de exemplu.

Şasiul sport, dezvoltat în combinaţie cu pneurile foarte aderente Michelin Pilot Sport 4 S şi jantele mari de 20 inch, oferă o aderenţă excelentă. O contribuţie majoră o are tracţiunea integrală cu vectorizarea cuplului oferită standard, situaţie unică în acest segment. În acest sistem de înaltă tehnologie, diferenţialul spate a fost înlocuit de două ambreiaje care pot accelera independent fiecare roată în fracţiuni de secundă, în funcţie de situaţie.

Sedanul sport este pus în mişcare de un motor pe benzină impresionant care combină eficienţa consumului de carburant cu performanţa. Puternicul motor turbo de 2,0 litri produce 191 kW (260 CP) şi oferă un cuplu generos de 400 Nm (consum de carburant NEDC: 11,2 litri la 100 km urban; 7,1 l/100 km extra-urban; 8,6 l/100 km mixt; 197 g/km CO2). Unitatea cu patru cilindri este cuplată la o transmisie automată nouă cu opt trepte de viteză. Şoferul are posibilitatea de a schimba manual treptele cu ajutorul padelelor montate pe volan. Chiar şi când transmisia este în modul automat, şoferul poate alege momentul de schimbare a treptelor selectând unul dintre modurile Standard sau Sport. Pe lângă motorul turbo de 2,0 litri pe benzină, GSi mai oferă şi un nou motor diesel puternic.

Caracteristici sportive

Capacităţilor sport ale Insignia GSi li se alătură caracteristicile de design, caracteristicile tehnice şi accesoriile. Primele pe listă sunt scaunele sport dezvoltate de Opel care oferă suport lateral îmbunătăţit şi confort pe distanţe lungi. Scaunele sport premium sunt certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), fiind ideale din punct de vedere ergonomic. Ca şi în cazul Insignia Grand Sport, acestea dispun de ventilaţie, încălzire, masaj şi suporturi laterale reglabile. În GSi, bancheta spate înaltă are tetiere integrate. Traseul centurii de siguranţă la nivelul umerilor este ideal, ceva care nu este caracteristic scaunelor scoică. Clienţii pot alege dintre două combinaţii de piele, fiecare dintre acestea fiind decorată cu emblema GSi. Logoul decorează şi spatele autovehiculului, care înglobează un spoiler eficient pentru forţa deportantă necesară pe puntea spate. Şorţul spate este asemănător cu un difuzor şi încorporează două ţevi de eşapament cromate. De asemenea, prizele de aer cromate sunt amplasate în faţa roţilor faţă.

Noul Insignia GSi îşi va face debutul mondial la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017) şi va fi disponibil pentru comenzi în Germania la mijlocul lunii octombrie.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite