autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Opel-Astra-295887_resize_1437313117
25 Iunie 2015
Noul Opel Astra -- Suplu, inovator, elegant

Opel şi modelele din clasa compactă: această poveste de succes începe cu Opel Kadett în 1936 şi va fi continuată de noul Astra, a unsprezecea generaţie a compactei de la Opel. Până în prezent, 24 de milioane de maşini din clasa compactă, Kadett şi Astra, au ieşit de pe porţile fabricilor. Acum, Opel este pregătit să adauge un nou capitol la istoria bestseller-ului său. Următoarea generaţie Astra se bazează pe o arhitectură uşoară complet nouă, care fi condusă doar de motoare de ultimă generaţie, noul Astra aducând caracteristici cunoscute anterior numai în segmentele superioare. Designul suplu face ca noul Astra să arate mai atletic decât oricând. Pe scurt, noul Astra combină eficienţa cu eleganţa şi va redefini clasa compactă prin inovaţiile sale. Noul Opel Astra îşi va celebra premiera mondială la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt din această toamnă (17-27 septembrie).

„Trei valori sunt decisive pentru noul Astra - eficienţă, inovaţie şi performanţă dinamică”, a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel Group. „Inginerii noştri l-au dezvoltat de pe proverbiala foaie albă de hârtie. Noul Astra este cu până la 200 kg mai uşor decât predecesorul său, iar designul său atletic face acest lucru vizibil şi la exterior. Dimensiunile sunt mai mici, dar atât spaţiul, cât şi confortul au crescut considerabil. Sub capotă, Astra va avea numai motoare de ultimă generaţie. Numeroase tehnologii şi sisteme de asistenţă din segmentele superioare vor spori confortul şi siguranţa pasagerilor Astra, în frunte cu asistentull nostru personal în conectivitate şi servicii, Opel OnStar, integrarea ultra-modernă a telefonului şi noua matrice complet LED inovatoare IntelliLux”

Economii acolo unde contează: noua arhitectură a vehiculului

Mai uşor, mai frugal, mai agil şi, în acelaşi timp, chiar mai confortabil - noul Opel Astra îndeplineşte toate aceste cerinţe datorită programului său de fitness de succes. Vizionarul Monza Concept, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, a fost mentorul celei de unsprezecea generaţii a modelului compact Opel. În funcţie de model şi de nivelul de echipare, Astra va fi cu până la 200 kg - dar cel puţin 120 kg - mai uşor decât predecesorul său. Arhitectura complet nouă a vehiculului joacă un rol major în reducerea greutăţii. Fiecare componentă are un design compact şi integrează materiale uşoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusă cu 20 la sută, de la 357 la 280 kilograme. Măsuri suplimentare, legate de şasiu, au dus la încă 50 de kilograme reduse.
Rezultatul final al acestui program de fitness: agilitatea şi confortul la conducere sunt îmbunătăţite în noul Astra. Maşina este mult mai receptivă şi oferă o experienţă generală mult mai directă la condus. Pe scurt, noul Astra este mult mai distractiv la condus decât oricând înainte.

Doar ce-i mai bun: cel mai nou portofoliu de propulsoare

Motorul de pe noul Opel Astra susţine această afirmaţie. Sub capota fiecărui nou Astra va putea fi găsit un membru al portofoliului complet nou de motoare. Puterile variază de la 70 kW / 95 CP la 147 kW / 200 CP. Toate motoarele diesel şi benzină cu o cilindree de până la 1,6 litri au trei lucruri în comun: combină cea mai mare eficienţă cu o reacţie excelentă şi funcţionare lină.

Motorul 1.6 CDTI cu o gamă largă de puteri ce încep de la 70 kW / 95 CP acoperă oferta diesel, în timp ce 1.0 ECOTEC Turbo cu injecţie directă (77 kW / 105 CP) este motorul pe benzină de la nivelul de bază. Punctul culminant din portofoliul de motorizări al Astra este noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecţie directă, o unitate cu patru cilindri din aceeaşi familie ca şi motorul mai mic, dar puternic de un litru cu trei cilindri. Motorul complet din aluminiu debutează cu 107 kW / 145 CP. Acesta impresionează prin răspunsul dinamic şi performanţă superioară, în timp ce realizează reducerea consumului de combustibil. Motorul livrează un cuplu maxim de până la 250 Nm foarte devreme. Puterea maximă este disponibilă între 1.800 şi 4.000 rpm - condiţii perfecte pentru plăcerea condusului în combinaţie cu eficienţa. În baza construcţiei sale, noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecţie directă adaugă mai puţină greutate maşinii. Doar blocul motor din aluminiu cântăreşte cu zece kilograme mai puţin decât blocul de oţel forjat al actualului turbo de 1.4 litri.

Designul atletic întâlneşte spaţiul: simbioza perfectă Astra

şi designul noului Astra redă eficienţa şi, încă o data, conceptul Monza a fost mentorul. Evoluţia filosofiei de design Opel, „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”, asigură că noul Astra atrage privirea printr-un aspect mai uşor, mai atletic în loc de o prezenţă musculoasă. Logo-ul Opel Blitz amplasat în centrul barei cromate pe grilă şi „lama” caracteristică ce urcă spre spate fac ca noul Astra să fie imediat recunoscut ca un membru al familiei Opel. Farurile se topesc în grila radiatorului, pentru a forma o unitate grafică. Cel mai semnificativ element de design, stâlpul C divizat, crează impresia unui acoperiş plutitor. Interacţiunea dintre lumină şi umbră este accentuată de bara transversală orizontală de deasupra logo-ului, ce leagă luminile din spate.

Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic. Cu o lungime totală de 4,37 metri este cu aproape cinci centimetri mai scurt decât predecesorul său. Cu o înălţime de 1,46 metri este, de asemenea, cu 2,6 centimetri mai mic. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii şi eficienţei, noul Astra având un coeficient aerodinamic de sub 0,30.

Mai mic la exterior, dar mai mare pe dinăuntru - inginerii Opel sunt responsabili pentru închiderea cu succes a acestui cerc. Ampatamentul a fost redus cu doi centimetri, dar valoarea spaţiului interior a crescut. În combinaţie cu scaunele nou proiectate, pasagerii din spate se pot bucura de o suplimentare de 35 de milimetri la picioare. În plus, distanţa dintre scaunele din faţă şi spate a fost crescută - aceasta îmbunătăţeşte confortul la drum şi senzaţia de spaţiu. Cabina de înaltă calitate şi panoul de instrumente transferă perfect estetica designului exterior la interior, aducând astfel o nouă generaţie a designului interior, introdusă pe noul Astra. Acesta se caracterizează printr-o imagine mai clară, de asemenea reflectată de numărul redus al elementelor de control şi butoanelor, împreună cu ecranul tactil color de dimensiune mare.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite