autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Dacia_Duster_2_resize_1509079572
25 Septembrie 2017
Noua Dacia Duster -- Rivalii nu-si mai gasesc linistea

Modelul emblematic al mărcii Dacia se prezintă cu un nou design, atât la exterior, cât şi la interior, şi cu o gamă extinsă de echipamente. Noul Duster păstrează însă atuurile care au contribuit la succesul primei generaţii: un spaţiu interior generos, capacităţi remarcabile în off-road şi un preţ fără egal. Dacia a prezentat Noul Duster la Salonul de la Frankfurt 2017, în compania a 30 de clienţi, admiratori ai mărcii.

Noul design accentuează temperamentul de SUV al noului Duster. Stilul abordat conferă modelului un aspect mai viguros, deşi dimensiunile exterioare sunt aproape neschimbate. Liniile orizontale care marchează atât partea frontală cât şi cea din spate a vehiculului accentuează impresia de lăţime şi de stabilitate a maşinii. Noile bare de pavilion, scutul frontal şi elementul de protecţie al barei din spate beneficiază de un design care consolidează aspectul robust al Noului Duster. Noile jante de 17 inch aduc modelului un plus de dinamism şi eleganţă.

Echipa de design a realizat pentru noul Duster un interior inedit, modern, confortabil şi deosebit de funcţional. Planşa de bord a fost complet redesenată, o atenţie deosebită fiind acordată ergonomiei. Scaunele au fost complet revăzute, oferind un plus de confort şi o mai bună susţinere laterală. Materialele, calitatea finisării şi a asamblărilor au fost şi ele îmbunătăţite. Impresia de calitate a habitaclului este perceptibilă de îndată ce te instalezi în interior. Capacitatea de depozitare a fost sporită prin introducerea unor noi spaţii, ingenioase.

Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, aşteptate de clienţi: sistem „multiview camera”, senzor de depăşire în unghiul mort, airbag-uri cortină, sistem de climatizare automată, card de acces mâini libere şi sistem de activare automată a farurilor.

Odată cu reînnoirea modelului său emblematic, Dacia îşi afirmă ambiţia de a continua povestea de succes a primei generaţii Duster şi de a-şi depăşi precedentele recorduri de vânzări.

Design exterior 100% nou

Reinventarea unui model emblematic, precum Duster a fost o adevărată provocare pentru echipele de design, dar şi o sursă de motivaţie. Caietul nostru de sarcini presupunea conservarea atuurilor care au contribuit la succesul primei generaţii şi schimbarea restului. Noul Duster demonstrează că această sarcină dificilă a fost îndeplinită. Avem un design complet nou, atât la exterior cât şi la interior. Datorită liniilor înălţate şi aspectului mai lat al vehiculului, Noul Duster pare mai impozant, iar caracterul său de SUV şi mai afirmat”, a spus Laurens van den Acker, Director de design industrial Groupe Renault.

Designul, unul din primele argumente de achiziţie ale modelului Duster, a fost revăzut în întregime. Noile linii îi conferă o alură modernă şi robustă, o personalitate şi mai afirmată, păstrând genele care au dus la succesul primei generaţii Duster.

Personalitatea Noului Duster se afirmă atât la exterior, cât şi la interior. Toate elementele exterioare ale maşinii au fost redesenate şi sunt puse în evidenţă de linii mai accentuate. Calitatea percepută a evoluat şi ea vizibil, un efort considerabil fiind depus pentru ameliorarea asamblărilor şi finisajelor.

Habitaclu complet redesenat

Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic şi mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în faţă conferă o senzaţie de spaţiu mărit la interior. O atenţie deosebită a fost acordată acusticii. Insonorizarea habitaclului a permis reducerea semnificativă a nivelului sonor.

Noua planşă de bord, mai verticală, pare orientată spre şofer datorită formei sale.

Granulaţia mai fină a materialului din care este alcătuită planşa de bord, îmbinările mai precise şi culoarea mată a plasticului conferă interiorului un aspect valorizant.

Faţada centrală a planşei de bord include un ecran MediaNav Evolution poziţionat mai sus, accesibil şi uşor lizibil. Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului.

Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planşei de bord.

Volanul este reglabil în înălţime (40 mm) şi în adâncime (50 mm), permiţând astfel şoferului să îşi ajusteze cea mai bună poziţie de condus. Disponibil pe toate modelele gamei Dacia, acest volan cu patru braţe integrează în centru comanda claxonului. Nivelele superioare de echipare beneficiază de un volan îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent şi în acelaşi timp mai moale şi mai plăcut la atingere.

Consola centrală adăposteşte noi spaţii de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obţinerea unui spaţiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserţii din crom satinat.

Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste şi cotiere din material plăcut la atingere.

Noile scaune sunt mai confortabile şi mai uşor de reglat. Scaunele dispun de o nouă armătură şi beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susţinere laterală şi o durabilitate superioară. Lungimea şezutului a fost mărită cu 20 mm. Scaunele dispun de tetiere noi, reglabile. Scaunul şoferului dispune de acum de o cotieră, de reglaj lombar şi de un nou mecanism de reglare pe înălţime (60 mm).

Tapiţeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la impresia generală de veritabil SUV a Noului Duster.

Pentru un plus de confort

Volumul spaţiilor de depozitare de la interior sporeşte cu 5,8 litri, ajungând în total la 28,6 l. Printre spaţiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din faţă, având capacitatea de 2,7 l. Noul Duster dispune de un portbagaj cu un volum echivalent cu cel al predecesorului său: 445 dm3 în versiunea 4X2 şi 376 dm3 în versiunea 4X4.

Atenţia deosebită acordată insonorizării a permis reducerea la jumătate a nivelului de zgomot perceput în habitaclu.

Echipamente inedite în gama Dacia

Noul Duster beneficiază de un sistem de climatizare automată. Datorită celor cinci aeratoare (3 centrale şi 2 laterale), repartizarea aerului rece sau cald este optimă în interiorul vehiculului. Sistemul a fost îmbunătăţit în mod special pentru ţările calde.

Modelul propune de acum cardul mâini libere, tehnologie utilizată de mai mulţi ani în cadrul Grupului Renault. Uşor de utilizat, sistemul declanşează automat deschiderea tuturor portierelor la apropierea şoferului şi încuierea acestora (însoţită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Nu mai este necesară nici utilizarea cheii pentru pornirea maşinii, acest lucru realizându-se cu ajutorul butonului start/stop.

Noul Duster dispune de un avertizor de depăşire în unghiul mort. Cei 4 senzori cu ultrasunete amplasaţi în colţurile maşinii detectează prezenţa vehiculelor (motociclete sau camioane) situate în spate sau în lateral. Pericolul este semnalat printr-un martor luminos situat în oglinda retrovizoare laterală.

Noul Duster oferă un plus de siguranţă datorită structurii ranforsate, noilor armături ale scaunelor, airbag-urilor cortină şi sistemului de aprindere automată a farurilor. Noua direcţie asistată electric uşurează manevrele atât în oraş, cât şi în parcurs off-road. La drum întins, aceasta îi asigură Noului Duster un comportament dinamic şi o plăcere de a conduce la cel mai înalt nivel.

O experienţă 4X4 îmbunătăţită

Noul Duster prezintă capacităţi off-road la cel mai bun nivel din segment şi se dovedeşte şi mai agreabil în utilizare. Un SUV adevărat, Noul Duster păstrează capacităţile off-road care au făcut succesul primei generaţii. Deşi vizual afişează o alură mai impozantă, Noul Duster nu se îndepărtează de dimensiunile predecesorului său: 4,3 metri lungime şi 1,8 m lăţime; gardă la sol de 210 mm; unghi de atac apropiat de 30° şi un unghi de degajare de 33° care îi conferă capacităţi reale în off-road.

Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistenţă la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat. Pentru adepţii traseelor off-road, ecranul de informaţii 4x4 afişează o busolă şi indică în timp real înclinarea vehiculului.

În materie de motorizări, Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) şi TCe 125 (în versiunile 4X2 şi 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală. În ceea ce priveşte oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 şi dCi 110 CP în versiunile 4X2 şi 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite