autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
deschidere_resize_1503243420
25 Iulie 2017
Noul Opel Insignia -- Emotie pura

Pentru prima dată la Opel, noua generaţie a modelului Insignia este disponibilă cu un sistem inteligent de tracţiune integrală cu vectorizarea cuplului (transmisia puterii către fiecare roată în mod individual), transmisie automată cu opt trepte de viteză. O altă noutate absolută este camera video de 360 de grade. În combinaţie cu noua generaţie de motoare cu supraalimentare, reducerea greutăţii cu până la 200 kg (în funcţie de model) şi o poziţie de şedere mai joasă, noile Opel Insignia Grand Sport şi Sports Tourer sunt mai agile decât niciodată şi asigură o experienţă de conducere directă şi foarte plăcută. Fiind echipat cu o multitudine de sisteme de asistenţă de ultimă generaţii, noul Insignia, pe lângă faptul că are grijă de siguranţa ocupanţilor săi, este primul autovehicul Opel cu o capotă activă din aluminiu care, în cazul unui impact cu un pieton, se ridică în câteva milisecunde pentru a creşte distanţa faţă de componentele dure ale motorului, sporind astfel considerabil nivelul de protecţie.

Mult admiratul Monza Concept a fost sursa de inspiraţie pentru designul interiorului şi exteriorului modelelor Insignia Grand Sport şi Sports Tourer, misiunea fiind de a face noul vârf de lance al mărcii Opel să arate la fel de luxos şi atletic ca prototipul amintit.

Iar rezultatele sunt convingătoare. Noul Insignia Grand Sport are un aspect suplu, fiind în acelaşi timp şi mai uşor. Modelele din noua generaţie cântăresc mai puţin cu până la 175 kg; noul Sports Tourer este mai uşor chiar cu 200 kg. Deşi, conform arhitecturii sale complet noi, ampatamentul a fost mărit cu 92 mm până la 2829 mm, consolele faţă şi spate ale modelului Insignia Grand Sport au fost reduse semnificativ, iar ecartamentul a fost mărit cu 11 mm. O linie a plafonului mai coborâtă cu 29 milimetri, grila proeminentă, farurile înguste şi aspectul high-tech al părţii din spate sporesc dramatismul designului modelului Insignia, cu silueta sa atletică şi elegantă asemănătoare unui coupé cu patru uşi. Noul Grand Sport este la fel de aerodinamic pe cât pare: are un coeficient aerodinamic exemplar de doar 0,26, fiind unul dintre cele mai aerodinamice autovehicule din clasa sa.

Noul Insignia Grand Sport preia deja numeroase caracteristici ale puternicului Monza Concept, însă noul Insignia Sports Tourer duce totul la un nivel superior. Nou-venitul arată mult mai atletic şi mai agil. De asemenea, postura acestuia este accentuată de ampatamentul mai mare, consola faţă redusă şi ecartamentul faţă şi spate mai mare. Motivul tăişului specific Opel, care porneşte de la portiera faţă şi se întinde până în spate, poartă privirea pe toată lungimea autovehiculului. Fiind inspirată direct de unul dintre cele mai emblematice elemente de design ale modelului Monza Concept, linia arcuită cromată a geamului coboară în mod dramatic spre lămpile LED din spate şi reduce optic înălţimea de doar 1.483 mm a modelului Insignia Sports Tourer, conferindu-i un aspect şi mai atletic.

Un interior ce garantează starea de bine

Atenţia la cele mai mici detalii se continuă şi la interiorul noului Insignia. La fel ca exteriorul, postul de conducere reflectă clar filozofia de design Opel, „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”. Şoferul are o poziţie de şedere mai joasă şi se integrează mai bine în interiorul autovehiculului, beneficiind de o experienţă de conducere mai sportivă, mai antrenantă şi mai intensă. O atenţie deosebită a fost acordată elementelor de comandă şi interfeţei de infotainment. În timp ce afişajul de pe parbriz accentuează caracterul digital al instrumentelor, ecranul tactil fără cadru al sistemului IntelliLink degajă un aer sofisticat, de înaltă tehnologie. Pentru a simplifica interfaţa, multe funcţii sunt controlate prin intermediul ecranului tactil. Designul zonei consolei centrale include trei grupuri de comenzi (de sus în jos: sisteme de infotainment / climatizare / asistenţă) pentru a permite un control rapid şi intuitiv.

De asemenea, pasagerii din spate beneficiază din plin de proporţiile regândite şi se bucură de mai mult spaţiu. Volumul portbagajului noului Insignia Grand Sport este impresionant: între 490 litri şi 1.450 litri, iar noul Sports Tourer oferă un volum maxim de 1.665 litri, cu peste 130 l mai mult decât modelul anterior. Trapa panoramică de 1.400 x 860 mm (disponibilă opţional) care se întinde peste capetele pasagerilor din spate asigură o vizibilitate excelentă.

Tehnologii de propulsie ce sporesc plăcerea de a conduce

Noul Insignia este la fel de dinamic pe cât pare. Modelul este disponibil cu o gamă largă de motoare supraalimentate şi transmisii eficiente, de ultimă generaţie. Acestea au fost proiectate pentru a asigura o economie excelentă de carburant şi costuri reduse în viaţa reală. Testele efectuate în cadrul ciclului de testare WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure care, comparativ cu ciclul de conducere NEDC utilizat curent, este mai reprezentativ pentru comportamentul real la rulare) arată faptul că, pentru motoarele cu cilindree mare ale noului Insignia, consumul de carburant (benzină: 1,5 litri, Turbo; diesel: 1.6 CDTI) este mai mic cu 3 - 10% comparativ cu variantele precedente echivalente.

Portofoliul de motoare începe cu noua unitate pe benzină extrem de eficientă, motorul 1,5 l turbo disponibil cu o putere de 140 CP şi 165 CP (consum de carburant conform NEDC al modelului Grand Sport: urban 7,3 l/100 km, extra-urban 4,8-4,7 l/100 km, mixt 5,7 l/100 km; 130-129 g de CO2/km).

Un alt punct de atracţie este cel mai performant motor pe benzină disponibil pentru noul Insignia. Unitatea turbo de 2,0 l dezvoltă o putere de 260 CP şi generează un cuplu maxim de 400 Nm (consum de carburant conform NEDC al modelului Grand Sport: urban 11,0 l/100 km, extra-urban 7,0 l/100 km, mixt 8,4 l/100 km; 197 g de CO2/km). Motorul cu 4 cilindri de 2,0 l funcţionează în combinaţie cu noua transmisie automată cu 8 trepte de viteză şi un sistem sofisticat de tracţiune integrală cu vectorizarea cuplului – o caracteristică unică în segmentul de autovehicule de dimensiuni medii. În cadrul acestui sistem high-tech de tracţiune integrală, două ambreiaje multi-disc înlocuiesc obişnuitul diferenţial pe puntea spate şi pot accelera individual roţile, într-o fracţiune de secundă, în funcţie de situaţia de conducere.

Oferta de sisteme de propulsie este completată de noua transmisie manuală cu 6 trepte de viteză pentru popularele motoare diesel de 1,6 l, cu o putere de 110 CP şi 136 CP (consum de carburant conform NEDC al modelului Grand Sport: urban 5,1-4,6 l/100 km, extra-urban 3,9-3,6 l/100 km, mixt 4,3-4,0 l/100 km; 114-105 g de CO2/km). Înaintea acestuia se situează rafinatul motor diesel de 2,0 l cu o putere de 170 CP (consum de carburant conform NEDC al modelului Grand Sport: urban 6,7 l/100 km, extra-urban 4,3 l/100 km, mixt 5,2 l/100 km; 136 g de CO2/km).

Confort şi infotainment de înaltă clasă

Noua generaţie a modelului Insignia stabileşte noi standarde şi în materie de confort. Cel mai bun exemplu: scaunele premium ergonomice ale noii generaţii certificate AGR „Aktion Gesunder Rücken” (Campania pentru un spate sănătos). Acestea oferă o combinaţie unică de reglaje electrice pentru suporturile laterale, funcţie de masaj, memorie şi ventilaţie, pe lângă numeroasele posibilităţi de reglare standard. Şi pasagerii din spate vor beneficia de mai mult confort, datorită banchetei spate ce integrează în mod ingenios două scaune laterale, individuale, disponibile şi cu încălzire. În plus, parbrizul încălzit asigură rapid o vizibilitate bună în zilele reci de iarnă, iar volanul cu încălzire asigură o temperatură confortabilă pentru mâinile şoferului.

Divertismentul de excepţie şi conectivitatea remarcabilă – ambele specifice mărcii Opel – sunt asigurate de cele mai recente sisteme IntelliLink compatibile cu Apple CarPlay şi Android Auto. Smartphone-ul este integrat cu uşurinţă în sistemul de infotainment al autovehiculului, putând fi acum încărcat wireless. Bineînţeles că autovehiculul este echipat cu revoluţionarul asistent non-stop de service şi conectivitate Opel OnStar, care oferă servicii precum răspunsul automat la impact sau asistenţă în cazul furtului autovehiculului. Un nou serviciu de Asistent personal este lansat împreună cu noul Insignia, care permite ocupanţilor autovehiculului să solicite consultanţilor OnStar, de exemplu, să rezerve o cameră la hotel sau să caute locuri de parcare disponibile. În plus, hotspot-ul Wi-Fi 4G LTE al sistemului OnStar le permite tuturor ocupanţilor modelului Insignia să-şi conecteze dispozitivele la internet.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite