autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
1441200865851_resize_1445585523
25 Septembrie 2015
Noul Opel Astra -- Viitorul clasei compacte

Noul Opel Astra a avut premiera mondială în cadrul Salonului Auto Internaţional (IAA) de la Frankfurt, între 17 şi 27 septembrie, dar a fost prezentat în România cu două săptămâni înainte. Modelul reprezintă un avans considerabil pentru clasa compactă în materie de eficienţă, conectivitate şi funcţii premium, alături de un design nou, atletic.

Acoperind o suprafaţă de peste 3.300 de metri pătraţi, standul D09 Astra Galaxy din pavilionul 8.0 de la Frankfurt a gravitat în jurul noii generaţii a modelului de succes al Opel. Modelul Astra, care a fost creat integral pornind de la o coală albă de hârtie, este propulsat exclusiv de motoare de ultimă generaţie. Include numeroase sisteme de siguranţă şi de asistenţă care se află pe primul loc sau îşi fac debutul în această clasă, cum ar fi sistemul revoluţionar de iluminare cu matrice cu LED-uri IntelliLux LED®, cu funcţie anti-orbire. Astra este şi primul model Opel nou echipat cu Opel OnStar, a doua atracţie principală în cadrul Salonului Auto Internaţional, chiar de la lansarea pe piaţă. Asistentul personal de service şi conectivitate asigură o conectivitate optimă, în orice moment, precum şi o conducere mai relaxantă. În plus, noua generaţie a sistemului de infotainment IntelliLink prezintă în premieră două dispozitive noi, asigurând integrarea de top a smartphone-ului cu Apple CarPlay şi Android Auto.

Mai uşor, cu consum mai mic şi în acelaşi timp oferind un confort superior: rolul de model pentru cea de-a unsprezecea generaţie de autovehicule Opel din clasa compactă l-a avut conceptul vizionar Monza, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013. Fiecare componentă a acestuia reflectă eficienţa. Noul Astra transpune în mod substanţial această viziune în practică: în funcţie de model şi de nivelul de echipare este mai uşor cu până la 200 de kilograme decât predecesorul său, în principal datorită arhitecturii complet noi a autovehiculului. Reducerea greutăţii are ca rezultat o agilitate şi un confort de conducere sporite. Noul Astra este mai distractiv de condus ca niciodată.

Gama de sisteme de propulsie pentru modelul Astra joacă, de asemenea un rol important în cadrul acestei experienţe îmbunătăţite de conducere: fiecare autovehicul Astra nou este echipat cu un membru al portofoliului complet nou de motoare, cu puteri între 70 kW/95 CP şi 147 kW/200 CP. Toate motoarele pe benzină şi diesel cu o cilindree de până la 1,6 litri combină cel mai înalt nivel de eficienţă cu reacţii excelente, o rulare uniformă şi un nivel de zgomot redus. Motorul turbo 1.4 ECOTEC cu injecţie directă, nou în totalitate, îşi face debutul în echiparea modelului Astra. Motorul cu patru cilindri, cu un design ce asigură reducerea greutăţii, integral din aluminiu, este disponibil cu o putere de 92 kW/125 CP sau de 110 kW/150 CP şi asigură un cuplu maxim de până la 245 Nm. În funcţie de putere, consumul de carburant în regim mixt poate fi redus până la 4,9 litri la 100 km (114 g de CO2 pe km). Motorul turbo 1.0 ECOTEC cu injecţie directă şi trei cilindri, ce dezvoltă o putere de 77 kW/105 CP, este cea mai economică unitate din gama de motoare pe benzină, cu un consum de numai 4,2 litri per 100 km (96 g CO2/km). Iar toate versiunile motorului diesel silenţios 1.6 CDTI, cu puteri de 70 kW/95 CP, 81 kW/110 CP şi 100 kW/136 CP şi transmisie manuală cu 6 trepte de viteză au emisii de CO2 sub 100 g/km, cu cel mai redus consum în momentul de faţă, de 3,4 litri/100 kilometri şi emisii de 90 grame per kilometru.

În materie de stil, noul Astra este, de asemenea, expresia pură a eficienţei. Evoluţia filozofiei de design Opel „Măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană” garantează că noul Astra va avea o înfăţişare mai uşoară, mai atletică. La partea frontală, bara dublă a grilei radiatorului şi grila radiatorului cu design nou se integrează perfect în liniile clar definite ale farurilor cu matrice de LED-uri. Cel mai important motiv de design este montantul C divizat, care creează impresia de acoperiş plutitor. Având o lungime totală de 4,37 metri, noul model este mai scurt cu aproape 5 centimetri decât predecesorul său, iar înălţimea a fost redusă cu 2,5 centimetri, la 1,48 metri. Având un profil mai suplu, mai aerodinamic, versiunea deja standard a noului Astra are în mod curent un coeficient aerodinamic remarcabil, de 0,285.

Inginerii de la Opel merită aprecieri pentru că au realizat cu succes acest lucru aproape imposibil. Pasagerii de pe locurile din spate se bucură de un spaţiu pentru picioare mai mare cu 35 de milimetri decât înainte. Postul de conducere reprezintă, de asemenea, eficienţa maximă: numărul de comutatoare rotative şi butoane a fost redus la minim şi funcţiile cele mai importante ale sistemului de infotainment au fost transferate ecranului tactil; caracterul ergonomic al comenzilor a rămas de excepţie, iar claritatea a fost îmbunătăţită semnificativ. Sistemul premiat de infotainment IntelliLink este amplasat în mijlocul consolei centrale, în locul în care şoferul vede perfect afişajul şi are un acces ideal la utilizarea acestuia.

Noul Astra este, de asemenea, un deschizător de drumuri în materie de conectivitate, de tehnologii pentru confort şi siguranţă: este primul model Opel nou care va fi disponibil încă de la lansare împreună cu asistentul personal de service şi conectivitate Opel OnStar. În plus, două versiuni noi ale sistemului IntelliLink îşi sărbătoresc debutul în cadrul noului Astra, facilitând integrarea de top a smartphone-ului via Apple CarPlay şi Android Auto. Iluminarea inteligentă cu matrice cu LED-uri IntelliLux LED® din dotarea noului Astra, care asigură în mod automat o iluminare optimă în faza lungă, fără a-i orbi pe ceilalţi şoferi, reprezintă o noutate absolută şi o caracteristică de siguranţă complet nouă. De asemenea, sunt disponibile numeroase sisteme de asistenţă inovatoare bazate pe ultima generaţie a camerei video frontale Opel Eye ce oferă o susţinere suplimentară pentru şofer: asistentul pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere, pentru o gamă mai extinsă şi cu acurateţe mai mare, asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie, acum cu o funcţie de corecţie automata a manevrării volanului, şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu frânare automată de urgenţă. Noua generaţie de scaune ergonomice premium, certificate AGR (Campania pentru un spate sănătos) asigură un confort  suplimentar datorită combinaţiei unice între funcţiile de reglare a suportului lateral, de masaj şi de memorare şi cea de ventilaţie.

Odată cu începutul erei noului Astra, Opel pătrunde, de asemenea, într-o eră nouă a conectivităţii autovehiculelor. Primele autovehicule echipate cu Opel OnStar  au început să circule pe şosele cu câteva zile în urmă. Asistentul personal de service şi conectivitate asigură o conducere mai confortabilă şi, în primul rând, mai relaxată. Sistemul revoluţionar este introdus treptat în cadrul gamei mărcii. Pentru început este lansat pe 13 pieţe europene, urmând ca mai multe să urmeze. Clienţii vor putea utiliza întregul portofoliu de servicii asigurat de Opel OnStar, inclusiv răspunsul automat la impact, serviciul de apelare de urgenţă disponibil non-stop, serviciul de asistenţă rutieră, asistenţa în cazul furtului autovehiculului şi conexiunea de mare viteză cu hotspot 4G LTE Wi-Fi, gratuit pe durata primelor 12 luni după înregistrare. Cu aceasta, Opel îşi confirmă încă o dată ambiţia de a pune tehnologiile premium la dispoziţia unui public mai larg.

Cu Opel OnStar şoferii pot contacta un consilier prin simpla apăsare a unui buton, 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an. Opel OnStar identifică limba şoferului prin intermediul setărilor sistemului de infotainment al autovehiculului. Astfel, clientul este pus în contact direct cu un consilier OnStar care vorbeşte în mod fluent limba preferată a acestuia. Chiar atunci când nu se află la bordul autovehiculului, şoferii pot accesa datele despre acesta, îl pot localiza sau îl pot încuia şi descuia prin intermediul aplicaţiei myOpel pentru smartphone. Opel OnStar este doar un sistem de service şi de asistenţă de urgenţă, fără nicio funcţie de monitorizare. Prin apăsarea butonului de confidenţialitate, amplasarea curentă autovehiculului va fi ascunsă. Sistemul va anula automat funcţia de ascundere doar în cazul declanşării unui airbag, pentru serviciile de urgenţă, deoarece salvarea vieţilor are prioritate!

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite