autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mercedes-Benz_Vito_-_Mixto__111_CDI;_Panel_Van__116_CDI_resize_1421859779
25 Decembrie 2014
Noul Mercedes-Benz Vito -- Noi standarde in segmentul autovehiculelor comerciale usoare

Beneficiind de numeroase puncte forte ale designului exterior, importante valori intrinseci şi un maximum de beneficii cu costuri reduse, noul Mercedes-Benz Vito este un autovehicul comercial uşor versatil şi un adevărat profesionist, în segmentul de autovehicule comerciale. În plus,

Vito dispune de o masă maximă admisă între 2,5 şi 3,2 tone. Deşi are o sarcină utilă record, costurile de întreţinere sunt neaşteptat de mici.

Uimitor de versatil

De la meşteşugari la comercianţi, de la furnizori de servicii de întreţinere la transport de tip shuttle şi taxi, Vito este cu adevărat un autovehicul bun la toate. Noul Vito furgon este singurul model din clasa sa disponibil în trei variante de lungime şi cu trei sisteme de propulsie diferite. Cu o capacitate de încărcare de până la 1.369 kg, acesta are cea mai mare sarcină utilă din clasa sa. De asemenea, Vito Mixto dispune de o cabină ce combină avantajele unui furgon cu cele ale unui model pentru transport persoane.

Prin Vito Tourer, Mercedes-Benz deschide un capitol cu totul nou în transportul de persoane. Există trei variante disponibile: Vito Tourer BASE, funcţional şi robust, versatilul Vito Tourer PRO şi modelul premium Vito Tourer SELECT. Datorită acestei familii complete de modele, Tourer poate fi adaptat oricărui tip de transport de persoane.

Premieră: tracţiune faţă, spate şi integrală

„One for all” este o afirmaţie celebră, care se aplică şi în cazul sistemului de propulsie al noului Vito. Acesta este primul autovehicul din clasa sa care dispune de variante de tracţiune spate, tracţiune integrală sau, în prezent, de tracţiune faţă.

Noul sistem de tracţiune faţă din această gamă este util. Când autovehiculul este gol sau când transportă doar o sarcină uşoară, această variantă oferă o putere de tracţiune îmbunătăţită. Preţul de achiziţie este, de asemenea, foarte atractiv. Pe de altă parte, tracţiunea spate este soluţia potrivită pentru toate situaţiile în care sunt implicate încărcături grele, volum pentru remorcat sau când este solicitată o dinamică de conducere excepţională.

Tracţiunea integrală este folosită atunci când o putere de tracţiune mare este necesară, inclusiv în condiţii grele sau pe drumurile cu dificultăţi. Datorită noului design integrat al sistemului de tracţiune integrală, înălţimea autovehiculului Vito 4x4 este similară cu cea a modelelor cu tracţiune faţă sau spate.

Două motoare turboDiesel cu cinci variante de putere

Noul Vito cu tracţiune faţă este conceput pentru următoarele situaţii: cu predominanţă operaţiuni punctuale, cu o încărcătură maximă, la o sarcină utilă mică spre medie. Menţinerea costurilor pe cât de scăzute posibil este, de asemenea, o prioritate pentru Mercedes-Benz.

Acest model are un motor compact cu patru cilindri, montat transversal, cu o cilindree de 1.6 litri şi disponibil în două variante de putere: Vito 109 CDI cu 88 CP şi Vito 111 CDI cu 114 CP.

În cazurile în care cerinţele privind performanţa sunt ridicate, utilizarea este intensivă, încărcăturile sunt grele sau trebuie remorcate, alegerea perfectă este noul Vito cu tracţiune spate şi motor cu patru cilindri, cu o cilindree de 2.15 litri. Acesta este disponibil în trei variante de putere: Vito 114 CDI 136 CP, Vito 116 CDI 163 CP şi Vito 119 BlueTEC 190 CP. Având primul motor Euro VI din clasa sa, Vito 119 BlueTEC ocupă un loc aparte în acest segment.

Transmisia manuală cu şase trepte transmite putere motorului în versiunea standard. Transmisia automată 7G-TRONIC PLUS cu convertizor de cuplu motor este opţională pentru Vito 114 CDI şi Vito 116 CDI Vito şi standard la Vito 119 BlueTEC şi Vito 4x4 cu tracţiune integrală. În cazul autovehiculelor comerciale uşoare, acesta este singurul model din lume cu transmisie automată, convertizor de cuplu motor şi şapte trepte.

Suspensie optimizată cu noua direcţie electromecanică

Calitatea superioară a suspensiei a fost îmbunătăţită suplimentar. Primele schimbări au fost realizate în cazul sistemului de direcţie cu asistenţă de putere electromecanică şi în cazul cinematicii. Îmbunătăţirile se extind şi  la puntea spate cu braţ semi-posterior, arcuri elicoidale şi tuning de amortizor.

Vito furgon şi Mixto sunt proiectate pentru încărcături mari. Suspensia de confort este oferită drept opţiune pentru Mixto şi standard pentru toate modelele Vito Tourer. Caracteristicile includ arcuri mai puţin rigide şi un control mai delicat al amortizoarelor.

Noul Mercedes-Benz Vito stabileşte, de asemenea, noi standarde de siguranţă. Siguranţa se extinde, în mod natural, către precizia direcţiei şi discuri de frână redimensionate (cu sistem de frânare 16’ sau 17’ în funcţie de model), precum şi ADAPTIVE ESP ca dotare standard.

Vito furgon este singurul autovehicul comercial uşor care oferă standard airbag-uri şi un indicator care aminteşte de punerea centurii de siguranţă, atât pentru şofer, cât şi pentru pasager. Vito Tourer PRO şi Vito Tourer SELECT dispun, de asemenea, de airbag-uri tip cortină şi airbag-uri laterale pentru torace/pelvis. Pentru prima dată, Vito a făcut posibilă introducerea de airbag-uri în spate pentru Tourer. Cu până la opt airbag-uri în total, Tourer este, prin comparaţie, un nou punct de reper în segmentul său.

Echipamentele standard ale noului Vito includ şi Attention Assist. Bazându-se pe diverşi parametri, această funcţie stabileşte observaţii cu privire la starea şoferului. Unic în acest segment, Crosswind Assist este disponibil standard. Assist Crosswind elimină efectele rafalelor de vânt care acţionează asupra autovehiculului. În plus, monitorizarea presiunii anvelopelor este un alt element oferit standard.

Noul Vito poate fi echipat şi cu alte sisteme de asistenţă, pentru a răspunde nevoilor individuale. Active Parking Assist este nou şi unic în cazul autovehiculelor comerciale uşoare. Blind Spot Assist emite un avertisment în cazul în care există alte vehicule în unghiul mort la schimbarea benzii, iar Lane Keeping Assist atrage atenţia atunci când autovehiculul se abate de la banda de circulaţie.

În cazul noului Vito, opţiunea Intelligent Light System (ILS) este o alternativă la farurile puternice cu halogen, oferite standard. Unică în cazul autovehiculelor comerciale uşoare, această tehnologie beneficiază de indicatori cu LED, lămpi de zi cu LED, precum şi de faruri cu LED pentru fază scurtă şi faza lungă, cu funcţia cornering. În funcţie de viteză, farurile se adaptează la condusul pe autostrăzi sau drumuri de ţară, printr-o distribuţie a luminii variată.

Trei modele de lungime şi până la patru versiuni de greutate

Toate cele trei variante de lungime sunt cu 140 de milimetri mai lungi decât precedentul Vito. Acest aspect poate fi atribuit în principal spatelui prelungit, care ajută la protejarea pietonilor. Astfel, au rezultat autovehicule cu lungimile de 4.895 mm, 5.140 mm şi 5.370 mm. Înălţimea maximă este de 1.910 mm, însă diferă în funcţie de model. Prin urmare, toate variantele se situează în limita de doi metri înălţime şi se încadrează perfect în parcările auto subterane sau etajate şi în spălătoriile automate.

Sarcina utilă a autovehiculelor Vito se situează între 2,8 t şi 3,05 t. Aceste modele sunt completate de varianta mică de 2,5 t şi de o variantă upgradată de 3,2 t. Datorită noii tracţiuni faţă, combinată cu un motor Diesel compact, Vito furgon cu o lungime medie şi echipamente standard are o masă de doar 1.61 kg. Ca urmare, chiar şi varianta Vito cu o masă maximă admisă de 3,05 t dispune de o sarcină utilă impresionantă de 1.289 kg. Cu toate acestea, campionul sarcinii utile din clasa sa este Vito cu tracţiune spate, care are o masă maximă admisă de 3,2 t şi o capacitate de sarcină utilă de 1.369 kg.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite