autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford-Focus_2015_1600x1200_wallpaper_01_resize_1421859970
25 Decembrie 2014
Noul Ford Focus -- Tehnologie avansata, executie rafinata, eficienta imbunatatita

Noul Ford Focus duce la un nou nivel cel mai bine vândut model la nivel mondial, datorită unui design exterior mai emoţionant şi mai îndrăzneţ, unui interior intuitiv, conceput cu măiestrie, unei suite de noi tehnologii ce sporesc confortul şi unor îmbunătăţiri majore ale consumului.

Caracterul sportiv şi atractivitatea noului Focus sunt puse în valoare de o grilă orizontală remarcabilă, de un interior de tip carlingă şi de padelele pentru schimbarea vitezelor. Noul Focus marchează de asemenea debutul european al SYNC 2, sistemul avansat de infotainment al Ford, precum şi al noului motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri şi al motoarelor Diesel TDCi.

„Nu eram mulţumiţi cu locul 1. Am vrut să uimim oamenii cu o extraordinară versiune nouă a lui Focus”, a declarat Stephen Odell, preşedinte Ford Europe, Orientul Mijlociu şi Africa.

Design sofisticat

Ford a creat un Focus mai sofisticat şi mai avansat printr-o redesenare care reflectă limbajul global de design One Ford, prezent şi la noul Mondeo şi noua Fiesta.

Disponibil în două noi culori exterioare, Deep Impact Blue şi Glace Blue, noul Focus are o postură mai lată şi mai joasă, cu un nou design pentru capotă, partea frontală şi grilă. Capota este sculptată într-o formă dinamică de la montantul faţă la colţurile părţii superioare a grilei trapezoidale inverse pentru a asigura un aspect puternic, mândru.

Farurile mai tăioase şi mai subţiri şi proiectoarele de ceaţă alungite şi mai dreptunghiulare contribuie la o parte frontală mai îndrăzneaţă. Detaliile cromate subtile accentuează impresia de eleganţă, în timp ce spatele maşinii este şi el mai atractiv, datorită unei noi dispuneri a fasciei şi hayon-ului, precum şi lămpilor mai subţiri.

La redesenarea interiorului noului Focus, Ford a acordat atenţie feedback-ului din partea clienţilor şi a răspuns printr-o dispunere mai intuitivă, completată de un volan şi o consolă centrală cu mai puţine manete şi butoane. Finisajul negru de satin şi detaliile cromate contribuie la un aspect mai modern şi mai curat şi la funcţii mai logice şi mai intuitive.

Noul spaţiu central de depozitare oferă mai mult spaţiu, precum şi o nouă cotieră integrată, glisantă. În noul spaţiu ajustabil pot încăpea o varietate de sticle şi pahare, având capacitatea de a stoca simultan o sticlă de apă de 1 litru şi un pahar de 0,4 litri. Clienţii noului Focus se vor bucura de asemenea de călătorii mai silenţioase, datorită unei mochete şi unor geamuri laterale mai groase, precum şi unei izolaţii mai bune a compartimentului motor.

Afişaj tactil cu SYNC 2

Noul Focus va fi primul vehicul de pe piaţa europeană dotat cu SYNC 2. Sistemul avansat de infotainment al Ford include un ecran tactil color de 8 inch, de înaltă rezoluţie şi control vocal avansat pentru un acces mai facil la funcţiile audio, navigare, aer condiţionat şi la telefoanele mobile compatibile.

 

Sistemul de navigare al SYNC 2 oferă de asemenea în premieră pe piaţa europeană un afişaj cu ecran divizat cu intersecţii detaliate, nume de străzi rostite, intersecţii de autostrăzi 3D şi imagini ale unor puncte de reper, precum şi ghidul MICHELIN şi ghidul verde MICHELIN. SYNC 2 permite şoferilor să rostească destinaţii „dintr-o singură încercare” şi să solicite sistemului să redea un anumit artist. Simpla apăsare a butonului de control vocal şi rostirea enunţului „mi-e foame” vor duce la afişarea unei liste a restaurantelor din zonă, apoi fiind afişate indicaţii de navigare spre acestea.

Tehnologii avansate de condus

Noul Focus este primul model Ford care oferă Perpendicular Parking, o nouă tehnologie de parcare hands-free care ajută şoferii să parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte maşini.

Actuala generaţie Focus a introdus funcţia de asistenţă la parcarea laterală Active Park Assist care, prin apăsarea unui buton, utilizează senzori ultrasonici pentru a localiza spaţii de parcare şi pentru a ghida vehiculul în timp ce şoferul controlează acceleraţia şi frâna. Adăugarea a doi noi senzori în partea din spate a noului Focus permite funcţiei Perpendicular Parking să opereze în mod similar.

Senzorii suplimentari permit de asemenea Ford să ofere în premieră în Europa tehnologii care ajută şoferii atunci când fac manevre de ieşire din spaţiile de parcare:

·        Cross Traffic Alert avertizează şoferii care ies cu spatele dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care vor trece în curând prin spatele lor. Utilizând un radar cu o rază de până la 40 de metri, sistemul va emite trei semnale de avertizare distincte dacă detectează apropierea unui vehicul.

·        Park-Out Assist asistă şoferii la ieşirea dintr-un spaţiu de parcare paralelă. După ce şoferul a ales direcţia spre dreapta sau spre stânga, sistemul operează volanul în timp ce şoferul controlează acceleraţia şi frâna.

Ford a îmbunătăţit de asemenea popularul său sistem de evitare a coliziunilor Active City Stop, care pre-activează frânele şi, dacă şoferul tot nu reacţionează, reduce cuplul motorului şi frânează automat pentru a ameliora impactul în urma coliziunii. Sistemul a fost îmbunătăţit pentru a opera la viteze de până la 50 km/h, comparativ cu 30 km/h la actuala versiune.

Ford introduce de asemenea în Europa sistemul Autonomous Emergency Braking (frânare de urgenţă autonomă). Acesta funcţionează într-un mod similar cu Active City Stop, dar cu o rază de detectare a vehiculelor mult mai mare pentru a asista şoferul la viteze mari, de exemplu pe autostradă, emiţând avertismente şi frânând, dacă este necesar.

Actuala tehnologie Adaptive Cruise Control permite şoferilor Focus să menţină o distanţă prestabilită faţă de vehiculul din faţă, chiar şi atunci când respectivul vehicul merge cu o viteză mai mică decât viteza de croazieră. Pentru momentele în care Adaptive Cruise Control nu este activ, Ford aduce în premieră în Europa noul sistem Distance Alert, care permite şoferilor să seteze o distanţă preferată pe care ar vrea să o menţină faţă de vehiculul din faţă. În cazul în care şoferul se apropie, sistemul emite un avertisment în trei trepte pe afişajul de pe bord, verde, galben şi roşu, înainte de a se auzi un avertisment sonor.

Noul Focus va fi de asemenea echipat în premieră cu tehnologia Ford MyKey. MyKey permite proprietarilor să programeze o cheie, de obicei destinată mai tinerilor şoferi, care restricţionează viteza maximă, reduce volumul maxim al sistemului audio şi îl poate dezactiva total dacă şoferul şi pasagerii nu poartă centurile de siguranţă. Sistemul poate împiedica şoferul să dezactiveze tehnologii de siguranţă precum Electronic Stability Control şi Active City Stop, care pot ajuta la diminuarea sau prevenirea coliziunilor la viteză mică.

Luminând drumul

Sistemul îmbunătăţit Adaptive Front Lighting ajustează acum luminile noilor faruri Bi-Xenon HID pentru a se plia perfect pe configuraţia drumului. Sistemul evaluează lumina ambientală din jurul vehiculului, precum şi obiectele de pe drum din faţa automobilului şi apoi ajustează unghiul şi intensitatea luminii farului la una dintre cele şapte setări disponibile în funcţie de viteza, unghiul de virare şi distanţa vehiculului faţă de obiectul din faţă.

La viteze mari, cum sunt cele de pe autostradă, farurile sunt ridicate pentru a proiecta o rază mai lungă şi mai dreaptă obţinând o mai bună vizibilitate, iar în localităţi, unde vitezele sunt mai mici şi iluminatul stradal este mai puternic, raza se va dispersa în jos pentru a ilumina mai intens drumul din apropierea vehiculului. Atunci când maşina virează la viteze mici, sistemul va proiecta lumina spre partea laterală a drumului pentru a face bicicliştii şi pietonii mai vizibili. Sistemul ajută şoferii să vireze la viteze mai mari direcţionând lumina mai adânc în curbă.

Noul Focus va continua să ofere dotări inovative introduse anterior pe care şoferii au ajuns să le aprecieze şi să se bazeze, precum Door Edge Protector, care asigură împotriva unor avarieri accidentale scoţând un element rabatabil care acoperă muchiile portierei la o fracţiune de secundă după ce aceasta este deschisă.

Noul Focus duce mult-lăudatul ADN distractiv-de-condus la un nou nivel datorită manevrabilităţii şi direcţiei îmbunătăţite. Inginerii Ford au realizat o impresie de solid, reactiv şi de conectare la drum crescând rigiditatea structurală în partea din faţă, revizuind geometria suspensiei, crescând rigiditatea laterală a bucşelor de suspensie „implicate în direcţie”, reajustând amortizoarele şi încorporând un nou program de stabilitate electronică. Direcţia asistată electric a fost de asemenea reajustată pentru a-l face pe şofer să se simtă şi mai conectat la drum.

Noi motoare eficiente din punct de vedere al consumului

Noul Focus oferă un consum semnificativ îmbunătăţit la mai multe versiuni în comparaţie cu actualul model, datorită noilor opţiuni de grupuri motopropulsoare. Cel mai mult ameliorat model diesel va oferi o reducere de 19 procente a consumului de combustibil, în timp ce cel mai mult îmbunătăţit model pe benzină va asigura o reducere de 17 procente a consumului.

Noul Focus va fi primul model de pe piaţa europeană care va fi echipat cu noul motor eficient pe benzină EcoBoost de 1,5 litri (150 CP şi 180 CP) şi cu noul motor diesel TDCi de 1,5 litri (95 CP şi 120 CP). Focus va continua să fie echipat cu motorul pe benzină EcoBoost de 1 litru (100 CP şi 125 CP), care a fost cumpărat de o treime dintre clienţii Focus anul trecut şi a fost desemnat Motorul Internaţional al Anului în 2012 şi 2013. Va exista de asemenea o nouă versiune a motorului EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2, primul motor non-hibrid al unei maşini de familie de pe piaţa europeană cu emisii sub 100 g/km CO2.

Grupul motopropulsor cu transmisie automată PowerShift şi motor diesel de 1,5 litri şi 120 CP, care va fi introdus anul viitor, va oferi o ameliorare de 19 procente comparativ cu motorul echivalent echipat pe actualul Focus. Noul Focus echipat cu transmisie automată şi cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, care va fi de asemenea lansat anul viitor, va oferi o ameliorare de 17 procente faţă de motorul echivalent pe care îl va înlocui. Un model TDCi diesel de 2 litri şi 150 CP va fi cu 14 procente mai eficient decât în prezent în echiparea cu o cutie de viteze manuală (13 procente cu cutie de viteze automată).

Noul Focus va fi dotat în premieră pentru un model Ford în Europa cu padele de schimbare a treptelor de viteză care vor permite şoferilor să controleze schimbările de trepte fără a-şi lua mâna de pe volan. Padelele vor fi disponibile ca opţiune împreună cu toate transmisiile automate PowerShift, atât cele diesel, cât şi cele pe benzină.

Pentru a satisface cererea în creştere pentru Focus, care este comercializat în mai mult de 140 de ţări, Ford a crescut capacitatea de producţie la nivel mondial, construind modelul în opt uzine de pe patru continente. Uzinele din Germania, SUA, Rusia, China, Thailanda, Vietnam, Taiwan şi Argentina au o capacitate totală de producţie de peste 1,5 milioane de vehicule Focus anual cu o cadenţă de două unităţi pe minut. În Europa, Ford construieşte câte un nou Focus la fiecare 90 de secunde.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite