autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
deschidere_resize1_1506243760
25 August 2017
Noul Ford Fiesta -- Patru personalitati diferite

Noua generaţie Fiesta este dezvăluită cu cea mai sofisticată gamă de tehnologii de asistenţă la condus şi cu cele mai avansate opţiuni de conectivitate oferite vreodată pe un model de volum de clasă mică pe piaţa din Europa. Gama de versiuni disponibile este cea mai amplă şi mai versatilă din toţi cei 40 de ani de istorie a acestui model.

Ford a prezentat patru versiuni de producţie diferite pentru Fiesta: stilata Fiesta Titanium, versiunea de performanţă Fiesta ST-Line, versiunea premium Vignale şi crossover-ul Fiesta Active – primul model din noua gamă Active care va fi extinsă, în anii următori, pentru a cuprinde majoritatea gamei Ford.

Disponibil în variante de caroserie cu trei şi cinci uşi, Fiesta oferă un nivel superior de calitate şi rafinament, plusând cu un aspect exterior elegant nou şi cu un interior revoluţionar care pune la dispoziţie opţiuni de personalizare mai numeroase ca oricând. Caracterul de automobil plăcut de condus, care a făcut din Fiesta cel mai vândut automobil de clasă mică timp de patru ani consecutivi, este şi mai evident în noua generaţie.

Fiesta se bazează pe unele dintre cele mai bune dotări de asistare a şoferului disponibile în această clasă, mizând pe tehnologii de detectare care pot monitoriza calea de rulare cu până la 130 de metri în faţa maşinii. Între acestea se numără şi Sistemul de detectare a pietonilor, prezentat într-o versiune îmbunătăţită care este capabilă, în premieră, să ajute la prevenirea coliziunilor pe timp de noapte. Sistemul Ford de asistenţă activă la parcare oferă, la rândul său, posibilitatea de a lăsa în seama maşinii controlul frânelor în timpul manevrelor de parcare „mâini libere”, pentru a împiedica ciocnirile la viteză redusă.

Noua generaţie Ford Fiesta se caracterizează printr-o gamă amplă de tehnologii de top la nivelul acestui segment care vizează amplificarea confortului, funcţionalităţii şi siguranţei. Tehnologiile avansate de asistare a şoferului se bazează pe două camere video, trei senzori radar şi doisprezece senzori cu ultrasunete care împreună au capacitatea de a monitoriza un câmp de 360° în jurul vehiculului şi de a scana drumul din faţă pe o distanţă de până la 130 de metri – adică o distanţă mai mare decât lungimea unui teren de fotbal.

Fiesta este primul model Ford care oferă o versiune îmbunătăţită a Sistemului de asistenţă pre-coliziune cu depistare a pietonilor. Acesta poate depista pietonii aflaţi pe carosabil sau în apropierea carosabilului şi care ar putea intersecta traiectoria maşinii; depistarea este acum posibilă şi pe timp de noapte. Sistemul este proiectat să reducă amploarea unor posibile coliziuni frontale cu alte vehicule sau cu pietoni, respectiv să ajute şoferii să evite complet unele accidente. Unghiul mai larg al camerei video permite o monitorizare mai bună a pietonilor.

O altă dotare disponibilă pentru prima oară pe Fiesta este Sistemul de asistenţă activă la parcare cu senzor pentru parcarea perpendiculară. Acesta ajută şoferii să identifice spaţii de parcare adecvate şi să parcheze perpendicular sau lateral în modul „Mâini libere. Perfecţionată pentru Fiesta, această tehnologie poate de acum să acţioneze frânele dacă şoferii nu răspund la îndrumările sistemului şi la avertizările de apropiere atunci când execută manevrele de rulare în faţă şi în spate sau când coliziunea cu o maşină sau alt obiect staţionar este iminentă.

Fiesta este primul automobil din segmentul său din Europa care oferă un sistem de alertă la intersectarea cu traficul perpendicular care poate avertiza şoferii, la ieşirea dintr-o parcare, cu privire la vehiculele ce ar putea să treacă prin spatele lor. Această dotare se numără printre cele 15 tehnologii de asistare a şoferului de care dispune Ford Fiesta, alături de tempomatul adaptiv, limitatorul inteligent de viteză, sistemul de avertizare pentru unghiul mort, sistemul de indicare a distanţei, sistemul de avertizare a şoferului, sistemul de menţinere a benzii de rulare, sistemul de avertizare la părăsirea benzii şi sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale.

De asemenea, Fiesta este primul model Ford ce poate fi dotat cu un sistem audio premium „B&O PLAY” şi prima generaţie Fiesta care oferă plafon panoramic culisant. SYNC 3, sistemul Ford de infotainment, include ecran tactil de până la 8 inch. În acelaşi timp, reducerea cu aproape 50% a numărului de butoane de pe consola centrală garantează comenzi şi mai intuitive într-un interior spaţios şi ergonomic.

Noul Ford Fiesta vine cu o gamă completă de motoare Euro 6 diesel şi benzină. Acestea oferă performanţe ridicate şi un consum eficientizat pentru o experienţă de top la volan în această clasă şi pentru a reduce costurile de utilizare.

Premiatul motor pe benzină Ford 1,0 EcoBoost, pe care Ford îl produce şi la uzina din Craiova, este disponibil pe noul Ford Fiesta în versiunile de 100 CP, 125 CP şi 140 CP cu transmisie manuală în 6 trepte. Opţional, pentru versiunea de 100 CP, noul Ford Fiesta poate fi oferit cu transmisie automată în 6 trepte şi padele de schimbare a vitezelor.

Motorul TDCi de 1,5 litri, care oferă 120 CP, furnizează o combinaţie versatilă de putere, cuplu şi eficienţă pentru o experienţă plăcută la volan, este cuplat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi oferă emisii reduse de CO2. Totodată, noul Ford Fiesta poate fi configurat şi cu motorul de 1,5 litri TDCi într-o versiune de 85 CP.

Motorul pe benzină de 1,1 litri de la Ford are aceeaşi arhitectură cu trei cilindri ca multi-premiatul motor 1,0 EcoBoost şi este oferit cu o nouă transmisie manuală cu cinci trepte pentru versiunile de 70 CP şi 85 CP. Acest nou motor înlocuieşte motorul pe benzină de 1,25 litri aspirat şi asigură o putere mai mare.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite