autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mazda-CX-3_2016_1600x1200_wallpaper_03_resize_1440321005
25 Iulie 2015
Noua Mazda CX-3 -- Inspiratie, design cu atitudine si tehnologie

Mazda lansează noua Mazda CX-3 şi intră în segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni printr-o model care îmbină designul KODO, ajuns acum la maturitate, şi tehnologiile SKYACTIV, care asigură performanţe dinamice, manevrabilitatea specifică Mazda şi un consum de combustibil redus. Noul model, disponibil şi în variantă cu tracţiune integrală, înglobează platforma de conectivitate MZD Connect şi o gamă largă de tehnologii de siguranţă activă dezvoltate de Mazda.

Exteriorul CX-3 este o transpunere foarte reprezentativă a limbajului KODO prin liniile care inspiră dinamism. Modelul adoptă pachetul complet cu tehnologie LED (faruri, lumini de poziţie, proiectoare de ceaţă şi stopuri) şi poate fi comandat cu jante de aliaj 16 sau de 18 inch. La interior pasagerii sunt întâmpinaţi de un spaţiu generos, printre cele mai mari din gamă pentru şofer şi pasagerul din faţă, de materiale premium şi de o planşă de bord special desenată pentru nou model. Habitaclul poate fi configurat în mai multe combinaţii de nuanţe pentru tapiţerie şi secţiunile bordului.

Elementele cheie din jurul şoferului (pedalier, schimbător, butonul rotativ de comandă şi altele) sunt poziţionate pentru a acţiona ca extensii naturale ale acestuia atunci când sunt utilizate. Conectivitatea este unul dintre atributele principale ale modelului, mulţumită sistemului MZD Connect, care permite conectarea prin Bluetooth a smartphone-ului şi folosirea funcţiilor acestuia prin intermediul ecranului tactil de 7 inch, poziţionat în partea de sus a consolei centrale, pentru un plus de siguranţă. Funcţiile de infotainment afişate pe ecran pot fi controlate şi prin intermediul centrului de comandă HMI amplasat pe tunelul median, la îndemână atât pentru şofer, cât şi pentru pasagerul din dreapta. Opţional modelul va putea fi echipat cu Active Driving Display, unul dintre primele head-up display-uri din segment. Pentru un plus de sportivitate instrumentarul de bord are în centru un turometru analogic generos, încadrat de un vitezometru şi indicatori digitali.

Noul Mazda CX-3 propune trei variante de motorizare. Prima este noul diesel  SKYACTIV-D de 1.5 litri şi 105 CP cu un consum redus, de doar 4 litri/100 km în regim mixt pentru versiunea cu tracţiune faţă şi transmisie manuală cu şase trepte. Pentru iubitorii motoarelor pe benzină, Mazda CX-3 poate fi echipat cu propulsorul SKYACTIV-G de 2 litri în două variante de putere, de 120 şi 150 CP, cu un consum care porneşte de la 5,8 l/100 km în regim combinat, pentru versiunea cu tracţiune faţă şi transmisie automată cu şase trepte. Toate motorizările respectă normele Euro 6.

Transmisiile SKYACTIV-Drive şi SKYACTIV-MT au fost adaptate noului model şi contribuie la scăderea consumului de combustibil fără nici un compromis în ceea ce priveşte precizia şi promptitudinea răspunsului oferit şoferului. Varianta automată prezintă şi un mod sport care oferă un plus de cuplu în funcţie de fermitatea cu care este apăsată pedala de acceleraţie. În standard, modelul este echipat cu sistemul i-Eloop, de recuperare a energiei rezultate în urma frânării, pe motorizarea G150.

Noul SUV subcompact combină avantajul unei gărzi la sol mai înalte cu manevrabilitatea excelentă în oraş, dar şi pe autostradă. Sistemul precis de direcţie asistată electric a fost adaptat dimensiunilor modelului, iar tracţiunea integrală, cu avertizare în cazul pierderii aderenţei pe puntea faţă şi redistribuirea tracţiunii către roţile cu aderenţă, economiseşte combustibil, schimbă automat între utilizarea punţii faţă sau a tuturor celor 4 roţi şi este mai uşor cu aproximativ 20% comparativ cu platforma folosită pentru modelele mai mari. Modelul are una dintre cele mai reduse mase din segment, iar la acest rezultat a contribuit şi caroseria, alcătuită în procent de 63% din oţeluri cu limită înaltă de elasticitate şi rezistenţă la rupere.

Noua Mazda CX-3 va fi o referinţă în materie de siguranţă în clasă. Echipamentele de siguranţă activă includ o gamă largă de tehnologii i-ACTIVSENSE. Pilotul automat adaptiv Mazda (MRCC) monitorizează viteza şi distanţa faţă de autovehiculele din faţă şi acţionează acceleraţia sau frâna pentru a păstra o distanţă sigură la viteze între 30-200 km/h, sistemul Distance Recognition Support System (DRSS) afişează distanţa până la vehiculele din faţă şi atenţionează şoferul printr-un martor, Face Obstruction Warning (FOW) produce un sunet de avertizare pentru şofer dacă DRSS detectează un risc crescut de coliziune, Asistentul inteligent la frânarea în oraş (SCBS) analizează spaţiul până la autovehiculul din faţă, la viteze între 4 şi 30 de km/h, şi poate încetini automat dacă şoferul nu reacţionează în cazul unei apropieri excesive de acesta, completat de sistemul Smart Brake Support (SBS) care preia aceleaşi funcţii la viteze între 15 şi 145 de km/h, iar Blind Spot Monitoring (BSM) monitorizează spatele şi lateralele maşinii şi poate fi folosit şi la deplasarea în marşarier graţie sistemului RCTA.

În funcţie de nivelul de echipare ales, noua Mazda CX-3 va putea fi dotată cu Sistemul de atenţionare la depăşirea benzii de rulare (LDWS), care avertizează şoferul dacă depăşeşte linia dintre benzile de mers fără să semnalizeze acest lucru şi Sistemul de control automat fază lungă (HBC) care comută între faza scurtă şi faza lungă.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite