autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Renault_69470_global_en_resize_1440318685
25 Iulie 2015
Renault Oroch -- Prima varianta pick-up bazata pe Duster

Renault a lansat, la Salonul Auto de la Buenos Aires, Duster Oroch, prima variantă pick-up a automobilului accesibil 4x4, destinată pieţei sud-americane, unde cererea pentru acest tip de vehicule este ridicată

Duster Oroch prezintă toate trăsăturile unui „pick-up truck” american. Vehiculul are o gardă la sol ridicată şi este dotat cu dublă cabină, care permite îmbarcarea a cinci persoane, contrar variantelor anterioare ale modelelor pick-up ale Renault sau Dacia.

Mai puţin impozant decât vehiculele în vogă în Statele Unite, Oroch are însă linii mai robuste decât concurenţa actuală, reprezentantă în Brazilia de două modele derivate din vehicule compacte, Saveiro, înrudit cu automobilul Golf al Volkswagen, şi Strada, al grupului Fiat.

America de Sud are nevoi specifice, ceea ce poate părea paradoxal în această perioadă de globalizare a maşinilor. Cu această mondializare, pieţele sunt mai puţin etanşe şi nu este imposibil ca pick-up-urile lansate pe o piaţă să devină standarde mondiale, aşa cum s-a întâmplat cu vehiculele 4X4 şi crossover”, a comentat Bertrand Rakoto, analist în domeniul auto la D3 Intelligence.

Pentru a ţine sub control costurile, Oroch nu este un vehicul complet nou, ci un derivat al Duster realizat de centrul de design al grupului francez din America Latină.

Constructorul francez a folosit platforma unică a gamei Dacia în speranţa de a reproduce pe piaţa pick-up succesul înregistrat de Duster pe segmentul 4X4.

Oroch, prezentat în fază de concept în octombrie 2014, la salonul auto de la Sao Paulo, va fi produs în Brazilia, a doua mare piaţă a Renault după cea franceză.

Piaţa auto sud-americană are un potenţial ridicat de creştere, în pofida problemelor actuale provocate de conjunctura economică. Potrivit estimărilor IHS, în regiune ar putea fi comercializate în acest an aproape 560.000 de vehicule pick-up, cu mult sub America de Nord (2,9 milioane) sau Asia de Sud (760.000).

Incluzând Mexicul, dar excluzând SUA şi Canada, Renault estimează piaţa americană a pick-up-urilor la 900.000 de vehicule, ceea ce înseamnă 75% din vehiculele utilitare uşoare cumpărate de automobiliştii din regiune.

După lansarea Oroch, Renault va completa în 2016 ofensiva pe acest segment cu un pick-up mai mare, bazat pe platforma Nissan şi care va fi produs la fabrica din Mexic a constructorului japonez, iar ulterior de o uzină din Argentina a grupului francez.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite