autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
25 August 2015
Noul Mitsubishi L200 -- A cincea generatie

Cea de-a cincea generaţie L200, ce a fost dezvoltată 100% de către MMC timp de 28 de luni şi care reprezintă cea mai recentă expresie a conceptului de camionetă Sport Utility Truck, este menită să satisfacă nevoile tot mai diversificate ale clienţilor de pick-up-uri, la nivel global, oferind mai mult stil, confort, manevrabilitate şi rezistenţă.

Caracteristici principale

* Noul stil sportiv, păstrează expresiva linie laterală caracteristică de tip „J-Line”, element marcant al caroseriei modelului L200 precedent (la varianta Double Cab), realizând în acelaşi timp un nivel scăzut al coeficientului aerodinamic în valoare de 0,40 şi menţinând greutatea în limite rezonabile pentru a obţine un excelent raport putere/greutate.

* Creşterea spaţiozităţii în raport cu dimensiunile totale compacte (păstrând totodată cea mai strânsă rază de bracaj din segment, de 5,9 m) şi lungimea eficientă a benei.

* Sporirea calităţii percepute la interior mulţumită scaunelor confortabile, poziţiei excelente la volan, confortului sporit pe parcursul călătoriei, şi altele.

* Un plus de confort oferit de uşile duble (adică 4 uşi) pe versiunea Club Cab.

* Noul motor diesel MIVEC 2.4L 154 / 181 CP este versiunea mai mare a motoarelor 4N13 (ce echipează ASX şi Lancer) şi 4N14 (ce echipează Outlander). Noul motor ce echipează modelul L200 face ca emisiile de CO2 să scadă de la 199 g/km (vechiul model) la 169 g/km (vs. competitori între 180 şi 265 g/km).

* Folosirea unei noi cutii manuale în 6 trepte şi a noii cutii automate în 5 trepte, pentru o performanţă îmbunătăţită, emisii de CO2 scăzute şi reducerea costurilor de mentenanţă.

* Fiabilitate crescută datorită designului – de la o structură şi un şasiu puternice până la întreţinerea grupului moto-propulsor (intervalul de schimb de ulei al motorului mărit de la 15.000 km la 20.000 km pentru noul L200, de la intervalul de schimb de ulei al transmisiei automate de la 80.000 km la „utilizare pe viaţă” pentru noul L200, până la tratamentul anticoroziune al caroseriei mult îmbunătăţit faţă de precedentul model).

* Siguranţă pro-activă îmbunătăţită

* Siguranţă pasivă îmbunătăţită prin dezvoltarea noii caroserii RISE, patentată de către MMC, şi adăugarea airbag-ului pentru genunchii şoferului.

Utilitate eficientă

În comparaţie cu modelul precedent, toate variantele noului L200 dispun de un ampatament minimizat pentru a oferi, la interior, una dintre cele mai mari lungimi din clasa sa, fără a sacrifica capacitatea de sarcină utilă a benei. Acest aspect este cu atât mai evident la versiunea Double Cab, în cazul căreia utilizarea liniei distinctive în forma literei J, ce leagă cabina şi bena, oferă mai mult spaţiu la interior dar şi un volum de încărcare amplu, cu o creştere de 2 cm în lungimea totală.

Noul L200 se situează tot în cadrul clasei modelelor cu lungimea de 5 m (5,205 mm pentru varianta Double Cab), fiind foarte manevrabil şi uşor de parcat (cu cea mai mică rază de bracaj din clasa sa – 5,9 m) greutatea sa constituind factorul cheie pentru economia de combustibil şi prin urmare emisii CO2 reduse, toate acestea generând costuri de întreţinere reduse pentru orice tip de clientelă.

Cu toate acestea, încadrându-se în aceste dimensiuni, inginerii MMC s-au descurcat destul de bine cu lungimea benei (1,520 mm) echivalând cu 29,2% din lungimea totală. Bena are acum o adâncime mai mare (de până la 475 mm pentru noul L200 vs. 460 mm la modelul anterior).

Proiectarea atentă a designului caroseriei a contribuit la menţinerea greutăţii în limite rezonabile (doar 1,875 kg pentru versiunea Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T) îmbunătăţind în acelaşi timp capacitatea de remorcare la maxim 3.100 kg, rigiditatea totală, siguranţa pasivă şi NVH.

Habitaclu surprinzător

Măiestria şi eficienţa inginerească a MMC sunt reflectate şi în interiorul noului L200, ce se dovedeşte a fi extrem de confortabil şi spaţios, aspectul habitaclului fiind întregit de detalii practice şi finisaje atent executate.

Disponibil în Europa în variantele Double Cab şi Club Cab, noul L200 îşi întâmpină pasagerii cu un nou sistem de deschidere a portierelor pentru versiunea Club Cab, prin introducerea uşilor duble, 4 uşi separate mai exact. Portierele principale, pe partea din faţă, sunt completate de unele similare pe partea din spate (mai mici însă şi articulate către partea din spate), acestea având rolul de a facilita accesul persoanelor (cu tot cu bagaje) în habitaclu, lipsa stâlpului central permiţând accesul în cabină mult mai uşor.

Odată pătrunşi în habitaclu, clienţii, vor observa spaţiozitatea cabinei, ce oferă mai mult spaţiu la nivelul capului şi umerilor în partea din faţă şi mai mult spaţiu pentru picioare în partea din spate.

On & Off-road

Oferind stabilitate şi fiabilitate, noul L200 păstrează aspectul general al predecesorului său, constând în suspensie cu braţe paralele & arc elicoidal pe faţă, punte fixă cu arcuri lamelare pe pentru puntea spate, cea din urmă fiind necesară datorită condiţiilor extreme în care autoutilitara poate fi utilizată.

Pe variantele 2WD şi 4WD, noile arcuri lamelare proiectate, au fost repoziţionate în timp ce lungimea lor a crescut. În ceea ce priveşte suspensia faţă, stabilitatea pe puntea faţă a fost îmbunătăţită o data cu optimizarea suspensiei. Aceste modificări vor oferi un confort sporit pe şosele precum şi o stabilitate îmbunătăţită în teren accidentat.

În concordanţă cu aceste modificări sunt şi următoarele aspecte:

·Îmbunătăţiri ale suspensiei faţă;

·A fost optimizată caracteristica de amortizare a arcurilor (faţă şi spate) şi de asemenea caracteristica de atenuare a oscilaţiei amortizoarelor;

·Un efort mai mic depus de utilizator la rotirea volanului datorită raportului de transmitere mai mic;

·A fost îmbunătăţit şi sistemul de asistare al direcţiei, în special pentru a spori confortul utilizatorului dar şi pentru o mai bună manevrabilitate şi stabilitate a vehiculului,

·Sistemul de frânare a fost îmbunătăţit prin micşorarea cursei pedalei de frână şi prin reducerea forţei de apăsare a pedalei de frână în timpul frânării.

Toate aceste îmbunătăţiri îşi exercită efectul atât on-road cât şi off-road unde noul L200 deţine acelaşi atu ca al predecesorului său: sistemul Super Select 4WD II - sitemul 4WD permanent cu reductor produs de MMC, care acum este acţionat elegant printr-un buton rotativ, uşor de manevrat, poziţionat pe consola centrală. În plus, pentru îmbunătăţirea manevrabilităţii, s-a realizat o distribuţie a cuplului între punţi de 40:60.

Dezvoltat iniţial pentru modelul Pajero, sistemul Super Select (ce în prezent este „Super Select 4WD-II”) permite şoferului să aleagă cea mai adecvată setare a cutiei de transfer, în funcţie de teren şi de condiţiile de trafic. Sistemul poate muta din modul 2WD în 4WD fără să fie necesară oprirea maşinii (posibil sub 100 km/h), indiferent de suprafaţa de rulare.

În cazul pick-up-ului L200, sistemul Super Select 4WD II adaugă un surplus de aderenţă la sol chiar şi atunci când maşina este condusă cu bena goală. Acesta dispune de un sistem de blocare diferenţial central, ce oferă o performanţă remarcabilă în off-road, dar de asemenea controlează distribuţia cuplului, pe faţă şi spate în modul 4H, pentru o manevrabilitate superioară şi operarea uşoară pe o gamă diversificată de suprafeţe, de la drumuri asfaltate la trasee alunecoase.

Spre deosebire de unii dintre competitorii săi, sistemul Super Select este de asemenea echipat cu reductor, în timp ce sistemul diferenţialului blocat spate este de asemenea disponibil, pentru tractare maximă, pe suprafeţe întinse (disponibil în funcţie de piaţă & model), adăugând per ansamblu, autovehiculului, capacităţi off-road suplimentare - incluzând aici şi posibilitatea de traversare a unui vad de apă adânc de 600 mm.

 

Motorizare MIVEC Diesel

Mitsubishi Motors Corporation consideră că este responsabilitatea sa corporativă de a oferi o gamă de vehicule cu cel mai mic impact posibil asupra mediului, indiferent de model sau segment.

Acestei responsabilităţi i se datorează dezvoltarea autovehiculelor electrice şi cu sistem PHEV (plug-in hybrid electric) precum şi realizările considerabile în domeniul aerodinamicii şi al reducerii greutăţii.

Astfel a rezultat dezvoltarea unei noi familii de motoare MIVEC Diesel, cea mai recentă variantă a acestui tip de motorizare, „4N15” de 2.4 litri, regăsindu-se pe cel mai recent model de pick-up, L200.

La rândul său, o rată de compresie atât de mică a făcut posibilă dezvoltarea unui bloc motor din aluminiu şi folosirea altor materiale uşoare ce duc la scăderea substanţială a greutăţii, NVH scăzut şi eficienţă, amplificate de către adoptarea de noi tehnologii dezvoltate de MMC cum ar fi: MIVEC - sistem de distribuţie variabilă, turbine cu geometrie variabilă cât şi sistemul AS&G. (disponibil în funcţie de piaţă şi model)

Pentru funcţionarea cât mai eficientă a acestui nou motor performant MIVEC Diesel, MMC a proiectat două noi cutii de viteze pentru cea de-a 5-a generaţie de L200:

·Manuală cu 6 viteze: o unitate complet nouă, ce a fost dezvoltată pentru a spori performanţa economiei de combustibil/emisiilor CO2, având o cursă a levierului de schimbare a treptelor foarte mică şi o acţionare uşoară, de reducere a zgomotului şi vibraţiilor.

·Automată cu 5 viteze w/”Sport” mod secvenţial: acest tip de cutie de viteze reprezintă un echilibru just între performanţă, greutate şi cost, fiind varianta îmbunătăţită a cutiei automate, folosită pe modelul Pajero, având ca scop reducerea costurilor de întreţinere şi  îmbunătăţirea manevrabilităţii (noul lubrefiant cu vâscozitate redusă utilizat în cutia de viteze îmbunătăţeşte pornirea la rece, reduce forţele de frecare din transmisie îmbunătăţind economicitatea şi mărind durabilitatea).

 

Costuri de întreţinere

Pentru utilizatorii de pick-up-uri, care de cele mai multe ori deţin mici afaceri, costurile de întreţinere sunt foarte importante.

Prin urmare au fost luate o serie de măsuri, ce au fost încorporate, pe noul model L200, încă din fazele incipiente ale procesului său de dezvoltare, precum:

·Economisirea consumului de carburant şi reducerea emisiilor  CO2 ;

·Modificarea intervalului de schimb al uleiului de motor de la 15.000 km, pentru modelul L200 actual, la 20.000 km pentru noul L200;

·Modificarea intervalului de verificare a supapei de la 30.000 km la 60.000 km;

·Modificarea intervalului de schimbare a lichidului de răcire a motorului de la 60.000 km la 180.000 km;

·Lanţul de distribuţie nu necesită costuri de întreţinere;

·Versiunea AT a noului L200 nu necesită costuri de întreţinere faţă de modelul actual a cărui revizie se face la  80.000 km;

·62% placa de oţel anti-corozivă utilizată în prezent, acest procent reprezentând o creştere cu 12% faţă de modelul actual;

·Utilizarea extinsă a materialului de etanşare.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite