autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
1pikes-peak_resize_1440321415
25 Iulie 2015
Reusita impresionanta a unei masini cu propulsie diesel -- Mercedes-Benz C 250 d 4MATIC a stabilit un nou record la Pikes Peak

Mercedes-Benz anunţă înregistrarea unei noi performanţe, cu ajutorul modelului diesel C 300 d 4MATIC – cunoscut în Europa sub denumirea C 250 d – în cadrul legendarei curse de la Pikes Peak, din Statele Unite. Pilotul de teste Uwe Nittel a parcurs în doar 11,37 minute traseul lung de 19,99 km, care include 156 de viraje şi impune o diferenţă de altitudine de peste 1.400 metri.

„Programul de teste derulat de Mercedes-Benz este, fără îndoială, unul dintre cele mai riguroase din industria auto, ca urmare a probelor dure la care sunt supuse maşinile noastre. Cursa de la Pikes Peak a fost o nouă provocare pentru noi. Iar modelul de serie C 300 d 4MATIC a demonstrat cu această ocazie că performanţa sportivă şi tehnologia de purificare a gazelor de evacuare merg foarte bine împreună”, a declarat prof. dr Thomas Weber, membru în Consiliul de Administraţie al grupului Daimler AG.

Testul de la Pikes Peak a scos în evidenţă cât de bine adaptate sunt sistemele de propulsie diesel create de Mercedes-Benz la cerinţele deosebite ale pieţei din SUA, acolo unde sunt întâlnite condiţii climatice extreme. Numeroasele schimbări de teren au pus la grea încercare suspensiile şi sistemul 4MATIC pe durata procesului de accelerare din momentul ieşirii din viraje. O altă încercare pentru motorul diesel a fost reprezentată de aerul rarefiat din zona montană, punctul de final aflându-se la 4.301 metri deasupra nivelului mării.

„Să participi cu un sedan diesel de serie, cu transmisie automată, la cursa de la Pikes Peak părea la început o idee nebună, dar a fost o experienţă foarte distractivă. Mai mult decât atât, am arătat că toate prejudecăţile referitoare la vehiculele diesel sunt complet depăşite”, a precizat pilotul Uwe Nittel, în vârstă de 46 de ani.

Nittel vine din lumea raliului şi se mândreşte cu numeroase victorii în campionatele naţionale, iar în anul 1996 a obţinut titlul de vicecampion mondial în cadrul grupei N. În 2011 el a făcut parte din echipa care a câştigat campionatul european FIA al curselor de camion.

Modelul Mercedes-Benz C 300 d 4MATIC echipat cu un propulsor capabil să genereze 204 CP şi o transmisie automată 7G-Tronic Plus a fost uşor modificat înainte de a lua parte la evenimentul de la Pikes Peak. Mai exact, interiorul a fost golit şi au fost instalate nişte bare de protecţie, frâne extrem de eficiente, anvelope de înaltă performanţă şi un sistem de stingere a incendiilor.

În schimb, motorul prietenos cu mediul înconjurător a rămas neschimbat. Graţie sistemului de controlare a emisiilor de noxe, C 300 d este primul vehicul diesel ce se încadrează în limitele ULEV 70, impuse pe piaţa nord-americană, care sunt unele dintre cele mai stricte din lume.

Tehnologie de motorizare curată şi eficientă

Mercedes-Benz C 300 d 4MATIC este pus în mişcare de un motor diesel în patru cilindri, prevăzut cu a patra generaţie a tehnologiei de injecţie directă însoţită de injectoare piezoelectrice, turbocompresor cu două faze şi funcţie de recirculare a gazelor de evacuare. Un sistem ultrasensibil de control al motorului reacţionează extrem de precis la cele mai diverse condiţii de operare şi optimizează, în acest fel, procesele de combustie.

Funcţia de monitorizare a emisiilor de noxe încorporează un convertor catalitic de oxidare şi un filtru de particule care contribuie la scurtarea timpului de regenerare. Acest convertor catalitic SCR (Selective Catalytic Reduction) funcţionează împreună cu un injector „AdBlue”, o soluţie apoasă de uree care provoacă transformarea monoxidului de azot şi dioxidului de azot în azot pur şi vapori de apă. Supravegherea şi analizarea gazelor de evacuare la finalul procesului de tratare sunt efectuate de o varietate de senzori.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite