autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
1focus_1327762498
25 Decembrie 2011
Premiera stabilita de Noul Ford Focus -- Prima masina cu patru premii EuroNCAP Advanced
Noul Ford Focus a devenit prima maşină care a primit vreodată patru premii de siguranţă EuroNCAP Advanced, după ce tehnologiile sale Driver Alert şi Forward Alert au fost premiate. Recunoaşterea vine la o lună după ce noul Ford Ranger a stabilit şi el o premieră, fiind singurul pick-up care a primit un rating maxim de 5 stele pentru siguranţă din partea EuroNCAP. Ranger a mai primit cel mai mare scor inregistrat vreodată de Euro NCAP pentru protejarea pietonilor.
Premiile EuroNCAP Advanced au fost introduse in 2010 pentru a recompensa producătorii de maşini care asigură noi tehnologii de siguranţă. Ford este unul dintre singurii doi producători care au obţinut patru dintre aceste premii şi unicul constructor care a realizat acest lucru cu un singur produs.
Explicarea tehnologiilor
Se estimează că 1.300 de persoane mor in fiecare an pe drumurile din Europa in urma oboselii la volan. Sistemul Driver Alert pentru care Ford a fost premiat este conceput să detecteze comportamentul şoferului obosit, folosind o tehnologie video avansată şi senzori la bord pentru evaluarea nivelelor de vigilenţă. Sistemul monitorizează poziţia relevantă a vehiculului pentru indicatoarele de pe sensul de circulaţie, utilizind o cameră video forward facing, montată pe parbriz. De asemenea, comunică cu senzorul de deviere aflat la bordul maşinii pentru a detecta mişcările neregulate.
Utilizind aceste informaţii, sistemul calculează permanent cit de vigilent este şoferul şi prezintă rezultatul prin afişare pe ecranul de bord. Dacă detectează că şoferul este obosit şi are nevoie de odihnă il va alerta, mai intii printr-o avertizare uşoară, şi apoi printr-o avertizare mai puternică. Dotarea Driver Alert este disponibilă la noile Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Mondeo, S-MAX şi Galaxy. „Oboseala la volan poate afecta pe oricine”, a spus inginerul Ford, Margareta Nieh. „Cind un şofer devine somnoros are tendinţa să se abată de la direcţie pentru că işi pierde concentrarea şi poate face manevre bruşte. Sistemul nostru Driver Alert este conceput pentru a detecta aceste mişcări neregulate şi a avertiza şoferul in timp util”.
Sistemul Ford Forward Alert de avertizare impotriva accidentelor utilizează tehnologia radarului pentru a scana drumul din faţă şi identifica traficul care incetineşte. Dacă detectează o frinare, un vehicul care se deplasează incet sau care s-a oprit de curind in faţă şi stabileşte probabilitatea producerii unei coliziuni, sistemul alertează şoferul printr-un semnal sonor şi prin aprinderea unui simbol de avertizare pe ecranul de bord. Dacă şoferul nu poate frina imediat, sistemul declanşează o altă funcţie, frina asistată. „Frina asistată pregăteşte sistemul de frinare pentru frinare rapidă prin incărcarea in prealabil a servofrinei”, a spus inginerul Ford, Pradeep Nold . „Cind se intimplă acest lucru, frinele sunt acţionate imediat, iar şoferul va observa o mişcare uşor sacadată. Imediat ce şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie, sistemul va acţiona frinele, incetinind automobilul. Cind şoferul atinge apoi pedala de frină, sistemul acţionează forţa de frinare integrală”.
Forward Alert poate fi pornit sau oprit prin intermediul meniului de bord, iar şoferii pot alege intre trei setări de sensibilitate diferite. Caracteristica de frinare asistată este intotdeauna activă. „Analiza datelor privind accidentele pe drumurile europene arată că aproximativ 15 % din totalul accidentelor de circulaţie care provoacă vătămări corporale sunt provocate de coliziunile din spate”, a adăugat Nold. „Forward Alert este conceput in primul rind pentru a avertiza şoferul şi apoi pentru a reduce gravitatea unui impact”. Forward Alert este disponibil in prezent la noile Focus, Mondeo, S-MAX şi Galaxy.
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite