autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
13C1335_24_1396693361
25 Februarie 2014
In desert cu Mercedes-Benz Clasa B

Timp de aproape doi ani, vedetele de la Hollywood, Diane Kruger şi Joshua Jackson, au avut onoarea de a conduce modelul Mercedes-Benz Clasa B F-CELL, care emite doar apă în loc de noxe.

Însă ei nu au fost singurii care s-au bucurat de plăcerea de a se deplasa la volanul acestei maşini inovatoare. Numai în Statele Unite o flotă formată din 70 de vehicule F-CELL a parcurs peste 1,6 milioane de kilometri, economisind 113.500 litri de combustibil şi reducând emisiile de CO2 cu 270 de tone în decursul procesului. Începând din 2010, în jur de 200 de autoturisme au fost manevrate de şoferi din Europa şi SUA, iar unul dintre ele a străbătut deja 315.000 km.

Diane Kruger şi Joshua Jackson au decis să prezinte într-un film potenţialul uriaş al sistemelor cu pile de combustie şi au efectuat o călătorie în regiunea denumită Valea Morţii (Death Valley) din California, unul dintre cele mai aride locuri din lume.

„Am devenit fanii pilelor de combustie. Utilizarea maşinii este foarte uşoară. Nu avem nicio restricţie de mobilitate în viaţa de zi cu zi şi nu am avut probleme cu apa nici măcar în Valea Morţii”, a declarat Diane Kruger. „Sunt necesare trei minute pentru umplerea rezervorului, merge aproape 400 km şi generează emisii zero. Absolut perfect”, a adăugat Joshua Jackson.

În pelicula intitulată „Defying Death Valley” („Sfidând Valea Morţii”), cei doi actori s-au deplasat cu maşina la temperaturi care treceau adesea de 50 de grade Celsius, fără să aibă asupra lor provizii de apă potabilă. Viaţa lor s-a bazat în totalitate pe modelul Mercedes-Benz Clasa B F-CELL. Vedetele de la Hollywood au folosit doar apa rezultată din operarea vehiculului F-CELL pentru a-şi potoli setea şi a găti.

Tehnologia pilelor de combustie este pregătită de producţia în serie

Clasa B F-CELL este primul vehicul electric prevăzut cu pile de combustie care va fi construit în serie de Mercedes-Benz. Curentul electric necesar deplasării este generat la bordul maşinii printr-o reacţie chimică între hidrogen şi oxigen. Cu o autonomie de aproximativ 400 km şi un timp de realimentare de mai puţin de trei minute, Clasa B F-CELL îmbină mobilitatea fără emisii de noxe cu fezabilitatea absolută de utilizare pe trasee lungi şi cu performanţe impresionante.

Tehnologia pilelor de combustie este o componentă integrantă a strategiei pe termen lung derulate de Daimler, iar mobilitatea fără emisii de noxe reprezintă o încununare a acestor eforturi.

„Proiectele noastre variate din Germania, SUA şi Norvegia şi nu în ultimul rând Mercedes-Benz F-CELL World Drive au demonstrat că timpul este potrivit pentru vehiculele electrice propulsate cu pile de combustie şi au arătat potenţialul uimitor al hidrogenului ca sursă de energie. Suntem extrem de încântaţi că doi actori atât de celebri au adoptat rolul de pionier în relaţia cu această tehnologie şi au încercat să atragă atenţia asupra avantajelor mobilităţii electrice”, a subliniat Thomas Weber, membru al Consiliului de Administraţie al Daimler AG, responsabil pentru cercetarea şi dezvoltarea maşinilor Mercedes-Benz.

În 2011, trei vehicule Mercedes-Benz Clasa B F-CELL au avut nevoie de 125 de zile pentru a parcurge 30.000 km pe suprafaţa a 14 ţări aflate pe patru continente, într-o demonstraţie convingătoare a viabilităţii cotidiene a acestei tehnologii. Joshua Jackson a fost unul dintre cei care au luat parte la prima etapă a proiectului, el deplasându-se pe un traseu din SUA.

Pe lângă cele 200 de unităţi Clasa B F-CELL, Daimler AG a pus la dispoziţia şoferilor 60 de exemplare Clasa A F-CELL, trei dube Sprinter şi 60 de autobuze pentru a fi testate începând din anul 2001. Până acum, cele peste 300 de vehicule cu pile de combustie au străbătut în jur de 9 milioane de kilometri în total, oferind astfel o dovadă puternică a viabilităţii şi durabilităţii acestei tehnologii.

La începutul anului 2013, din dorinţa de a mări viteza de răspândire pe piaţă a acestei tehnologii cu zero emisii şi de a reduce investiţiile, Daimler, Ford şi Nissan au ajuns la un acord de a dezvolta împreună un sistem cu pile de combustie. Obiectivul lor este acela de a lansa un vehicul electric propulsat cu pile de combustie până în 2017. Se presupune că vor fi înregistrate multe progrese în domeniu până atunci, în special în privinţa creării unei infrastructuri sustenabile cu ajutorul implicării grupului Daimler în numeroase proiecte şi în H2 Mobility Initiative. Această iniţiativă a aprobat recent extinderea actualului lanţ de15 staţii de alimentare, care alcătuiesc infrastructura de hidrogen a Germaniei, la aproape 400 de pompe până în 2023.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite