autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
2dacia_resize_1495361731
25 Aprilie 2017
Sarbatoare la uzina de la Mioveni -- Dacia a produs un milion de motoare Energy TCe 90

Simbol al experienţei Grupului Renault în domeniul mecanic, motorul cu o concepţie inovatoare, produs în România, este un adevărat concentrat de tehnologie în materie de downsizing. „Este prima uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, care a produs acest motor, din iulie 2012. A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanică şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. 80% din această producţie a mers la export. Este vorba de clienţi care au ales acest motor fie pentru un model Dacia - Logan, Logan MCV, Sandero sau Sandero Stepway, fie pentru un model Renault - Clio IV sau Twingo. În România, anul trecut, peste 2.300 de clienţi l-au ales, în echiparea unuia dintre modelele Dacia”, a declarat Yves Caracatzanis, preşedinte director general Dacia şi director general Grup Renault România.

Mare parte dintre piesele care îl compun (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate în această uzină, graţie competenţelor şi profesionalismului celor 3700 de angajaţi. Ţin să mulţumesc tuturor pentru contribuţia la această cifră rotundă şi pentru rezultatele obţinute. Grupul Renault are încredere în noi. Facem progrese în fiecare zi şi trebuie să continuăm în acelaşi ritm pentru a ne situa la cel mai bun nivel de performanţă. Contez pe fiecare angajat pentru a reuşi”, a adăugat Philippe Nottez, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia.

Introducerea în fabricaţie a Energy TCe 90, în urmă cu aproximativ cinci ani, s-a realizat în strânsă legătură cu activitatea de inginerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul noului motor la acea vreme a cuprins perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului). 100 de ingineri, colegii noştri, au contribuit în toate fazele proiectului (pre-proiect, industrializare şi demaraj serie) la componenta esenţială de inginerie a acestui motor. Aproximativ 90% din ceea ce presupune ingineria mecanică a fost realizată în România. În prezent, capacitatea instalată este de 450.000 de unităţi/an”, a declarat Carmen Roman, inginer Sinteză Tehnică Renault Technologie Roumanie.

TCe 90, 3 cilindri, 898 cmc

Propulsorul TCe 90 cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de putere echivalentă. Asigură reprize şi acceleraţii suple şi energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8 litri/100 km, în ciclu urban, şi 4,6 litri/100 km în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g/km, în funcţie de modelul vehiculului. Acesta se mai fabrică şi la uzina Renault din Valladolid, Spania.

Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia

Cea mai complexă uzină a Grupului Renault la nivel mondial în ceea ce priveşte procesele şi activităţile înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.

Uzina foloseşte sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault - Nissan, Alliance Production Way (APW). În 2016, uzina a produs în total 448.586 de motoare (inclusiv K7), 530.493 de cutii de viteze şi 859.000 de şasiuri.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite