autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Opel-Astra_2016_1600x1200_wallpaper_04_resize_1440321170
25 Iulie 2015
Opel a publicat detaliile noului motor turbo de 1,4 litri de pe Noul Astra

Denumirea completă a noului motor Opel este 1.4 ECOTEC Turbo cu injecţie directă şi va avea premiera mondială pe noul Opel Astra, cu ocazia Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt (IAA), în septembrie. Unitatea supraalimentată cu patru cilindri şi injecţie directă centrală de carburant va fi disponibilă în două variante, de 125 şi 150 CP. Acest model combină noul motor fabricat în întregime din aluminiu cu recent lansatul 1.0 ECOTEC Turbo cu injecţie directă cunoscut din dotarea Opel ADAM şi Corsa.

Noul motor de 1,4 litri cu patru cilindri este fratele mai mare al unităţii de un litru cu trei cilindri care a fost apreciată de presa de specialitate încă de la lansarea pe ADAM ROCKS şi noua generaţie Corsa. Ambele unităţi fac parte din familia motoarelor mici, pe benzină, un grup de unităţi de înaltă tehnologie cu trei sau patru cilindri şi o cilindree sub 1,6 litri. Acestea sunt jucători majori în cadrul celei mai mari ofensive de motoare din istoria Opel, care va include 17 motoare noi, lansate pe piaţă în perioada 2014 - 2018.

Cel mai bun din clasa sa

În timpul fazei de dezvoltare a modelului turbo de 1,4 litri a fost acordată o atenţie deosebită răspunsului rapid şi performanţelor ridicate şi, în acelaşi timp, a fost redus consumul de carburant. Motorul generează foarte repede un cuplu maxim de până la 245 Nm. Puterea maximă este disponibilă la turaţii între 2.000 şi 4.000 rpm, un nivel constant al cuplului remarcabil. Condiţii perfecte pentru asigurarea combinaţiei dintre plăcerea de a conduce şi funcţionarea eficientă.

Conform datelor preliminare, puternicul model turbo cu sistem Start/Stop va avea un consum de doar 4,9 litri de benzină la 100 de kilometri în regim mixt (emisii de CO2 de 114 g/km). Prin urmare, motorul turbo de 1,4 litri va putea întrece chiar şi motoarele pe benzină de doi litri, la toate caracteristicile de performanţă, înlocuindu-le. Inginerii au acordat din nou o atenţie deosebită nivelului de zgomot şi de vibraţii în timpul dezvoltării modelului turbo de 1,4 litri, exact aşa cum au procedat la unitatea de un litru, cu trei cilindri. Blocul motor a fost construit având în vedere reducerea rezonanţei, baia de ulei a fost împărţită în două, integrarea chiulasei în galeria de evacuare s-a realizat cu protecţie fonică, a fost proiectat un capac fonoabsorbant pentru arborele cu came, supapele de injecţie de înaltă presiune au fost decuplate şi lanţul de sincronizare a fost ajustat pentru a realiza o concentricitate perfectă, ce elimină zgomotele.

„Noul nostru motor supraalimentat de 1,4 litri, cu patru cilindri şi injecţie directă centrală face parte din familia de motoare mici, pe benzină, nou create şi este întruchiparea atributelor «puternic, eficient şi cultivat». Pe lângă faptul că este ecologică, unitatea construită în întregime din aluminiu stabileşte noi standarde în materie de confort în timpul deplasării”, a declarat Christian Müller, Vicepreşedinte Proiectare Sisteme de Propulsie GM Europe.

Un nou nivel de eficienţă

Datorită construcţiei sale, noul model 1.4 ECOTEC Turbo cu injecţie directă asigură reducerea greutăţii autovehiculului. Doar blocul motor din aluminiu cântăreşte cu zece kilograme mai puţin decât cel din fontă al unităţii turbo actuale de 1,4 litri, ceea ce îl face alegerea perfectă pentru noul model Opel Astra de înaltă eficienţă. Şi, apropo de eficienţă, în acest domeniu motorul 1.4 turbo îşi poate demonstra cu adevărat avantajele tehnice: pentru a fi cât mai uşor cu putinţă, arborele cotit are un profil tubular, unitatea de acţionare a pompei de ulei are caracteristici speciale anti-frecare şi, în consecinţă, pompa de ulei funcţionează la două niveluri de presiune. Întregul motor este proiectat pentru uleiuri cu frecare redusă, cu o vâscozitate de 5W-30. Toate aceste măsuri asigură cel mai înalt standard de eficienţă în materie de consum de carburant.

În timp ce unităţile Opel cu trei cilindri sunt reprezentante tipice pentru reducerea cilindreei motoarelor (mai mici, mai uşoare, mai eficiente), atunci când vine vorba despre noul motor de 1,4 litri cu patru cilindri, inginerii Opel vorbesc despre „dimensionarea corectă”, adică echilibrul perfect dintre eficienţa la sarcină redusă şi la sarcină mare.

Moment de referinţă pentru fabrica de la Szentgotthárd

Motorul turbo 1.4 ECOTEC cu injecţie directă este produs la fabrica Opel Flex Plant din Szentgotthárd şi este deja responsabil pentru stabilirea unui nou punct de referinţă pentru fabrica din Ungaria. Motorul cu numărul 8 milioane care a ieşit de pe linia de producţie de la Szentgotthárd este o unitate cu patru cilindri fabricată integral din aluminiu care îşi va face debutul în septembrie în dotarea noului Opel Astra.

„Avem în Ungaria o fabrică de motoare flexibilă de primă clasă, care joacă un rol cheie în strategia noastră de produs. Felicitări şi mii de mulţumiri întregii echipe – opt milioane de motoare reprezintă un motiv de mândrie şi sunt sigur că vom putea sărbători şi mai multe momente importante aici, în viitorul nu foarte îndepărtat”, a declarat Peter Christian Küspert, Vicepreşedinte Vânzări şi Servicii Post-Vânzare Opel Group, care a participat la eveniment împreună cu Marc Schiff, Director Executiv Producţie Opel/Vauxhall Europa, membri ai guvernului maghiar şi oficiali locali.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite