autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
25 Iulie 2014
Noul Volvo XC90 va fi cel mai puternic si mai curat SUV din lume
147938_1_5_resize_1408641488

·        Tracţiune integrală, şapte locuri şi emisii de CO2 extrem de scăzute, de aproximativ 60 g/km.

·        Până la 400 CP şi un cuplu maxim de 640 Nm.

·        Noua tehnologie Twin Engine fabricată de Volvo.

Noul model Volvo XC90 va oferi o combinaţie de neegalat între putere şi funcţionare curată din clipa în care va fi lansat oficial pe piaţă, în cursul acestui an. Maşina prevăzută cu şapte locuri va fi propulsată de un motor capabil să dezvolte 400 CP, însă emisiile de CO2 se vor opri în jurul valorii de 60 g/km. Această performanţă nu a fost atinsă niciodată până acum de un SUV.

„Nu există compromisuri când conduci noul XC90. În trecut puteai să ai fie putere crescută, fie emisii de CO2 reduse. Însă noul XC90 le include pe amândouă”, a subliniat Peter Mertens, vicepreşedintele responsabil de funcţionarea departamentului de cercetare şi dezvoltare al Volvo Car Group.

XC90 este pus în mişcare de o varietate de motoare din gama Drive-E, care se remarcă prin puterea uluitoare şi consumul scăzut de combustibil. Principala caracteristică a acestor unităţi constă în faptul că toate sunt alcătuite din patru cilindri.

„Cu ajutorul noilor propulsii Drive-E am creat o familie de motoare inteligente pe benzină şi diesel, cu o curbă a puterii care conferă o senzaţie minunată în timpul deplasării şi cea mai bună economie de combustibil. Chiar şi când se află şapte oameni în interiorul noului XC90, emisiile de CO2 de persoană şi pe kilometru sunt extrem de scăzute”, a adăugat Mertens.

Performanţa noului model XC90 vine să susţină leadership-ul pe care îl deţine compania Volvo atunci când se face referire la introducerea pe piaţă a unor tehnologii cât mai prietenoase cu mediul înconjurător. Potrivit cifrelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Volvo a contribuit la reducerea emisiilor de CO2, în medie, cu 8,4% în perioada 2012-2013, prin intermediul întregii sale flote de maşini.

Tehnologia Twin Engine

Volvo a transformat motorul cu patru cilindri în aşa fel încât să furnizeze toată senzaţia de plăcere asociată cu unităţile de dimensiuni mai mari. În scurtă vreme, propulsoarele Drive-E vor fi instalate pe toate autovehiculele din linia de produse a companiei suedeze.

În cazul noului XC90, vârful de gamă din categoria Twin Engine va purta emblema „T8” şi va fi simultan o maşină de înaltă performanţă, un vehicul plug-in electric şi un hibrid. Deplasarea normală se va realiza în modul hibrid, cu sprijinul unui motor turbo Drive-E de 2 litri pe benzină, în patru cilindri, care propulsează roţile din faţă şi o unitate electrică de 60 kW destinată roţilor din spate. Supra-alimentatorul va intra în funcţiune pe porţiunea inferioară a curbei de putere pentru a genera un sentiment de aspiraţie naturală, în timp de turbocompresorul va prelua rolul principal când presiunea aerului creşte.

Printr-o simplă apăsare de buton şoferul poate opta pentru deplasarea complet electrică, fără emisii de noxe, autonomia maşinii fiind în această situaţie de circa 40 km. În caz de nevoie se poate reveni imediat la capacitatea combinată a motorului pe benzină şi a celui electric.

Gamă vastă de alte opţiuni de motorizare

Volvo XC90 mai poate fi dotat cu un propulsor diesel D5 twin-turbo, în stare să dezvolte 225 CP şi un cuplu maxim de 470 Nm, cu un consum mediu de combustibil de 6 litri / 100 km, precum şi cu o unitate turbo diesel D4 cu 190 CP, un cuplu de 400 Nm şi un consum de carburant de 5 litri / 100 km. Din noua linie mai fac parte şi alte două unităţi pe benzină – T6 turbo cu 320 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm, alături de T5 cu 254 CP şi un cuplu de 350 Nm.

Totodată, tehnologia Scalable Product Architecture (SPA) oferă o mai mare flexibilitate în interiorul maşinii, motiv pentru care spaţiul destinat pasagerilor şi bagajelor nu are deloc de suferit ca urmare a instalării unor echipamente suplimentare.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite