autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Volkswagen-Golf-2017-1600-4a_resize_1503244317
25 Iulie 2017
Asistenta de urgenta de la Volkswagen a fost declarata inovatie de pionierat

Iniţiativa „Germania - Tărâmul ideilor” şi Ministerul Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale au acordat premiul pentru tema acestui an privind siguranţa companiei Volkswagen. Sistemul de asistare a şoferului Asistenţă de urgenţă (Emergency Assist) de la Volkswagen a câştigat premiul „German Mobility Award 2017”. Premiul a fost înmânat reprezentanţilor Volkswagen de către Iniţiativa „Germania - Tărâmul ideilor” şi Ministerul Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale pentru mobilitate inteligentă şi sigură.

Asistenţa de urgenţă (Emergency Assist) aduce o contribuţie importantă la reducerea accidentelor. Mulţumită îmbunătăţirii continue a sistemelor noastre de asistare a şoferului, reuşim să indicăm calea de urmat privind mobilitatea viitorului. Acest premiu reprezintă recunoaşterea experienţei şi dedicaţiei echipei noastre de dezvoltare”, a declarat Stefan Gies, şeful departamentului Dezvoltare Şasiuri pentru marca Volkswagen, în momentul în care a acceptat premiul.

Majoritatea sistemelor de asistare a şoferului de la Volkswagen sunt concepute pentru a uşura povara şoferului în timpul automobilismului de zi cu zi şi pentru a face condusul cât mai comod posibil. Cu toate acestea, există şi sisteme care intră rapid în acţiune numai dacă şoferul ajunge într-o situaţie neobişnuită. Sunt capabile atât să ocrotească pasagerii, cât şi să protejeze alţi participanţi la trafic. A doua generaţie de Asistenţă de urgenţă (Emergency Assist) este un astfel de sistem. Reuneşte Asistenţa de menţinere a benzii de rulare (Lane Assist), Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), Asistenţa la schimbarea benzii de rulare (sistemul Lane Change) şi Asistenţa la parcare (Park Assist) într-un sistem unic şi, în limitele capacităţii sale, aduce maşina în punctul mort.

Mai amănunţit, acest lucru înseamnă că Asistenţa de urgenţă monitorizează activitatea şoferului (pedala de acceleraţie, frânele şi volanul) şi ajută la prevenirea accidentelor sau, cel puţin, la reducerea consecinţelor acestora, în limitele sistemului. Dacă şoferul nu manifestă nicio activitate, şoferului i se solicită să reia controlul ghidării vehiculului prin semnale sonore şi vizuale şi printr-o smucitură neplăcută a frânei.

În timpul acestui proces, sistemul încetineşte vehiculul în mod continuu până în punctul mort şi activează luminile de avarie pentru a avertiza alţi participanţi la trafic. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC, Adaptive Cruise Control) menţine distanţa corespunzătoare faţă de vehiculul din faţă, iar Asistenţa de menţinere a benzii de rulare (Lane Assist) menţine vehiculul pe banda de rulare. La atingerea punctului mort, vehiculul este asigurat prin activarea automată a frânei de parcare electronică.

Ultima generaţie de Asistenţă de urgenţă (Emergency Assist) oferă încă un plus de siguranţă. Dacă şoferul nu reacţionează la luminile de avertizare, sistemul de asistenţă nu numai că frânează vehiculul în limitele permise de acesta. Dacă traficul din spate şi condiţiile ambientale permit acest lucru, dirijează vehiculul către banda de pe marginea drumului. Suplimentar faţă de avertizările sonore şi vizuale şi apăsarea frânei, un dispozitiv opţional de tensionare a centurii generează o întindere a acesteia şi serveşte ca un mijloc suplimentar de avertizare a şoferului în timp ce asigură siguranţa în scaun.

Un juriu format din 16 experţi, prezidat de Dorothee Bär, membră a Parlamentului german şi Secretar Parlamentar de Stat pe lângă Ministerul Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale, a selectat cei zece câştigători ai concursului din acest an. Împreună cu Ute Weiland, Director General al Iniţiativei „Germania - Tărâmul ideilor”, aceasta a acordat distincţii câştigătorilor la sediul Ministerului Federal al Transporturilor. Aproximativ 170 de societăţi recent înfiinţate (start-up), întreprinderi, asociaţii şi institute de cercetare de pe întreg teritoriul Germaniei şi-au înscris proiectele pentru premiile naţionale.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite