autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Dacia_resize_1479642356
25 Octombrie 2016
MONDIAL DE L’AUTOMOBILE - Paris 2016

Prima ediţie a Salonului Auto de la Paris a avut loc în grădinile Tuileries, în perioada 13 iunie - 3 iulie 1898. Evenimentul s-a desfăşurat pe o suprafaţă de 2.500 de metri pătraţi şi a găzduit 232 de maşini, expuse acolo de peste 200 de constructori auto.

Regulile de bază se păstrează şi după 118 ani, astfel că principalii producători auto din Franţa – Renault, Peugeot şi Citroën – au prioritate în alegerea standurilor. Ei sunt urmaţi de celelalte companii cu multă experienţă în domeniul auto, cum ar fi Mercedes-Benz sau BMW, deşi poate părea uşor nedrept faţă de mărcile mai noi.

Standurile participanţilor la Salonul Auto de la Paris devin tot mai sofisticate cu fiecare ediţie ce trece, deoarece fiecare brand îşi doreşte să atragă atenţia vizitatorilor asupra modelelor proprii, în condiţiile în care multe dintre ele sunt expuse în premieră mondială sau europeană.

Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris a debutat, ca de obicei, cu două zile dedicate reprezentanţilor presei, iar în perioada 1 - 16 octombrie a permis accesul miilor de vizitatori din întreaga lume care au venit să admire cele mai spectaculoase maşini ale momentului.

Cele mai importante maşini expuse în cadrul Salonului Auto de la Paris 2016

·        Audi Q5 – Cea de-a doua generaţie a SUV-ului german din categoria premium şi-a făcut debutul public.

·        BMW X2 – Compania bavareză a dezvăluit un concept prin intermediul căruia prefigurează un viitor SUV compact care va dispune de elemente de coupé.

·        Citroën C3 – Noua generaţie a citadinei C3 beneficiază de un design modern, puternic influenţat de cel al modelului C4 Cactus.

·        Ferrari La Ferrari Aperta – Versiunea decapotabilă a hypercar-ului italian este propulsată de o unitate electrică şi un motor V12 care dezvoltă împreună 963 CP.

·        Honda Civic – Noul hatchback în cinci uşi al mărcii nipone va fi construit doar în Marea Britanie, iar de acolo va fi livrat în celelalte regiuni.

·        Hyundai i30 – Noul model i30 dispune de un design remarcabil, oferind experienţe dinamice şi eficiente la volan, alături de sisteme de siguranţă.

·        Land Rover Discovery – SUV-ul britanic îmbină suprafeţele sofisticate şi proporţiile optimizate cu detaliile estetice de mare precizie.

·        Mercedes-Benz Generation EQ – Compania germană a lansat linia de produse denumită „EQ” şi dedicată maşinilor cu propulsie electrică.

·        Nissan Micra – Generaţia cu numărul cinci a micului automobil japonez a utilizat ca sursă de inspiraţie conceptul Sway şi se adresează în special pieţei europene.

·        Peugeot 3008 – Cea de-a doua generaţie a modelului Peugeot 3008 a luat forma unui crossover compact, susţinut de arhitectura EMP2 a grupului PSA.

·        Renault Trezor – Conceptul Trezor îmbină liniile simple şi rotunjite cu inovaţiile tehnologice, sistemul de propulsie electric şi conducerea autonomă.

·        Škoda Kodiaq – O premieră pentru marca Škoda este aceea că SUV-ul Kodiaq poate ieşi de pe linia de producţie a fabricii în varianta opţională cu şapte locuri.

·        Volkswagen I.D. – Conceptul I.D. prefigurează primul vehicul cu propulsie electrică dintr-o nouă gamă lansată de brand-ul german începând cu anul 2020.

Mărcile prezente la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris, de la A la Z

Audi

·        Audi Q5

·        Audi A5 Sportback

·        Audi RS3 Sedan

Noul SUV de clasă medie Audi Q5 şi-a făcut debutul oficial în cadrul ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Paris. Modelul împrumută numeroase elemente de design şi tehnologii de la noul Q7, fiind cu aproximativ 90 kg mai uşor decât generaţia anterioară. Asamblarea noului Q5 se va desfăşura în Mexic, iar lansarea pe pieţele din Europa va avea loc la începutul anului viitor.

Standul mărcii Audi a mai inclus şi cel mai dinamic automobil din gama A3 – sedanul RS3 – echipat cu un motor TFSI de 2,5 litri, în cinci cilindri, care dezvoltă 400 CP şi un cuplu maxim de 480 Nm. De asemenea, compania germană a prezentat noile vehicule A5 şi S5 Sportback, pe care le-a actualizat nu doar din punct de vedere vizual, ci şi tehnic.

BMW

·        BMW Concept X2

Marca BMW a profitat de recenta ediţie a Salonului Auto de la Paris pentru a expune o variantă conceptuală a viitorului SUV coupé X2, pe care îl vom vedea lansat pe piaţă în anul 2018. Prototipul compact are o înfăţişare specială, care se deosebeşte de cel al altor modele din familia „X”. În timp ce roţile mari şi designul în două volume subliniază caracterul funcţional al vehiculului, ampatamentul lung, linia întinsă a acoperişului, consolele scurte şi montantul C puternic aplecat spre înainte oferă caroseriei o atitudine sportivă.

Citroën

·        Citroën C3

·        Conceptul Citroën CXperience

Noua generaţie Citroën C3 păşeşte pe urmele modelului C4 Cactus şi ilustrează capacitatea mărcii franceze de a aduce un aer de prospeţime în segmentul generalist printr-o serie de autovehicule cu design distinctiv, confort şi tehnologii integrate la bord.

Totodată, Citroën a expus două concepte noi în premieră mondială, în cadrul Salonului Auto de la Paris. Primul dintre ele se numeşte CXperience şi revoluţionează standardele designului şi confortului în segmentul vârf de gamă, demonstrând astfel capacitatea brand-ului Citroën de a fi un jucător internaţional activ pe toate segmentele de piaţă. Cel de-a doilea concept este C3 WRC, prin care se marchează debutul unei noi aventuri sportive pentru Citroën.

Dacia

·        Noile modele Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan şi Logan MCV

·        Dacia Duster primeşte o cutie de viteze automată

Compania Dacia propune un nou design pentru patru dintre automobilele emblematice ale gamei sale: Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway. Maşinile dispun, de acum, de o identitate luminoasă proprie atât pentru partea frontală, cât şi pentru cea din spate, care le conferă un plus de dinamism şi de modernitate. Zona din faţă se face remarcată prin luminile pentru deplasarea pe timp de zi care includ lămpi de tip LED şi se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală. În partea din spate, identitatea luminoasă este constituită dintr-un ansamblu de patru careuri.

Linia de motorizare este completată de un nou propulsor Sce de 1 litru, cu trei cilindri, care dezvoltă 75 CP şi se bucură de expertiza Renault. Acesta promite reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil cu aproape 10%.

De asemenea, Dacia Duster poate fi echipat, în premieră, cu o cutie de viteze automată EDC, în şase trepte, cu dublu ambreiaj. Transmisia EDC însoţeşte motorul diesel dCi 110 CP 4x2 S&S.

Ferrari

·        Ferrari LaFerrari Aperta

·        Ferrari GTC4 Lusso T

Constructorul auto italian Ferrari a anunţat că toate cele 150 de exemplare ale noului model LaFerrari Aperta au fost deja vândute, înaintea debutului public din cadrul evenimentului de specialitate desfăşurat la Paris. Bolidul este prevăzut cu un propulsor V12 de 800 CP şi o unitate electrică de 120 kW, care dezvoltă împreună 963 CP.

Tot cu această ocazie a fost prezentat şi noul GTC4 Lusso T, primul automobil cu patru locuri al mărcii italiene echipat cu un motor turbo V8 de 3,9 litri, care generează 610 CP şi un cuplu maxim de 760 Nm. Ferrari GTC4 Lusso T îşi propune să se adreseze persoanelor aflate în căutarea unei maşini sport care să poată fi condusă zi de zi.

Honda

·        Honda Civic Hatchback

·        Honda Civic Sedan

·        Prototipul Honda Civic Type R

Cea de-a zecea generaţie a hatchback-ului Honda Civic şi-a făcut apariţia în cadrul ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Paris. Modelul este mai mare şi mai sportiv decât predecesorul său, el având 4.497 mm lungime, 1.800 mm lăţime şi 1.421 mm înălţime, cu un ampatament de 2.700 mm. Punerea în mişcare este asigurată de un motor de 1 litru, în trei cilindri, care dezvoltă 127 CP sau un propulsor de 1,5 litri, în patru cilindri, care generează 180 CP. Ambele unităţi pot fi însoţite de o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau de o transmisie automată CVT. Gama va fi completată ulterior de versiuni cu propulsie diesel şi hibridă.

În plus, Honda a expus la Paris varianta europeană a noului Civic Sedan, care va fi lansată pe piaţa din Europa în primăvara anului 2017, cu un motor turbo VTEC de 1,5 litri şi o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau o transmisie automată CVT.

Standul firmei a inclus şi noul prototip Civic Type R, bazat pe actuala generaţie a hatchback-ului Civic. Vehiculul dispune de multiple modificări exterioare prin care se doreşte îmbunătăţirea performanţelor aerodinamice şi va putea fi achiziţionat începând cu a doua jumătate a anului viitor.

Hyundai

·        Hyundai i30

·        Hyundai i10 facelift

·        Conceptul Hyundai RN30

Noua generaţie Hyundai i30 şi-a făcut debutul oficial cu prilejul Salonului Auto de la Paris, prezentând o înfăţişare care urmăreşte noul limbaj de design promovat de compania sud-coreeană, cu linii atent definite, suprafeţe rafinate şi o formă sculpturală a caroseriei. Clienţii au la dispoziţie, începând cu prima parte a anului 2017, trei versiuni de motoare pe benzină şi una turbodiesel de 1,6 litri, cu trei nivele de putere şi emisii reduse de CO2, care pornesc de la 89 g/km.

De asemenea, Hyundai a dezvăluit cea mai nouă variantă a micului model i10, care beneficiază de echipamente de siguranţă activă şi conectivitate regăsite la clasele superioare, precum şi de detalii de design remarcabile, printre care noua grilă de tip cascadă, care îi sporeşte atractivitatea.

Premiera noului concept de înaltă performanţă Hyundai RN30 a avut loc tot la Paris, el fiind propulsat de un motor turbo de 2 litri, capabil să dezvolte 380 CP şi un cuplu maxim de 451 Nm. Prototipul prefigurează primul autovehicul Hyundai N care va intra în procesul de producţie în 2017 şi va avea la bază platforma modelului i30.

Kia

·        Kia Rio

·        Kia Soul facelift

·        Kia Carens facelift

Compania sud-coreeană Kia a ales ca debutul public al celei de-a patra generaţie Rio să aibă loc în cadrul ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Paris. Înfăţişarea maşinii a fost creată de experţii care lucrează în centrele de design pe care Kia le deţine în Germania, California şi Coreea de Sud. Ea are dimensiuni mai mari decât cele ale versiunii anterioare, se bazează pe o platformă nouă, are un aspect ceva mai agresiv şi dispune de multiple îmbunătăţiri de natură tehnică.

De asemenea, Kia a prezentat la Paris versiunile restilizate ale crossover-ului Soul şi monovolumului Carens.

Land Rover

·        Land Rover Discovery

Noua generaţie a SUV-ului Land Rover Discovery beneficiază de un design mai apropiat de cel al modelului Discovery Sport şi este susţinut de o platformă construită în proporţie de 85% din aluminiu, motiv pentru care masa totală a fost redusă cu aproximativ 480 kg. Vehiculul poate fi echipat cu motorul diesel Ingenium de 2 litri, construit din aluminiu, cu patru cilindri, care dezvoltă 240 CP şi un cuplu de 500 Nm, suficient pentru a permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 8,3 secunde. Lansarea pe piaţă a noului Discovery este programată să aibă loc la începutul anului viitor.

Lexus

·        Conceptul Lexus UX

·        Lexus IS facelift

Brand-ul japonez Lexus a profitat de ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris pentru a prezenta cel mai spectaculos concept pe care l-a creat până acum. Lexus UX are 4.400 mm lungime, 1.900 mm lăţime şi 1.520 mm înălţime, cu un ampatament de 2.640 mm şi o capacitate de patru locuri. El se deplasează cu ajutorul unor jante impresionate ce au diametrul de 21 inch şi se bucură de un design care se face remarcat instantaneu. Conceptul îşi propune să reflecte determinarea mărcii de a oferi fiecărui model din gamă un caracter unic şi puternic, precum şi dorinţa de a atrage un număr cât mai mare de clienţi noi, din categoria tinerilor ce locuiesc în oraşe.

Totodată, Lexus a dezvăluit la Paris conceptul Kinetic Seat prin care vrea să arate o nouă manieră în care pot fi construite scaunele auto pentru a le oferi pasagerilor călătorii şi mai confortabile.

Mercedes-Benz

·        Conceptul Mercedes-Benz Generation EQ

·        Mercedes-AMG GT Roadster şi GT C Roadster

·        Mercedes-Benz Clasa E All Terrain

·        Conceptul Vision Mercedes-Maybach 6

Constructorul auto german Mercedes-Benz a demonstrat că îşi îndreaptă atenţia şi mai mult asupra vehiculelor cu propulsie electrică prin dezvăluirea, la Paris, a conceptului Generation EQ. Acesta ia forma unui SUV coupé şi este echipat cu două motoare electrice, instalate pe ambele puţin, împreună cu o baterie litiu-ion montată sub podea. Generation EQ se bazează pe o nouă platformă pe care Mercedes-Benz o va utiliza la fabricarea unei noi generaţii de modele electrice.

Compania a prezentat cu acest prilej şi noile automobile GT Roadster şi GT C Roadster, puse în mişcare de un propulsor V8 biturbo de 4 litri, care dezvoltă 476 CP în prima configuraţie, respectiv 557 CP în cea de-a doua.

Standul Mercedes-Benz din cadrul Salonului Auto de la Paris a inclus şi noul model Clasa E All Terain, care promite să se descurce şi pe traseele mai dificile, acolo unde break-urile convenţionale nu reuşesc să facă faţă, datorită gărzii la sol înalte şi sistemului de tracţiune integrală 4Matic.

De asemenea, atenţia vizitatorilor a fost captată de uluitorul concept Vision Mercedes-Maybach 6. Coupé-ul cu două uşi dispune de patru locuri şi are aproximativ 5,7 metri lungime, 2,1 metri lăţime şi 1,3 metri înălţime. El este propulsat de un sistem electric în stare să genereze 750 CP (550 kW), care permite obţinerea unei autonomii de peste 500 km şi accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 4 secunde.

Mini

·        Mini John Cooper Works Clubman

Marca auto britanică Mini a prezentat la Paris noul model John Cooper Works Clubman, prin care îşi propune să atace segmentul premium al clasei compacte. Maşina este prevăzută cu un motor turbo de 2 litri care generează 231 CP şi un cuplu de 350 Nm, conectat la cea mai recentă versiune a sistemului de tracţiune integrală All4. Datorită acestei configuraţii se obţine un consum mediu mixt de 7,4 litri/100 km şi un sprint de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde.

Mitsubishi

·        Conceptul Mitsubishi Ground Tourer PHEV

·        Mitsubishi ASX facelift

·        Mitsubishi Outlander PHEV

Vedeta standului Mitsubishi din cadrul ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Paris a fost conceptul Ground Tourer PHEV (sau GT-PHEV), un SUV coupé care promite să ofere o experienţă complet nouă. Designul exterior al prototipului japonez îşi propune să genereze o senzaţie de siguranţă şi să îl determine pe şofer să creadă în orice moment că poate porni în căutarea aventurii. Punerea în mişcare este asigurată de un sistem plug-in hibrid electric format dintr-un motor de 2,5 litri, pe benzină, trei propulsoare electrice şi o baterie de 25 kWh.

Pentru o tranziţie cât mai lină către noua sa generaţie, Mitsubishi a hotărât să îi aplice modelului ASX un facelift cu ocazia căruia a instalat grila frontală Dynamic Shield. Totodată, clienţii din Europa pot comanda de acum şi motorizarea turbodiesel de 1,6 litri, cu 114 CP.

În plus, compania niponă a ales să efectueze o serie de îmbunătăţiri şi asupra modelului Outlander PHEV, care se bucură de un mare succes la nivel mondial în segmentul automobilelor de tip plug-in hibrid electric.

Nissan

·        Nissan Micra

Potrivit CEO-ului firmei Nissan, Carlos Ghosn, cea de-a cincea generaţie a hatchback-ului Micra va avea o influenţă atât de puternică asupra segmentului dedicat modelelor supermini încât îi va convinge pe clienţi să aibă aşteptări mai mari de la aceste maşini. Noul Micra se adresează în principal pieţei din Europa şi dispune de o caroserie mai joasă, mai lată şi mai lungă decât cea a predecesorului său, iar spaţiul interior este şi el mai generos. Punerea sa în mişcare va fi asigurată, pentru început, de un motor turbo de 0,9 litri pe benzină, în trei cilindri sau un propulsor diesel de 1,5 litri, ambele dezvoltând 90 CP.

Opel

·        Opel Ampera-e

·        Opel Karl Rocks

Producătorul auto german Opel a dezvăluit la Paris noul model electric Ampera-e, care promite să furnizeze o autonomie de peste 400 km, conform NEDC, datorită performanţei motorului, echivalentă cu 150 kW/204 CP. Autovehiculul compact accelerează de la 0 la 50 km/h în 3,2 secunde, iar accelerarea medie de la 80 la 120 km/h este realizată în 4,5 secunde, cu o viteză maximă limitată electronic la 150 km/h. Ampera-e are la bord atât sistemul de infotainment IntelliLink de ultimă generaţie, cât şi asistentul de conectivitate şi mobilitate Opel OnStar.

Totodată, Opel a prezentat versiunea Rocks a automobilului Karl, asupra căruia a efectuat numeroase modificări pentru a-l aduce mai aproape de ideea unui SUV. Spre exemplu, garda la sol a fost ridicată cu 18 mm ca să se genereze o vizibilitate şi mai bună în trafic, au fost instalate bare de protecţie restilizate, jante bicolore din aliaj cu diametrul de 15 inch şi elemente prin care se asigură o protecţie îmbunătăţită a zonei inferioare.

Peugeot

·        Peugeot 3008

·        Peugeot 5008

·        Peugeot 3008 DKR

Salonul Auto de la Paris a găzduit premiera noului model Peugeot 3008, care a ajuns la cea de-a doua generaţie şi s-a transformat într-un crossover compact. Vehiculul se bazează pe arhitectura EMP2 a grupului PSA şi cântăreşte cu aproximativ 100 kg mai puţin decât versiunea anterioară, în ciuda faptului că dispune de o lungime mai mare cu 8 cm. Lăţimea şi înălţimea au rămas aceleaşi, însă garda la sol este acum de 22 cm pentru a permite deplasarea în siguranţă şi pe terenurile accidentate.

Nu doar Peugeot 3008 a trecut printr-o schimbare majoră, ci şi 5008, acesta prezentându-se acum ca un SUV de segment C echipat cu şapte locuri. El este susţinut de aceeaşi platformă EMP2, are 4,64 metri lungime şi dispune de un ampatament de 2,84 metri. Interiorul este prevăzut cu un volan compact şi cu noul sistem Peugeot i-Cockpit care include un ecran tactil cu diagonala de 8 inch şi un display de înaltă rezoluţie de 12,3 inch.

Prin conceptul 3008 DKR propulsat de un motor V6 diesel de 3 litri, constructorul auto francez Peugeot speră să facă o impresie cât mai bună la celebrul Raliu Dakar.

Porsche

·        Porsche Panamera E-Hybrid

Cu prilejul ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Paris, brand-ul german Porsche a dezvăluit cel de-al patrulea vehicul inclus în gama Panamera: versiunea Panamera 4 E-Hybrid. Modelul dispune de un motor V6 biturbo de 2,9 litri care dezvoltă 330 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm, alături de un propulsor electric de 100 kW (136 CP) şi 400 Nm, astfel că puterea combinată a celor două unităţi este de aproximativ 340 kW (462 CP), cu un cuplu maxim de 700 Nm. El promite un consum mediu de combustibil de 2,5 litri/100 km şi emisii de CO2 de numai 56 g/km, cu un consum de energie de 15,9 kWh/100 km.

Renault

·        Conceptul Renault Trezor

·        Renault Alaskan

·        Renault Zoe facelift

·        Renault Koleos

Conceptul Renault Trezor a fost unul dintre cele mai spectaculoase maşini expune la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris. Acesta este cel mai recent prototip creat sub îndrumarea şefului de design al companiei franceze, Laurens van den Acker, iar înfăţişarea sa ar urma să influenţeze viitoarele modele de serie ale mărcii. Vehiculul are 4.700 mm lungime, 2.180 mm lăţime şi doar 1.080 mm înălţime, iar accesul în interior se face într-o manieră cu adevărat inedită.

De asemenea, Renault a prezentat oficial primul pick-up pe care l-a inclus în linia sa de produse. Modelul Alaskan este unul puternic şi robust iar aceste caracteristici sunt evidenţiate prin detaliile exterioare, cum ar fi grila radiatorului, jantele de mari dimensiuni sau elementele din metal instalate în partea inferioară pentru a asigura o protecţie cât mai bună.

În plus, marca franceză a hotărât să instaleze o baterie de 41 kWh în structura modelului electric Zoe şi să efectueze o serie de actualizări asupra serviicilor şi echipamentelor de conectivitate, astfel că maşina promite acum să ofere o autonomie maximă de 400 km în ciclul NEDC.

Salonul Auto de la Paris a găzduit şi premiera europeană a noului SUV Renault Koleos, expus acolo în varianta „Initiale Paris”, va fi lansată spre vânzare, în Europa, la mijlocul anului 2017. SUV-ul de segment D beneficiază de abilităţi care îi permit să se descurce foarte bine pe orice tip de suprafaţă, sistem de tracţiune integrală, o gardă la sol de 210 mm şi un interior rafinat.

Seat

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite