autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
deschidere_1398100653
25 Martie 2014
Geneva Motor Show 2014, editia 84 -- Totul pentru iesirea definitiva din criza

Salonul Auto de la Geneva, desfăşurat în incinta centrului expoziţional Palexpo, a inclus peste 70 de premiere mondiale. În centrul atenţiei s-au aflat maşinile de dimensiuni reduse, cum ar fi Renault Twingo şi Citroën C1 / Peugeot 108 / Toyota Aygo. Cele trei companii şi-au dezvăluit noile modele de dimensiuni reduse, care se bazează pe aceeaşi platformă şi vor fi construite în Cehia. Audi a prezentat noul TT, o versiune complet nouă a coupé-ul sport, iar Ford i-a aplicat lui Focus un facelift amplu, despre care puteţi citi pe larg în acest număr. Honda Civic Type-R a fost dezvăluit  deocamdată în formă de prototip, remarcându-se în principal prin puterea sporită şi eleronul impresionant. Lamborghini Huracan, succesorul modelului Gallardo, a făcut furori la Geneva, în timp ce Mercedes-Benz Clasa S Coupé promite să ofere şi mai mult lux la o viteză uluitoare.

Dar, aşa cum sunteţi obişnuiţi, vom striga iar „catalogul” pentru a afla ce s-a întâmplat la Geneva.

ALFA ROMEO

Compania italiană a pus în centrul standului său de la Geneva noul concept 4C Spider, o versiune decapotabilă a modelului 4C. Aceasta din urmă se mândreşte cu o greutate de numai 895 kg, deoarece este construită într-o proporţie uriaşă din fibră de carbon, însă nici 4C Spider nu este foarte departe, el cântărind cu doar 60 kg mai mult. De asemenea, Alfa Romeo a prezentat noile variante Quadrifoglio Verde ale vehiculelor MiTo şi Giulietta.

ASTON MARTIN

Producătorul britanic a prezentat două ediţii speciale ale modelelor V8 Vantage N430 şi DB9 Carbon Black, disponibil acum şi în nuanţa Carbon White. Cele două maşini marchează împlinirea a 101 ani de când Aston Martin există în industria auto, prin îmbunătăţiri mecanice şi estetice ale automobilelor standard.

AUDI

Gama S s-a extins odată cu sosirea noului S1. Speculaţiile cu privire la o versiune de înaltă performanţă a modelului A1 au apărut încă din momentul lansării acestuia, în urmă cu patru ani. Despre S1 se spune că va fi un competitor puternic pe piaţa hatchback-urilor, el fiind prevăzut cu tracţiune integrală şi acelaşi motor turbo de 2,0 litri întâlnit şi la S3.

Audi a oferit o avanpremieră asupra esteticii noului TT, aflat acum la cea de-a treia generaţie, cu ajutorul conceptului Allroad Shooting Brake, prezentat în luna ianuarie la Detroit. El s-a dovedit a fi una dintre cele mai populare atracţii din cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Tot cu prilejul evenimentului desfăşurat în Elveţia, Audi a dezvăluit cel de-al patrulea membru al liniei S3, respectiv S3 Cabriolet. Modelul dispune de un propulsor turbo de 2,0 litri cu 296 CP şi sistem de tracţiune integrală Quattro, la fel ca S3, S3 Sportback şi S3 Saloon.

BMW

Compania bavareză a prezentat la Geneva noul model Seria 2 Active Tourer, un rival direct pentru Mercedes-Benz Clasa B. Acesta este primul autovehicul creat de BMW cu tracţiune faţă şi se preconizează că va fi pus în vânzare către finalul anului 2014, în configuraţia cu şapte locuri. La Geneva şi-a mai făcut debutul noul BMW Seria 4 Gran Coupé, o variantă în patru uşi a celui mai recent model Seria 4, care va concura cu Audi A5 Sportback.

CITROEN

O altă vedetă a ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Geneva a fost noul Citroën C4 Cactus. El abordează o înfăţişare nouă şi simplă, concentrându-se mai mult pe confort şi utilitate decât asupra performanţei. Versiunea de producţie a modelului Cactus păstrează designul surprinzător al conceptului prezentat anul trecut, la Frankfurt, care surprinde în primul rând prin ornamentele inedite din cauciuc, denumite Airbumps. De asemenea, Citroën a dezvăluit cea mai nouă variantă a citadinei C1, fabricată în paralel cu Toyota Aygo şi Peugeot 108.

DACIA

Standul Dacia din cadrul ediţiei cu numărul 84 a Salonului Auto de la Geneva a găzduit cea mai tânără gamă auto din Europa, iar accentul a fost pus pe versiunea restilizată a SUV-ului Duster. Pentru Dacia, participarea la acest eveniment constituie o certificare a rezultatelor pozitive înregistrate în ultimii ani de constructorul român de automobile.

FERRARI

Compania italiană a lansat la Geneva noul California T, un facelift al modelului California, echipat cu un motor turbo V8 de 3,9 litri, care dezvoltă 553 CP. În plus, noul propulsor generează un cuplu cu 49% mai mare. Maşina dispune de un aspect îmbunătăţit atât la interior, cât şi la exterior, amintind destul de mult de 458 Italia, FF şi F12.

FORD

Efortul grupului Ford de a-şi mări portofoliul de produse pe teritoriul Europei continuă. Vedeta incontestabilă a standului de la Geneva a fost facelift-ul modelului Focus, care împrumută din stilul recent lansatului Fiesta, caracterizat printr-o grilă a radiatorului proeminentă. Alături de Focus, Ford le-a permis vizitatorilor să-şi facă o impresie despre noul Mustang şi SUV-ul Edge.

HONDA

Firma japoneză a dezvăluit la Geneva conceptul Civic Type-R, căruia îi va oferi o variantă de producţie până la finalul acestui an. Modelul de serie va fi prevăzut cu un propulsor turbo cu injecţie directă, de 2,0 litri, capabil să dezvolte cel puţin 276 CP.

HYUNDAI

Ambiţia companiei Hyundai de a se poziţiona pe o treaptă superioară a pieţei începe să prindă contur cu ajutorul noului model Genesis, despre care se spune c-ar putea rivaliza cu Mercedes-Benz Clasa S. Genesis va dispune de un motor V6 de 3,8 litri pe benzină, precum şi de o unitate V8 de 5,0 litri, tracţiunea integrală fiind opţională. De asemenea, Hyundai a dezvăluit la Geneva noul său concept Intrado, echipat cu un motor cu pile de combustie, al cărui design prefigurează direcţia urmată în viitor de brand-ul auto coreean.

INFINITI

Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Infiniti a făcut publice primele detalii tehnice ale noului sedan premium Q50 Eau Rouge. Maşina va avea acelaşi motor twin-turbo V6 de 3,8 litri care propulsează modelul Nissan GT-R şi dezvoltă 560 CP, puterea fiind transmisă către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii automate cu dublu ambreiaj şi şapte trepte de viteză. Deşi este deocamdată doar un concept, Q50 promite să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 4 secunde şi să atingă viteza maximă de 290 km/h, aspect care îl face mai rapid decât BMW M5 şi Mercedes-Benz E63 AMG.

JAGUAR

Producătorul auto britanic a hotărât să participe la Geneva cu noul XFR-S Sportbrake, care a devenit cel de-al treilea membru al familiei R-S, alături de XFR-S Saloon şi XKR-S. Automobilul utilizează acelaşi motor supraalimentat V8 de 5,0 litri, care dezvoltă 542 CP şi un cuplu maxim de 680 Nm, însă este puţin mai lent decât XFR-S Saloon deoarece cântăreşte cu 90 kg mai mult. În plus, Jaguar a anunţat că noul său sedan care va concura cu BMW Seria 3 se va numi XE.

JEEP

Cel mai nou produs creat de Jeep se intitulează Renegade, demontând astfel zvonurile potrivit cărora acest baby-SUV ar fi urmat să se numească Jeepster. Renegade adoptă un design uşor pătrat, inspirat de clasicul model Wrangler. El se bazează pe aceeaşi platformă ca Fiat 500L şi va fi construit în uzina din Malfi, Italia.

KIA

Compania a încercat să impresioneze vizitatorii Salonului Auto cu modele pe care le-a mai prezentat şi în alte ocazii recente. Deşi au debutat oficial în luna ianuarie, la Detroit, Soul EV şi conceptul Kia GT4 Stinger s-au aflat pentru prima dată în Europa acum. Mai mult decât atât, publicul a putut admira o versiune facelift a SUV-ului compact Sportage.

LAMBORGHINI

Noul Lamborghini Huracan LP610-4 a fost cu siguranţă unul dintre principalele puncte de atracţie ale Salonului Auto de la Geneva. Bolidul cu tracţiune integrală şi motor capabil să dezvolte 602 CP reuşeşte să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde şi atinge viteza maximă de 325 km/h.

LAND ROVER

Cea mai performantă versiune a modelului Range Rover Evoque este Autobiography Dynamic, prevăzută cu 280 CP, de la care se aşteaptă să iasă învingătoare în lupta cu Porsche Macan. Totodată, Land Rover a prezentat la Geneva ediţii speciale ale autovehiculelor Defender, Discovery şi Freelander.

LEXUS

Marca japoneză a dezvăluit la Geneva noul RC 350 F Sport, care îşi propune să rivalizeze cu BMW Seria 4, deşi punerea lui în vânzare va avea loc abia la sfârşitul anului 2015. Alături de vehiculul premium dotat cu motor V8 de 5,0 litri, Lexus a arătat şi versiunea hibridă a coupé-ului, RC 300h, care va beneficia şi de echipamentul F Sport.

MASERATI

Denumit după unul dintre fondatorii companiei Maserati, conceptul Alfieri a fost prezentat la Geneva de către CEO-ul Harald Wester, care vede în el viitorul brand-ului. Alfieri se bazează pe o variantă cu 24 cm mai scurtă a platformei GranTurismo MC Stradale şi este propulsat de acelaşi motor V8 de 4,7 litri cu aspiraţie naturală ca această maşină. Unitatea dezvoltă 460 CP şi este conectată la o cutie de viteze automată în şase trepte.

MAZDA

Compania japoneză va înlocui în curând actualul model Mazda 2 cu un altul, care a fost prefigurat la Geneva prin intermediul conceptului Hazumi, caracterizat ca fiind un vehicul de dimensiuni reduse ce debordează de energie. Dacă versiunea de producţie va respecta designul conceptului, atunci Mazda va avea una dintre cele mai frumoase maşini din clasa sa.

McLAREN

Noul McLaren 650S se bazează pe modelul 12C, dar a împrumutat numeroase elemente de stil şi tehnologie de la super-maşina P1. Prezentat la Geneva în versiunile coupé şi Spider, 650S se poziţionează în gamă între 12C şi P1, propulsia lui fiind realizată de un motor V8 twin-turbo de 3,8 litri, care generează 641 CP şi un cuplu maxim de 678 Nm. Drept urmare, vehiculul accelerează de la 0 la 100 km/h în 3 secunde şi atinge 200 km/h în 8,4 secunde, cu emisii de CO2 de 275 g/km.

MERCEDS-BENZ

Producătorul auto german a dezvăluit la Geneva versiunea de serie a noului Clasa S Coupé, care ar putea dispune de acelaşi motor V8 de 4,7 litri cu 449 CP întâlnit şi la S500.

MINI

În centrul standului MINI de la Geneva s-a aflat noul concept Clubman, prevăzut cu şase uşi şi mai mult spaţiu de depozitare ca până acum. Lângă cea de-a treia generaţie a hatchback-ului MINI a fost expus şi conceptul John Cooper Works, prezentat anterior la Detroit. Acesta din urmă va fi propulsat de o versiune tunată a motorului turbo de 2,0 litri, regăsit la actualul Cooper S şi capabil să genereze 217 CP.

NISSAN

Compania niponă a venit la Geneva cu o versiune restilizată a modelului Juke, îmbunătăţită atât la exterior, cât şi la interior, unde dispune de noul sistem infotainment întâlnit la Qashqai şi propulsorul DiG-T de 1,2 litri. De cealaltă parte, varianta Nissan Juke Nismo RS dispune de un motor turbo cu 215 CP. În plus, Nissan a dezvăluit conceptul BladeGlider şi versiunea de producţie a dubiţei electrice e-NV200.

OPEL

Divizia grupului General Motors a prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Geneva conceptul Adam Rocks şi Adam S, o versiune hatchback a citadinei sale compacte. De asemenea, Opel a lansat oficial conceptul Astra OPC Extreme, descris ca fiind cel mai rapid Astra care va circula pe drumurile publice datorită motorului cu 300 CP confecţionat în totalitate din aluminiu.

PEUGEOT

Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva a însemnat şi apariţia noului Peugeot 308 SW, un concurent direct pentru VW Golf Estate. Modelul dispune de o capacitate de depozitare în portbagaj de 610 litri – mai mare decât cea oferită de Golf sau SEAT Leon Estate – şi emite doar 85 g/km de CO2. În plus, Peugeot i-a diminuat greutatea cu 140 kg prin folosirea noii platforme EMP2, fapt care va duce la un consum mai mic de combustibil. Compania a mai prezentat şi citadina 108, care va avea rolul de a înlocui modelul 107 şi va fi construită în paralel cu Toyota Aygo şi Citroën C1.

PORSCHE

Producătorul auto german a expus la Geneva noul 919 Hybrid, modelul de competiţie cu care va participa sezonul acesta în Campionatul Mondial de Anduranţă la clasa LMP1. El îşi propune să câştige marele premiu în cadrul celebrei curse de 24 de ore de la Le Mans. Pe lângă această premieră mondială, vizitatorii au putut admira noul Macan şi noul 911 Targa.

QOROS

Compania chineză Qoros a dezvăluit la Geneva cel de-al doilea model de serie al său, hatchback-ul 3. El se bazează pe sedanul cu acelaşi nume, dar a beneficiat de câteva modificări stilistice atât la interior, cât şi la exterior, pentru a deveni un hatchback veritabil.

ROLLS-ROYCE

Legendara marcă britanică a întreprins un facelift asupra modelului Ghost din dorinţa de a-i conferi un aspect mai modern şi de a adăuga tehnologii de ultimă generaţie, astfel încât şoferul şi pasagerii să se bucure de o experienţă cât mai plăcută.

RENAULT

Ani la rând, Geneva a îndeplinit rolul de gazdă pentru debutul multor maşini sport, însă ediţia din 2014 a fost dominată de citadine. Pe lângă Toyota Aygo, Citroën C1 şi Peugeot 108, show-ul auto din Elveţia a inclus şi apariţia noului Renault Twingo. Dezvoltat în colaborare cu smart, Twingo se va baza pe aceeaşi platformă ca smart forfour şi va beneficia de tracţiune spate, precum şi de un motor instalat în partea din spate.

SEAT

Noul hatchback Leon Cupra a fost prezentat la Geneva după ce a stabilit un nou record pentru o maşină cu tracţiune faţă pe circuitul de la Nürburgring. Modelul cu 278 CP a reuşit să treacă linia de sosire în 7 minute şi 58,4 secunde, fiind cu 10 secunde mai rapid decât Renault Megane RS Trophy, cel care a deţinut recordul anterior.

SKODA

Compania cehă a dezvăluit la Geneva conceptul VisionC, o versiune coupé în patru uşi a modelului Octavia. El relevă felul în care vor arăta viitoarele automobile Fabia şi Superb, programate să apară pe piaţă în următorii doi ani. De asemenea, Skoda a prezentat un noua Octavia Scout, cu reale veleităţi off-road.

SSANGYONG

Producătorul auto sud-coreean a anunţat la ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva că intenţionează să-şi schimbe numele, dar până atunci a dezvăluit conceptul impresionant al noului crossover XLV.

SUBARU

Standul de la Geneva al companiei Subaru a inclus un triplu debut, deoarece producătorul japonez a prezentat noul model WRX STi, versiunea lui de curse şi conceptul VIZIV 2. Noul WRX STi este propulsat de un motor de 2,5 litri care dezvoltă 296 CP şi permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde.

SUZUKI

Firma a prezentat la Geneva versiunea europeană a noului model Celerio, care va fi produs în Thailanda şi va deveni un înlocuitor al lui Alto. Maşina va fi pusă în mişcare de un motor de 1 litru pe benzină, în trei cilindri, prevăzut cu sistem stop/start, datorită căruia emisiile de CO2 vor fi de numai 85 g/km.

TOYOTA

Producătorul japonez a dezvăluit la Geneva noul minicar Aygo, bazat pe aceeaşi platformă ca Peugeot 108 şi Citroën C1. Maşina are 3.455 mm lungime, 1.615 mm lăţime şi 1.460 mm înălţime şi este propulsată de un motor de 1 litru pe benzină, capabil să dezvolte 68 CP la 6.000 rpm şi un cuplu de 95 Nm la 4.300 rpm. Consumul mediu de carburant este de 4,1 litri / 100 km, cu emisii de CO2 de 95 g/km.

VOLKSWAGEN

Compania a prezentat o versiune facelift a modelului Polo, care a beneficiat de câteva modificări minore, cum ar fi grila restilizată a radiatorului. De o variantă revizuită se bucură şi coupé-ul Scirocco, standul Volkswagen fiind completat de noile CrossPolo, Polo BlueMotion, BlueGT, GTE şi conceptul Multivan Alltrack. Vizitatorii au fost puternic impresionaţi de noul concept VW T-ROC, prevăzut cu trei uşi, faruri mari şi rotunde, o grilă a radiatorului asemănătoare unui fagure şi tracţiune integrală.

VOLVO

Înainte de a dezvălui următorul model XC90 în cadrul Salonului Auto de la Paris din luna septembrie, Volvo a prezentat la Geneva noul Concept Estate, bazat pe platforma SPA, asemenea lui Concept Coupé şi Concept XC Coupé.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite