autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
BMW-i8_2015_1600x1200_wallpaper_03_1442997841
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Cel mai bun motor nou – „New Engine”: BMW: sistemul hibrid benzină-electric alcătuit dintr-un motor de 1,5 litri, în trei cilindri

 

Deşi anul trecut a avut trei reprezentanţi în cadrul categoriei celor mai bune motoare noi – propulsorul de 3 litri turbo al diviziei M, unitatea de 1,5 litri turbo, în trei cilindri, al mărcii Mini şi sistemul electric al modelului i3 – BMW a fost învins atunci de Mercedes-AMG, prin intermediul celei mai puternice unităţi de 2 litri, cu patru cilindri în linie, produse în prezent în serie.

Însă 2015 a adus mai mult noroc pentru BMW, iar sistemul său hibrid-benzină electric, format dintr-un propulsor de 1,5 litri, în trei cilindri, a reuşit să surclaseze rivalul de la Mercedes-AMG cu nu mai puţin de 130 de puncte.

Această tehnologie revoluţionară contribuie la redefinirea segmentului de performanţă datorită abilităţii remarcabile de a dezvolta o putere combinată de 363 CP prin intermediul unităţii turbo de 1,5 litri pentru puntea spate şi al motorului electric pentru puntea faţă. De asemenea, ea ajută modelul i8 să obţină un consum de combustibil de 2,1 litri / 100 km, cu emisii de CO2 de 49 g/km, dar şi să atingă viteza maximă de 256 km/h.

„De parcă BMW i8 nu ar fi avut deja o înfăţişare a viitorului, sistemul său de propulsie reprezintă dovada finală că el vine de undeva departe. Acesta este un supercar propulsat de un motor de numai 1,5 litri şi de câteva elemente electrice, lucru pe care nu ni l-am fi putut imagina în urmă cu nişte ani. Şi chiar funcţionează”, a declarat jurnalistul Jason Cammisa.

Specificaţii tehnice - BMW i8:

·        Capacitate: 1.499 cc

·        Număr de cilindri: 3

·        Putere: 231 CP; 132 CP - motorul electric

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 82 mm x 94,5 mm

·        Raport de compresie: 9,5:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

BMW - sistemul hibrid benzină electric format dintr-un motor de 1,5 litri, în trei cilindri (BMW i8)

339

2.

Mercedes-AMG - unitatea V8 biturbo de 4 litri (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG)

209

3.

Ferrari - propulsorul V8 biturbo de 3,9 litri (Ferrari California)

159

4.

Volvo - motorul turbo supraalimentat de 2 litri, în patru cilindri (Volvo S60, V60, XC60, XC90)

135

5.

Volkswagen - sistemul hibrid benzină-electric alcătuit dintr-o unitate TSI de 1,4 litri (Volkswagen Golf GTE, Audi A3 e-tron)

134

6.

General Motors - motorul turbo de 999 cc, în trei cilindri (Opel Adam, Corsa)

132

 

„O livrare uimitoare de putere, o economie senzaţională şi multe alte aspecte care vor schimba impresia despre tehnologia plug-in hybrid”, a precizat junalistul Padraic Deane.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite