autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
McLaren-650S_2015_1600x1200_wallpaper_05_resize_1442997555
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Cel mai bun motor din categoria 3 - 4 litri – McLaren: unitatea V8 twin-turbo de 3,8 litri

 

Secţiunea propulsoarelor de 3 - 4 litri a devenit una dintre cele mai fascinante din cadrul competiţiei International Engine of the Year Awards odată cu lansarea, în ultimele 12 luni, a celor două unităţi turbo de înaltă tehnologie construite de Mercedes-AMG, respectiv Ferrari.

Chiar şi aşa, voturile juriului au stabilit ca, pentru al treilea an consecutiv, marele învingător al clasei să fie motorul V8 twin-turbo de 3,8 litri al brand-ului McLaren. El a devansat categoric unităţile care pun în mişcare automobile precum Porsche Carrera S, 911 GTS / GT3 sau Cayman GT4, Ferrari California T şi Mercedes-AMG GT.

Propulsorul de 3.799 cc şi dispunere în opt cilindri a fost dezvoltat de McLaren în colaborare cu firma Ricardo şi echipează acum modelele 675LT, 650S, 625C şi 12C datorită gradului său ridicat de flexibilitate şi economia remarcabilă de combustibil, aspect care i-a impresionat cel mai mult pe membrii juriului.

„Versatilul motor de 3,8 litri al companiei McLaren va propulsa, în curând, atât maşini sport, cât şi supercar-uri, cu preţuri de pornire cuprinse între 165.000 şi 1,2 milioane de dolari şi se va descurca perfect în orice situaţie”, a declarat jurnalistul Frank Markus.

Specificaţii tehnice – McLaren 650S:

·        Capacitate: 3.799 cc

·        Număr de cilindri: 8

·        Putere: 650 CP

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 93 mm x 69,9 mm

·        Raport de compresie: 8,7:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

McLaren - unitatea V8 twin-turbo de 3,8 litri (McLaren 675LT, 650S, 625C, 12C)

258

2.

Mercedes-AMG - propulsorul V8 biturbo de 4 litri (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG)

239

3.

Porsche - motorul boxer de 3,8 litri (Porsche 911 Carrera S, 911 GTS, 911 GT3, Cayman GT4)

214

4.

Ferrari - unitatea V8 biturbo de 3,9 litri (Ferrari California)

187

5.

Audi / Bentley - propulsorul TFSI de 4 litri (Audi S6, S7, RS6, RS7, A8, S8, Bentley Continental GT, GT3-R, Flying Spur)

163

6.

Porsche - motorul boxer de 3,8 litri (Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S)

131

 

„Unitatea twin-turbo de 3,8 litri a brand-ului McLaren îşi surclasează atât de evident concurenţa încât este greu de ignorat”, a afirmat jurnalistul Tom Wilson.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite